מ.ס אשדוד: חיים או מוות?

מ.ס אשדוד תתארח ביום שבת בשעה 18:00 באצטדיון ׳בלומפילד׳ ביפו ושם תפגוש את הפועל תל אביב, יהיה זה הקרב הישיר והלא רשמי נגד ירידת הליגה

לקראת משחק גורלי. צילום: טל אקוקה, דוברות מ.ס אשדוד
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

עד כה מ.ס אשדוד עושה רושם של שיפור בפלייאוף התחתון. בכל חמשת המשחקים האחרונים, כלומר כל משחקי הפלייאוף התחתון, מ.ס אשדוד לא הפסידה, היא רשמה שני ניצחונות ושלוש תוצאות תיקו, כשהניצחון האחרון שלה – היה גם זה שהוריד את הפועל פתח תקווה לליגה הלאומית.

מ.ס אשדוד התארחה בשבת האחרונה אצל בית"ר ירושלים באצטדיון ׳טדי׳ והאקס זוהר זסנו, הקבוצה הצליחה לסיים את  המשחק בתיקו 0:0. רבות דובר על המשחק לפני, ברשתות החברתיות אוהדי בית"ר ירושלים קראו לקבוצתם להקל על אשדוד וזה לא נועד מאהבת מרדכי אלא משנאת המן, זה נובע בעיקר מהיריבות בין בית"ר ירושלים להפועל תל אביב, שגם בסכנת ירידה וגם לאחר שבית"ר ירושלים נמצאת בתקופה טובה ודי התרחקה מהקו האדום לאחר הניצחון הענק, 5:1 על הפועל תל אביב. האדומים ביצעו מספר שינויים מאז. ראשית, המאמן יוסי אבוקסיס פוטר מתפקידו ובמקומו מונה הסמל של הפועל תל אביב סלים טועמה.

במשחק הבכורה של הפועל תל אביב תחת סלים טועמה, היא שברה בצורת של 11 משחקים ללא ניצחון, שש תוצאות תיקו וחמישה הפסדים. למעשה, הניצחון האחרון של הפועל תל אביב היה ניצחון ענק, 1:3 על מ.ס אשדוד, אי שם בחודש פברואר האחרון.

בשבת הקרובה, המשחק יכריע למעשה את זהות היורדת השנייה מליגת העל לליגה הלאומית יחד עם הפועל פתח תקווה. מספרית, שלוש קבוצות נמצאות בסכנת ירידה: הפועל חדרה, מ.ס אשדוד והפועל תל אביב. חדרה עם 34 נקודות, מ.ס אשדוד עם 31 נקודות והפועל תל אביב עם 30 נקודות. המאזן של הפועל תל אביב ומ.ס אשדוד זהה לחלוטין, הנקודה שבהפרש ביניהן, היא עונש של בית הדין להתאחדות לכדורגל על התפרעויות האוהדים.

 מה ש"מסבך" את אשדוד והפועל, ונותן רוח חיובית לחדרה, זה המשחק בין אשדוד להפועל. זה משחק שבו אחת הקבוצות לפחות תאבד נקודות ותסתבך, כך שלחדרה מספיק תיקו כדי להבטיח את ההישארות שלה בליגה. בעשור האחרון, גם הפועל תל אביב וגם מ.ס אשדוד ירדו ליגה, הן גם מהשתיים הבודדות שחזרו מיד מיד לליגה הבכירה.

מבחינת סטטיסטיקה, השחקנים המשמעותיים של הפועל תל אביב הם עמרי אלטמן, מלך שערי הקבוצה עם שבעה שערים, מאוויס צ'יבוטה עם חמישה שערים ואלן אוז'בולט עם חמישה שערים גם כן. הישאם לאיוס הוא מלך הבישולים של הקבוצה עם חמישה ואחד השחקנים היותר טובים שלה, הוא גם השחקן שאיים הכי הרבה העונה על שער היריבה עם 44 בעיטות לשער וגם מי שמבצע הכי הרבה דריבלים עם 141 העונה, בהם 74 מוצלחים, שזה שוב הכי גבוה בקבוצה.

בהפועל תל אביב הודיעו כבר ביום שלישי האחרון כי כל הכרטיסים למשחק נמכרו, ובשבת צפוי להישבר שיא האוהדים למשחק העונה. מי שייעדרו מהמשחק הם אליאן רוחנא המורחק והשוער הפצוע אמיליוס זובאס מהפועל תל אביב. גם באשדוד יש היעדרות משמעותית, שחקן ההתקפה והחיזוק הטוב ביותר של הקבוצה אזקיאל הנטי, שספג את הכרטיס האדום במשחק האחרון נגד בית"ר ירושלים ומרטין נדזי שמורחק בשל חמישה כרטיסים צהובים. 

אשדוד לא תהיה מעוניינת לרדת לליגת המשנה לאחר 8 שנים ותרצה להיאבק על חייה. המאמן אלי לוי מקבל את כל הקרדיט מהנהלת הקבוצה בראשות ג'קי בן זקן, האחרון גם קיבל על כך הרבה פרגונים מחובבי ספורט, שטענו שבן זקן כל כך מבין את הליגה שבזמן שכל הקבוצות האחרות בפאניקה ומזעזעים את הקבוצות בעמדת המאמן. לוי נשאר איתן בתפקיד שלו. המאמן אמר לאחר המשחק נגד בית"ר ירושלים על המשחק נגד הפועל ת"א: "זה היופי בכדורגל, מגיעים למקומות של לחץ ומי שמתמודד איתו יותר טוב מרוויח. אני מקווה שנמשיך בדרך שלנו ונסיים את הפלייאוף ללא הפסד. נגיע ל׳בלומפילד׳ דרוכים ומוכנים ואני מאמין שגם נעשה את זה".

על מרטין והנטי שייעדרו במשחק הקרוב: "אנחנו נתמודד גם עם זה. יש לנו בסגל 27 שחקנים, אני סומך על כולם, אף פעם לא התלוננתי על שחקן כזה או אחר שחסר, יש לנו שחקנים מספיק טובים שיכנסו למשבצת שלהם ואני בטוח שהם יעשו עבודה טובה".

ליגה א׳: הולכים לים

שתי הקבוצות של אשדוד בליגה א' סיימו עונה בצורה מאוד מביכה, די מוקדם מהצפוי. משחק אחד, יכול היה לשנות את העונה של כל אחת מהקבוצה.

נתחיל מהקבוצה הטובה יותר, כך לפחות לפי הטבלה, א.ס אדומים אשדוד. הקבוצה פספסה הזדמנות להעפיל לפלייאוף העליון וזאת לאחר שבמשחק האחרון בעונה הסדירה, הקבוצה סיימה ב-0:0 נגד מ.כ חולון ירמיהו וסיימה במקום השישי. לו הייתה מנצחת את המשחק – היא הייתה מעפילה לפלייאוף העליון. בגביע המדינה, הקבוצה הודחה בסיבוב ה', המשחק הראשון של העונה בדרבי נגד מכבי עירוני אשדוד בפנדלים. גם בגביע האזורים, הקבוצה הודחה בשלב רבע הגמר לאחר הפסד בדרבי נגד מכבי עירוני אשדוד בפנדלים.

אירוע מרגש. משחק הגביע של עירוני נגד הפועל חיפה (צילום: ירון קליין)

בהתחשב בכך שהקבוצה בנתה סגל חלומי, שהסתמן מהחזקים בליגה על הנייר וכמועמד לעלייה. מדובר בכישלון גדול. נתחיל בכך שהמועדון היה בסכסוך בין הנהלת הקבוצה לאוהדים, אותו סכסוך נפתר לאחר הניצחון בדרבי בסיבוב הראשון, אך עדיין האוהדים לא חזרו למגרשים והקבוצה לא התרוממה מבחינה מקצועית. במהלך העונה ולאחר מספר תוצאות לא משכנעות, דוד רביבו החליט לזוז הצידה לעמדת המנהל המקצועי ובמקומו מונה ויקטור גניש, שסימן למשימה להיכנס לפלייאוף העליון עם כניסתו לתפקיד וכאמור, זה לא צלח. אז אם נצטרך לסכם, א.ס אדומים אשדוד, בנתה סגל חזק (לפחות על הנייר), נכשלה מקצועית ונכשלת בהשבת הקהל למגרשים. אם הייתה מציבה ליעד להישאר לעונה נוספת בליגה זה אולי היה מעודד.

בצד השני של העיר, מכבי עירוני אשדוד, שאמנם נשארה בליגה שני מחזורים לסיום העונה הסדירה, הפסידה להרכב השני של הפועל בקעת הירדן שירדה לליגה ב' והודחה בגמר מחוז דרום של גביע האזורים ובגביע המדינה הגיע לסיבוב ח' והודחה נגד הפועל חיפה שנמצאת בפלייאוף העליון של ליגת העל.

הדרבי בגביע האזורים (צילום באדיבות: יונתן גינזבורג, One.)

בשונה מא.ס אדומים אשדוד, המועדון היה עם חובות ובהנהלת הקבוצה היו מעוניינים בעונה פיננסית של חיסכון בכסף. לדגל נקרא האנליסט אבישי טל, שקיבל את המושכות לבנות סגל. רוב הסגל הסתמך על שחקנים עם מדדי יעילות גבוהים, צעירים, שהשכר שלהם לא גבוה. וזה די עבד לקבוצה, היא עמדה במטרה של הישרדות בליגה. אבל נכשלה בדברים אחרים, כמות הקהל הולכת ופוחתת מעונה לעונה וכעת, כשתקציב הקבוצה מסתמך בעיקר על מניות של אוהדים, ויש דעיכה, יהיה קשה לייצר תקציב מכובד ששואף קדימה. במהלך העונה עלו שמועות על עיכובים במשכורות, בעיות משמעת של שחקנים שבהמשך עזבו את הקבוצה, והחלפת מאמנים שנכפתה בשל העזיבה של המאמן אלי כהן, שלטענו התעכבה משכורתו. הדבר גם משליך מקצועית, שכן היו שחקנים שסירבו להגיע למועדון עקב כך ש"עירוני אשדוד לא משלמת בזמן".

אז מה היה לנו פה? שתי קבוצות, ששרדו עונה בליגה א', משתיהן יש המון ציפייה ושתיהן מאבדות לגיטמציה, אהדה ועניין. עכשיו מאי, ואפשר ללכת לים.

אליפות ישראל לנערים באיגרוף: קצת נחת

ביום שבת האחרון התקיימה אליפות ישראל לנערים באיגרוף לגילאי 13-14 והמועדון האשדודי מכבי "טייסון" אשדוד הביא הרבה הישגים, אלופת ישראל ועוד שלושה סגנים, כל ארבעת האשדודים שהשתתפו בתחרות – הצליחו להגיע לגמר ולפודיום.

מי שבלטה היא סנדי טייבר, אלופת ישראל עד 70 ק"ג. לאון יאנובסקי הפסיד בגמר וזכה במדליית הכסף במשקל עד 42 ק"ג, ניק קריינין זכה גם הוא במדליית הכסף לאחר הפסד בגמר בקטגוריית משקל של עד 50 ק"ג וגם אדם פרח הוא סגן אלוף ישראל בקטגוריית משקל של עד 52 ק"ג. 

הביאו הישגים. נערי מכבי ׳טייסון׳ אשדוד

נזכיר כי רק לפני כחודש, ב-7 באפריל, בטורניר בינלאומי לאיגרוף בנוף הגליל, זכו שלושה נציגים אשדודיים ממכבי "טייסון" אשדוד באליפות ישראל. שון קרגו בקטגוריית משקל עד 63 ק"ג, מיכאל דוידוב בקטגוריית משקל עד 50 ק"ג וארתור פרוחניבסקי בקטגוריית משקל של עד 54 ק"ג.

יום ספורט לזכרו של איתמר ברוכים ז״ל

השבוע באירוע מרגש ורב משמעות, הנציחו תלמידי שכבה י"א במקיף י"א באשדוד, את זכרו של סמ"ר יוסף איתמר ברוכים ז"ל, בוגר מחזור ב' של בית הספר, שנפל בעיר שדרות במהלך הקרבות עם מחבלי החמאס ב-8 לאוקטובר.

את יום הספורט, שהתקיים במעמד המשפחה, חיילים שלו והחברים בוגרי ביה"ס של איתמר ז"ל, יזמו חברי ילדותו של איתמר בשיתוף ובהובלת המחנכים וצוות חנ"ג. היום נפתח בשיעורי חינוך מיוחדים שהועברו על ידי חבריו החיילים והבוגרים מהכיתה, שם סיפרו על דמותו של איתמר כמפקד וכחבר אהוב. הם הכינו מצגת מרגשת שהציגה את הערכים עליהם גדל, תוך הדגשת דבקות במטרה, נחישות, אמונה, בריאות ואורך חיים ספורטיבי. לאחר מכן, התקיימה צעדה משותפת של התלמידים והחיילים עד לפארק אשדוד-ים, שם ערכו פעילות כושר קרבי לזכרו.

זוכרים את איתמר ברוכים ז״ל

"איתמר היה מודל לחיקוי עבור כולנו", סיפר אחד מחבריו הקרובים. "הוא היה לוחם אמיץ, חבר נאמן ואדם בעל ערכים. אנו גאים להנציח את זכרו ביום ספורט זה, ומאמינים שדמותו תשמש השראה עבור הדורות הבאים".

סגנית מנהלת חטיבה עליונה במקיף י"א, הגברת הילה אטיאס, ציינה כי "בית הספר גאה לקחת חלק בהנצחת זכרו של איתמר. היה זה יום מרגש ורב משמעות עבור כל התלמידים והצוות החינוכי. אנו מאמינים שחשוב להנחיל ערכים של חברות, אחווה ונתינה, וזכרו של איתמר יהווה מופת עבור כולנו".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן