תופעת השחתת שלטי נשים באשדוד: ״להחליף מיידית כל שלט שהושחת״

בישיבת מועצת העיר השבוע, הועלתה הצעה של חברת המועצה שרון מרק, בנוגע להשחתת דמויות נשים בשלט החוצות. ״לחייב את הזכיינים להחליף כל שלט שיושחת תוך יום עבודה״

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

תופעת השחתת שלטי חוצות על רקע מיגדרי שהפכה לחלק מחיי אשדוד, ומראות השלטים בהן דמויות נשים מושחרות ונמחקות שנותרים כך תקופה ארוכה כעדות לחרפת העיר המתירה הדרת נשים במרחב הציבורי. חברת המועצה שרון מרק מסיעת ׳הלביאות׳ הגישה הצעה לסדר היום של מועצת העיר בנושא ״מיגור השחתת דמויות נשים בשלטי חוצות״, בה תחייב העירייה את זכייני שלטי החוצות להחליף את השלטים המושחתים לשלטים חדשים. וכך כותבת חברת המועצה מרק: ״תופעת השחתת מודעות ושלטי חוצות עליהם מתנוססות דמויות נשיות אלו המשחירים ומטשטשים את מקומן של הנשים מהמרחב הציבורי, אין לה מקום באשדוד. תופעה זו כביטוי של אלימות נגד נשים ממשיכה באלימות במשפחה, באלימות בבית הספר, בפערי שכר ובאי שוויון מגדרי- בדיוק את אותו אי- שוויון אותו מבקשת עיריית אשדוד לצמצם״.

״במסגרת פעולות שנעשות על ידי האזרחים, המשטרה והעירייה להעלאת המודעות לנושא, לאכיפה לפיקוח ולצמצום התופעה- פעולות שאורכות לעיתים זמן- נותרים זמן רב מידי בחוצות העיר השלטים המקושקשים, כעדות אילמת ובכך המביאים נירמול המצב בפני העוברות והשבות, העוברים והשבים, אורחי העיר, ילדות וילדי העיר״.

 חברת המועצה מציעה כי כדי לטפל בתופעה שמועצת העיר, מישיבתה לחודש נובמבר 2021 תאשר לחייב את זכייני שילוט החוצות העירוני על כל גדליו וסוגיו ״להסרה מיידית של כל שלט פגום דהיינו תוך יום עבודה אחד והחלפתו בשלט חדש זהה תוך זמן סביר על מנת לצמצם את הנזק התדמיתי ואת המפגע התברואתי המכוער״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן