מ.ס אשדוד בארץ הגדולות

ערב מופלא באיצטדיון היא' במוצ"ש הסתיים בתוצאת תיקו 2:2 סוחפת בין מ.ס אשדוד למכבי חיפה, במסגרת המחזור השמיני של ליגת 'הבורסה לניירות ערך'. סייף ואינברום החזירו את אשדוד פעמיים מפיגור. המאמן בן שמעון:"שאפו גדול לשחקנים". במחזור הבא: הפועל ב"ש בחוץ

צילום: מוטי קדוש
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

איזה ערב נהדר קיבלנו במוצאי שבת האחרונה, כאשר אלופת המדינה, מכבי חיפה הגדולה הגיעה לאשדוד, למפגש מסקרן במשחק המרכזי של המחזור. הקהל של חיפה סיפק תפאורה אירופאית ומופע עידוד מרשים, שדחף את השחקנים שלו, אשר נתקלו מול מ.ס אשדוד שלא ויתרה וחזרה פעמיים מפיגור. למעלה מ-5000 צופים שמו פעמיהם לאצטדיון היא' וחזו במשחק קצבי ודרמטי. לפני המשחק הוענקו מגני הוקרה לשני שחקני מ.ס אשדוד לשעבר, שעברו למכבי חיפה. מדובר בשוער רוי משפתי שלא שיחק ובחלוץ דין דויד שנכנס כמחליף במחצית השנייה. כל הכבוד למ.ס אשדוד שזוכרת את השחקנים שלה, מעריכה אותם ומכבדת אותם.

אשדוד פתחה שוב עם שלושה בלמים, כפי ששיחקה בניצחון על מכבי ת"א. כבר בדקה החמישית גיל כהן, אחד מהבלמים של אשדוד סבל מחוסר מזל וכבש שער עצמי, אחרי כדור רוחב חד וחזק של הקיצוני של חיפה ושחקן נבחרת ישראל, דולב חזיזה. הקהל של חיפה קפץ לשמיים לנוכח שער היתרון של קבוצתו שקבע 1:0. אשדוד לא הורידה את הראש וכמו במחזור הקודם נגד מכבי ת"א, שיחקה בלי שום רגשי נחיתות וזה השתלם לה. בדקה ה-28 מהלך אדיר מצד שמאל, כשהמגן מונטארי הגביה כדור מסוכן, שנחת היישר על ראשו של קני סייף, אשר נגח פנימה בעוצמה וקבע 1:1 מרשים באצטדיון היא'.

גם המחצית השנייה הייתה שקולה ומעניינת ומגיעות למארחת כל המחמאות על כך. רבע שעה בתוך המחצית השנייה בן שמעון ביצע שני חילופים והכניס את טום בן זקן ואת מוחמד כנעאן, שני שחקנים משמעותיים, שהחלימו מהפציעות שלהם וחוזרים להרכב בהדרגה. בדקה ה-62 חיפה זכתה בקרן ואל הכדור הגיע סן מנחם שנגח, ג'ראפי הדף אל הכדור החוזר הגיע צ'רון שרי, שעלה כמחליף ומקרוב ובקלות קבע 2:1 לאורחת. בשלב הזה הקהל הירוק שוב קפץ לשמיים ועודד בקולי קולות. כעבור שתי דקות בן זקן ניסה את כוחו בכדור חופשי מעניין, אך שוער חיפה, ג'וש כהן היה במקום והדף לקרן. הקרן הוגבהה, הכדור הורחק על ידי הגנת חיפה והגיע למונטארי. המגן הגנאי ניסה להגביה, אך בלם חיפה פלאניץ' השתמש בידו בשביל להרחיק. השופט יגאל פריד קיבל איתות משופטי המסך, הלך לוידאו ופסק על כדור עונשין מ-11 מטרים לאשדוד, למורת רוחם של אוהדי חיפה והצוות המקצועי. אל הפנדל החשוב ניגש אור אינברום, שלח את ג'וש כהן ימינה, בעט שמאלה וקבע 2:2 מדהים באצטדיון היא'. מחמאות לאינברום שהתגבר על שוער חיפה, (שידוע ביכולתו לעצור פנדלים) וכבש שבוע שני ברציפות, נגד קבוצה גדולה. בדקות שנותרו חיפה ניסתה לנצח, כאשר המאמן שלה ברק בכר הכניס את 'אקס' אשדוד, דין דויד, שהתקשה להגיע למצבים. בתוספת הזמן ילד פרץ למגרש וחיבק את כוכב מכבי חיפה, עומר אצילי. כוחות האבטחה נהגו ברגישות וביעילות והוציאו את הילד מתחומי המגרש. בסיום חלוקת נקודות במשחק פשוט נהדר בין מכבי חיפה למ.ס אשדוד. אחרי שתי הצגות, נגד מכבי ת"א ומכבי חיפה, בשבת הקרובה תצא אשדוד לבאר שבע, לעוד קבוצה שטוענת לכתר האליפות, לאצטדיון טוטו טרנר ותתמודד מול מוליכת הטבלה, הפועל באר שבע.

המאמן בן שמעון היה גאה בשחקנים ואמר בסיום: ״משחק טוב מאוד שלנו. בדקות ארוכות הייתה פה איכות גדולה מאוד. לחץ על כל המגרש. לבוא במצב שלנו וללחוץ את מכבי חיפה רוב המשחק, יפה מאוד וגאווה גדולה לשחקנים. מי שראה את המשחק ראה שקיבלנו גולים ממצבים נייחים, שזה חלק מהמשחק אבל היינו מאוד מאורגנים הגנתיים. שאפו גדול לשחקנים על המאמץ, מגיע להם כל הכבוד". 

כובש השער הראשון של אשדוד, קני סייף הוסיף: "משחק טוב מחצית ראשונה מעולה. מחצית שנייה לחימה של השחקנים. השגנו נקודה מאוד חשובה נגד קבוצה מאוד טובה וממשיכים הלאה עכשיו. האמנתי בקבוצה ובשחקנים אז אני לא מופתע. יש לנו דרך, כשזה מתחבר, זה הולך יותר טוב".

הגל הירוק

עוד משחק חיובי מבית היוצר של מ.ס אשדוד נגד קבוצה גדולה. אם תצא עם תוצאה טובה ממשחק החוץ בבאר שבע בשבת, תנכס לעצמה הקבוצה הישג נפלא של עמידה כשווה מול שוות נגד שלוש הקבוצות הכי טובות בארץ. בן שמעון ממשיך לשכנע את כולם ובעיקר את עצמו לגבי החוזק של השחקנים שלו ולגבי איכות הסגל שלו. אבל עם כל הכבוד לרב"ש ולמ.ס, הסיפור הגדול במשחק היה מכבי חיפה, הקהל המדהים שלה ותשומת הלב שהיא מושכת עימה.

איזה קבוצה גדולה ואיזה קהל ססגוני יש לה. דיירי הרחובות הסמוכים לאצטדיון לא זוכרים מתי בפעם האחרונה הייתה השתלטות כזאת קולנית של אוהדי כדורגל על אשדוד. ובעידן של פוסט גל רביעי של קורונה, ההופעה של הקהל הירוק הייתה מרנינה ומשובבת נפש. אל החגיגה הצטרף גם הקהל האשדודי שהגיע בכמות יפה, אך הגעתו הייתה קשורה יותר באורחת, מאשר במ.ס אשדוד.

לא ברור אם יש קהל למ.ס אשדוד מלבד מקורבים ואנשי האקדמיה. נראה כי הקהל האשדודי אוהב כדורגל טוב, אך מתקשה לעכל את הקיום של מ.ס אשדוד. עדות לכך קיבלנו בשני השערים של אשדוד, ציפינו לשמוע קריאות שמחה ועידוד, אך הקהל הביתי, למרות שהגיע כאמור בכמות יפה, לא בדיוק נשמע. זה לא בדיוק עניין את השחקנים והצוות המקצועי שכבר רגילים לזה ועושים את עבודתם גם בלי תמיכה רחבה. זה אמור לעניין את ההנהלה שחייבת להמשיך לנסות לחבר ולאתר את הקהל האשדודי, כדי שנוכל לשמוע את קולו. להיות אשדודי ולראות את הקהל החיפאי במשחק חוץ, זה דבר מעורר קנאה. הלוואי עלינו.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן