פני העוני באשדוד: משפחה במצוקה:״אפילו חלונות ותריסים אין בבית. מפחדים מהחורף הקשה״

בני זוג הורים לשלושה ילדים המתגוררים שנים רבות באותה דירת ׳עמיגור׳ זועקים לעזרה. אב המשפחה, יצחק: ״הבית מוזנח מאוד וקטן. אין תריסים וחלונות ונאלצנו לכסות עם בגדים. הם ממתינים לעבור לדירה יותר גדולה ובינתיים חיים בסיוט

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

אשדוד 2021. בני משפחה, זוג הורים ושלושה ילדים גרים בצפיפות בדירה קטנה של הדיור הציבורי ברחוב משמר הירדן ברובע א׳, אבל הבעייה הגדולה היא שמדובר במצב מוזנח מאוד. העזובה זועקת מכל פינה, ״הכל הרוס. המטבח במצב איום. כל הבית״ אומר יצחק אבי המשפחה (השם המלא שמור במערכת) ״אין חלונות ותריסים. אשתי שמה אתמול בגדים במקום התריסים, אבל מה יהיה כשהחורף יגיע? והקור והגשם יכנסו לבית?״

פנית לחברת ״עמיגור״?

״כן. הגיע עובד אבל לא עשה כלום. אמרו שאני זה שצריך לקנות את התריסים והחלונות. איך אני יכול לקנות? מבחינה כלכלית אין לנו יכולת לקנות מעבר לאוכל, שום דבר״.

בני הזוג מתגוררים בדירה כבר שנים רבות, עוד לפני שנולדו שלושת הילדים. ההורים עובדים אף הם ומשתכרים מעט ומצבם הכלכלי קשה, ומצטברים לדבריהם חובות רבים.

״שלושת הילדים מצטופפים בחדר קטן. הבנות והבן. אין מקום. אין להם איפה לעשות שיעורים. הם מתביישים להזמין חברים״, מספרת אם המשפחה. ״לפני כמה שנים עברנו הילדים ואני לדירה בדיור הפרטי. באמת עזרו לנו. ברחנו כי סבלנו מהדירה המוזנחת והשבורה, אבל נאלצנו לחזור כי לא עמדנו בתשלומים. בחברת ׳עמיגור׳ אמרו לנו שנעבור לדירה גדולה יותר, אבל אנחנו כבר חודשים ממתינים בתור. אנחנו מספר 92 ואומרים לנו כל הזמן שעוד לא התפנו דירות גדולות יותר ושיש מקרים שלפנינו בתור. כמה עוד אפשר לחיות ככה בתנאים כאלו. לפחות ישפצו את הדירה יתקינו חלונות ותריסים, כי ככה אי אפשר״.

עיריית אשדוד: ״המשפחה מוכרת ומטופלת״

מדובר במשפחה (זוג הורים ושלושה ילדים) המוכרת ומטופלת במחלקה לשירותים חברתיים מזה כמה שנים.המשפחה מתגוררת בדירה של עמיגור ברחוב משמר הירדן, בתשלום חודשי של אלף ש"ח לעמיגור, בהתאם להכנסות המשפחה‫. לאורך השנים קיבלה המשפחה עזרה במסגרות עבור ילדיהם, מעונות יום ומסגרות אחה"צ  וכן סיוע בסלי מזון ותווי קניה בחג‫.

נעשתה פנייה של המחלקה לשירותים חברתיים לעמיגור עם דו"ח סוציאלי המשקף את מצב הדירה לאחר שנערכו ביקורי בית. המחלקה בקשר רציף עם המשפחה ועם עמיגור, על מנת להוזיל את דמי השכירות וכן לגבי שיפוץ הבית והרצון לסייע להם לפנים משורת הדין ועל אף הנהלים של עמיגור‫. המחלקה תמשיך לסייע ולתמוך במשפחה כמיטב יכולתה בהתאם לכלים העומדים לרשותה‫.

משרד הבינווי והשיכון‫: ״למשפחה ניתנת הזכות לשכור דירה בשוק הפרטי״

״משרד הבינוי והשיכון משקיע מאמצים רבים בכדי לספק קורת גג ראויה לכל דיירי הדיור הציבורי‫.

בכדי להקל על הצפיפות המתוארת, למשפחה ניתנת הזכות לשכור דירה בשוק הפרטי ולהחזיר את הדירה הציבורית. במידה ויבחרו בכך, יהיו זכאים לסיוע בשכר דירה בגובה של 3,100 שקלים, במקביל מקומם בתור יישמר‫.

בהקשר לקידומם בתור הממתינים, בקשתם נדחתה מאחר ולא ניתן להעדיפם על פני זכאים שאושרו כדין״‫.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן