משפחה לתפארת: ההורים שוטרים בדימוס, האחים אנשי ביטחון הקטן סיים השבוע קורס חובלים

כבוד לאשדוד: סגן אביב מקטובי מאשדוד (21) סיים השבוע בהצלחה קורס חובלים, אחד הקורסים הקשים והיוקרתיים ביותר בצה״ל. בקרוב הילד, שהחל דרכו בחוג סירות הפלסטיק במועדון הימי באשדוד, יעבור לפקד על ספינות הטילים של חיל הים. ואם השם נשמע לכם מוכר, אתם לא טועים. אביב הוא בנו של השוטר בדימוס אמנון מקטובי, שעבד כבלש, ראש צוות וחוקר פשעים חמורים במשטרת אשדוד; ואימו רבקה, גם היא שוטרת לשעבר בעזה ובמשטרת אשדוד. ואם לא די בכך, במשפחה ישנם עוד שני בנים, העובדים בתפקיד רגיש במשרד הביטחון. כעת הם כבר מתמקדים במטרה הבאה שלהם: לפעול דווקא באשדוד להעלאת מספר הטייסים והחובלים והמתנדבים ליחידות המיוחדות

סגן אביב בטקס הסיום של קורס החובלים היוקרתי.
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מי שמכיר אותי יודע שאני פטריוטית לא קטנה, ולשמחתי זכיתי להיות אמא של קצין ולהרגיש את ההתרגשות העצומה בטקסי הצבא. משום כך זו אחת הכתבות האהובות עליי להכנה, ודווקא בתקופה הטעונה הזו, כשהמילה סרבנות מושמעת שוב ושוב על ידי חלק מהעם, והמצב החברתי והמדיני בכי רע, אני שמחה לפגוש משפחה שיש בה לא פחות מחמישה אנשי ביטחון, הקטן בהם סיים השבוע ממש בהצלחה קורס חובלים, שאפו ענק.

ההורים הגאים אמנון ורבקה מקטובי ליוו את בנם סגן אביב מקטובי בטקס מרשים בבסיס חיל הים בחיפה, שם הוענקו לו על ידי הרמטכ"ל ומפקד חיל הים הדרגות והסמל של קורס החובלים, כשהוכתר כקצין בשייטת ספינות הטילים של צה״ל. לא בקלות הגיעה הדרגה, שכן אביב נדרש לעבור קורס קשוח ויוקרתי בן 28 חודשים, לאחריו הוסמך לשרת כמפקד ספינות הטילים החדשות.

דרכו של אביב החלה בחוג שייט בסירות הפלסטיק במועדון הימי באשדוד ומי חלם אז, שהוא עוד יפקד על הספינות המגינות על עם ישראל בתקופה של איום ביטחוני כל כך בוער.

מי שליוו את אביב לאורך כל הדרך הם כמובן ההורים הגאים. אמנון מקטובי, בן 64, עבד כ-35 שנה במשטרת אשדוד, מתוכן עשר שנים כבלש ומעל 20 שנה כחוקר פשעים חמורים וראש צוות. רעייתו רבקה בת ה-60, אשת משטרה כמותו, עבדה תחילה בעזה ולאחר מכן במשטרת אשדוד, הן כחוקרת והן באגף התנועה.

לאמנון ולרבקה אלו נישואים שניים והם חוגגים בימים אלו כמעט 30 שנה יחד. יש להם יחד חמישה בנים, שניים לאמנון מנישואים קודמים; לרבקה אחד מנישואים קודמים; ושניים משותפים. ביניהם שני בנים שעובדים במשרד הבטחון בתפקידים רגישים ועוד שניים עצמאיים.

בן הזקונים הקטן המשותף הוא אביב, שממשיך לספק נחת וגאווה. אגב במקביל לסיום קורס החובלים הוא גם סיים תואר ראשון במדעי המדינה באוניברסיטת חיפה.

ספרו על אביב..

"אביב נולד באשדוד בשנת 2002, למד בבית הספר היסודי "חופית" ובתיכון מקיף ו'."

נסו לשחזר מה עשיתם נכון בילדותו

"אני חושב שלמרות שאני ורבקה עבדנו קשה כשוטרים, לא ויתרנו על חוגים ותעסוקה, רשמנו את הילדים לחוג לשייט במועדון הימי השייך לעיריית אשדוד. כך, מגיל 8 אביב החל ללמוד לשוט על סירת הפלסטיק אופטימיסט ושם החל את אהבתו לים. אגב, גם אשתי רבקה אוהבת מאד את הים, יש לנו סאפ, והיא גולשת במועדון הספורט הימי״.

מה כלל תהליך הקבלה לקורס החובלים?

"לאחר גיבושים ליחידות מובחרות, אביב התקבל לקורס חובלים, ידענו שזה קורס קשה מאוד מאוד, ונחשב לקורס יוקרתי, ומתוך כמאה וחמישים צוערים שהתחילו, סיימו לפני שבוע רק שלושים ושלושה חובלים, שקיבלו מהרמטכ"ל וממפקד חיל הים בטקס המרשים בחיפה את דרגות הסגן ואת סיכת החובלים".

הילדות באשדוד כיוונה אותו להצלחה?

"בהחלט. אנו ההורים מודים לבית ספר חופית, שם למד ביסודי, למקיף ו', למורים למנהלים ולכל הצוות וכן למועדון הספורט הימי למדריכים ולכל הצוות".

בימים אלו של בלבול זו לדעתכם המטרה? לכוון את הנוער לגיוס משמעותי?

"בהחלט, המטרה היא לעודד בני נוער באשדוד ללכת ליחידות מובחרות כמו טיס, חובלים, סיירות ועוד, וכן דווקא בימים אלו שיש סערה ציבורית סביב נושא הגיוס לצה"ל".

מה תוכלו להמליץ להורים אחרים שמתלבטים לגבי דרך החינוך של ילדיהם?

"אנחנו ממליצים להורים לדאוג לילדים מגיל קטן, למרות הקושי וההוצאות, שהילדים ייכנסו לחוגים ולפעילות בכל דבר אפשרי, כך שלא יהיה להם זמן פנוי בערבים לצאת לרחוב, זה חשוב במיוחד בגילאים 12 עד 16. בנוסף, תמיד עודדנו פעילות למען החברה, לכן אביב כבר בתיכון מקיף ו' היה מעורב בכל הפעילויות החינוכיות ההתנדבותיות, כגון חלוקת אוכל לקשישים, סיוע למשפחות קשות יום ושאר פעילויות דומות של נתינה לזולת".

עד כמה דיברתם איתו על קורס חובלים ספציפית?

"דווקא אנחנו לא כיוונו את אביב בדיוק לשם אלא לפי הנתונים שלו ,הוא רצה להגיע לקומנדו הימי ולאחר שעבר גיבושים בגיבוש כיונו אותו לחובלים".

איך ההרגשה לאור העובדה שלא רבים מאשדוד מגיעים לפסגות בצבא?

"אנו גאים מאוד באביב ועם זאת, אנחנו קצת מאוכזבים מעיר כמו אשדוד שהיא בין הגדולות בארץ שלא מוציאה כל שנה כמה טייסים וחובלים. אביב יוזמן בקרוב לבית הספר מקיף ו', ושם ייתן הרצאה  לכיתות הגבוהות על חשיבות השרות בצה"ל וההתנדבות ליחידות המיוחדות. אני בטוח שזה ייתן להם תמריץ".

ומה הלאה?

"אביב חתום לשירות של חמש שנים בחיל הים. הוא משרת כרגע על ספינת טילים ואנו בטוחים שיתקדם בסולם הדרגות".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן