מ.ס פתחה ברגל ימין

סיים את העונה. החלוץ אבנעזר ממאטה.
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מ.ס אשדוד התארחה בשבת האחרונה באצטדיון המושבה בפתח תקווה אצל מכבי המקומית, במסגרת המחזור הראשון של הפלייאוף התחתון. אשדוד התחילה את הפלייאוף כשהיא מתחת לקו האדום ובמקום הלפני אחרון, שמוביל אותה לליגה הלאומית. בדקה ה-33, ג'ורדן בוטאקה כבש את השער היחידי במשחק. הניצחון של אשדוד גרם לתחתית לבעור והוא הצטרף לתוצאות מעניינות נוספות: הפועל חדרה הגדילה את הפער ל-4 נקודות מאשדוד, לאחר תיקו עם הפועל פתח תקווה האחרונה, שאשדוד מעליה בפער של 5 נקודות. מכבי נתניה והפועל תל אביב הסתבכו עם הפסדים לבית"ר ירושלים והפועל ירושלים בהתאמה. כעת, אשדוד תארח ביום ראשון הבא את מכבי נתניה למשחק דרמטי שכן אם אשדוד תנצח היא צפויה לצאת מהקו האדום ואילו המשחק המקביל בין הפועל תל אביב להפועל פתח תקווה די צפוי לחרוץ גורלות לכאן או לכאן, שכן הפועל פתח תקווה תהיה קרובה מאוד לרדת ליגה במידה ותפסיד, והפועל תל אביב עלולה להסתבך עוד יותר. הלחץ יהיה יותר במשחק של אשדוד נגד נתניה, בשל העובדה שהמשחק מתקיים אחרי המשחק השני, שבו הפועל תל אביב יכולה להגדיל את הפער מאשדוד ל-4 נקודות זמנית, שבעונה כזאת זה די משמעותי.

החלוץ אבנעזר ממאטה עבר השבוע צילום MRI בו אובחן כי הוא סובל מקרע חלקי ברצועה הצידית ומקרע קטן במניסקוס בברך, ולמעשה סיים את העונה.

ההפסד הראשון של קרגולה

מכבי עירוני אשדוד אירחה ביום שישי האחרון את המאמן אלי כהן, שפתח את העונה בקבוצה, ומכבי יבנה. אשדוד הגיעה למשחק עם שאיפות לעלות לפלייאוף העליון ועם שישה משחקים רצופים ללא הפסד, ארבעה ניצחונות רצופים ושתי תוצאות תיקו. בשישי האחרון, אשדוד נותרה עם עשרה שחקנים לאחר שהבלם דוד מנטייב הורחק בדקה ה-17.

האקס אלי כהן. גבר על עירוני אשדוד והנחיל למחליפו את ההפסד הראשון (צילום: ירון קליין)

המשחק לא התעלה לרמה גבוהה אך בסיומו, עמוק בתוספת הזמן, לירן אלמליח ממכבי יבנה כבש את השער היחיד במשחק והנחיל לאשדוד את ההפסד הראשון בקדנציה השנייה של המאמן אורי קרגולה. הסיכוי לפלייאוף העליון עודנו קיים אך הוא קלוש, שכן, נותרו עוד שישה משחקים עד לסיום העונה הסדירה ורובם נגד קבוצות הצמרת, כשהפער מהמקום החמישי עומד על 8 נקודות. בכל מקרה, אשדוד צריכה שני ניצחונות כדי להבטיח מעשית את הישארותה בליגה לעונה נוספת. הקבוצה תצא למגרש עמק הארזים ושם תתארח אצל בית"ר נורדיה ירושלים.

מתקרבת לפלייאוף

א.ס אדומים אשדוד התארחה ביום חמישי האחרון באצטדיון הסינטטי בכפר קאסם ורשמה ניצחון חשוב על שמשון המקומית. אחמד מצרי העלה את הקבוצה ליתרון כמה דקות לפני סיום המחצית הראשונה וקבע 1:0, נתנאל פרץ ממשיך ביכולת הנהדרת שלו והכפיל את היתרון בדקה ה-67, כשקבע 2:0. סאלח חמדיה צימק את היתרון בדקה ה-73 וקבע 2:1. איתי פז חתם את הניצחון בדקה ה-85 עם שער נוסף וקבע 3:1, דקה לאחר שעלה מהספסל כמחליף. שתי דקות לאחר מכן, יואב לוי, צימק שוב את היתרון והמשחק נחתם בניצחון גדול, 3:2 על כפר קאסם. באשדוד נהנים מתקופה טובה של נתנאל פרץ שכבש שלושה שערים בארבעת המשחקים האחרונים של הקבוצה, כולל גביע האזורים. הקבוצה כעת נמצאת במקום השביעי והיא בפער של 4 נקודות בלבד ממ.כ חולון "ירמיהו" החמישית. ביום שישי הקרוב, הקבוצה תארח בסינטטי למשחק קשה נגד הפועל הרצליה, שגם מנסה להשתחל לחמישייה הראשונה. לאחר מכן, רצף של שלושה משחקים נגד קבוצות תחתית הפועל לוד, הפועל מרמורק והפועל בקעת הירדן ובמחזורי הסיום, משחקים דרמטיים, שאם אשדוד תצלח ותנצח את קבוצות התחתית, יהיו המשחקים שיכריעו את הכניסה לפלייאוף, נגד שמשון תל אביב ומ.כ חולון ירמיהו.

מתרחקת מהגמר

מכבי בנות אשדוד רשמה שני משחקים דרמטיים בסדרת חצי הגמר נגד מחזיקת הגביע הפועל ׳לב ירושלים׳. בחמישי האחרון, אשדוד קטעה רצף של 12 ניצחונות של הקבוצה מהבירה, עם ערב ענק של השחקנית טל לב. ההגנה של ירושלים הייתה רופסת ברבע השלישי ואפשרה לאשדוד להגיע למצבים קלים ולטייל בצבע, לאחר שהמשחק כל כולו היה צמוד. אך ירושלים הראתה אופי, מחקה פער של 9 נקודות והיתה ביתרון שתי נקודות, שתי דקות לסיום, קלעה טל לב שלשה ענקית, ובמהלך הבא מסרה אסיסט נהדר לויויאנס כדי לפתוח פער חשוב. הסל הבא של לב כבר הכריע סופית את המשחק לזכות האשדודיות, קטע את רצף 12 הניצחונות של ירושלים בליגה והשווה את סדרת חצי גמר הפלייאוף ל-1:1.

קלעו לאשדוד: ויויאנס 26, הארט 21, לב 11, רווח 7, קארש 6, דיין 3, יעקב 2, פרסלי 2.

ביום שני, מכבי בנות אשדוד יצאה למלחה למשחק השלישי של הסדרה, שגם הוא, כיאה לשני המשחקים הראשונים היה צמוד במיוחד. אשדוד, בדומה לשני המשחקים הראשונים, פתחה שוב את המשחק בצורה טובה יותר ואף עלתה ליתרון דו ספרתי כבר בסיום הרבע הראשון. ברבע השני, היתרון הצטמצם לנקודה בלבד בסיום המחצית הראשונה. ברבע השלישי, הפועל לב ירושלים הגדילה את היתרון כבר ל-13 נקודות, אך אשדוד הצליחה לחזור ולצמצם ל-6 נקודות בלבד בעשר הדקות האחרונות. קומדיה של טעויות של ירושלים התגלה לשלשה של מאי רווח, 24 שניות לסיום, וזו כבר השוותה ל-69:69. ואז, שלוש שניות לסיום, שחקנית ירושלים הודיה קבדה השלימה סל ועבירה וניצחה לירושלמיות את המשחק עם 69:72.

אשדוד תצליח לצאת מהפיגור? (צילום: דני מירון, מנהלת ליגת העל לנשים)

אשדוד תארח את הפועל לב ירושלים למשחק על כל הקופה, משחק ההזדמנות האחרונה, במידה ותפסיד – הקבוצה תסיים את העונה ובמידה והקבוצה תנצח היא תכפה משחק חמישי באולם ׳מלחה׳ בירושלים ביום חמישי הקרוב. בחצי הגמר השני, אליצור רמלה רשמה סוויפ, 3:0 על מכבי רמת גן ועלתה לגמר הפלייאוף. כך שאשדוד, או ירושלים, ייאבקו נגד רמלה על האליפות היוקרתית.

עדיין לא נגמר: הפועל אשדוד סחטה שיוויון ממחזיקת הגביע

הפועל אשדוד בכדוריד הייתה חייבת תוצאה טובה נגד מחזיקת הגביע הטרייה, א.ס רמת השרון, במטרה להשתחל לפלייאוף. רמת השרון עשתה רוטציה בסגל ונתנו מנוחה לכמה שחקנים, בהם ריסטו וויאצ'יץ'. המחצית הראשונה היתה שקולה, אלא שאז רמת השרון פתחה פער של שישה שערים. אשדוד הצליחה לחזור עם שערים של אור פרקש ועמית סטלמן, שצימצמו לנקודה. שבע שניות לסיום, הקפטן עמרי קושמרו, שנישא בשבוע שעבר לבחירת ליבו, כבש את שער השיוויון וקבע 35:35, אשדוד חזרה עם נקודה יקרה וצ'אנס נוסף להשתחל לפלייאוף. היום (שישי) הקבוצה תארח את מכבי ראשון לציון אלופת המדינה, בניסיון האחרון לעלות לפלייאוף.

שיוויון של צ'אנס אחרון. הפועל אשדוד בכדוריד (צילום ארכיון: גלעד בוניס)

מבקיעים לאשדוד: פיליפ לאובץ ואור פרקש 8 כ"א, עמית סטלמן 6, אורוש טודורוביץ' ואלכסנדר באביץ' 3 כ"א, עמרי קושמרו ואיתי סויסה 2 כ"א, רואי סולומון וניבו לוי 1 כ"א. שוערים: ולדימיר בוז'יץ' סיים עם 16 עצירות. אורן מאירוביץ עם עצירה אחת. פיליפ אירוביץ, שהוא גם לוחם מילואים, לא נכלל בסגל בשל שירותו הצבאי.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן