משלוחי מנות להנצחת נעמי פאולה ברגיל

גם בפורים הזה, כמו בשמונה השנים האחרונות מאז פטירתה של נעמי פאולה ברגיל ז"ל, ארגנה קרובת משפחתה, מיכל נהון תושבת אשדוד, את משלוח המנות המסורתי שיזמה להנצחת זכרה. משלוחי המנות שנתרמו על ידי בעלה של נעמי, ז'אק ברגיל ובניהם מרקו ואייל, יועדו למאות ילדי גני החינוך המיוחד באשדוד ולילדים המאושפזים בבית החולים אסותא בעיר

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בני הזוג ברגיל מוותיקי אשדוד וגמלאי עיריית אשדוד מוכרים בעיר. מותה הפתאומי לפני שמונה שנים של נעמי, שהיתה אישה בריאה בת 65, היכה בתדהמה את מכריהם הרבים. האירוע הטראגי התרחש באחד מימי חמישי בערב, בעת שז'אק ונעמי צפו במהדורת החדשות ששודרה בטלוויזיה. נעמי התלוננה פתאום שהיא חשה ברע והתמוטטה. צוות מד"א, שז'אק הזעיק, ביצע בה פעולות החייאה אך נאלץ בסופו של דבר לקבוע את מותה.

מאז פטירתה של נעמי פועלת משפחתה בעקביות להנציח את זכרה, בין היתר, גם במתן סידורי תפילה לבתי כנסת, בחלוקת: מגילות אסתר בפורים, הגדות בפסח, אוגדני ברכות להדלקת נרות בחנוכה וכן בהפרשות חלה.

נעמי, שנולדה בארגנטינה והגיעה לאשדוד כילדה ב-1962, וז'אק יליד מרוקו הספרדית שהגיע לאשדוד שלוש שנים אחריה, נפגשו לראשונה במרפאת קופת חולים כללית, כשנעמי- שהיתה מתנדבת במרפאה- טיפלה באצבעו השבורה. מאז, במשך 46 שנים ועד לפטירתה הפתאומית של נעמי, לא נפרדו דרכיהם.

מכריה של נעמי, ששירת חייה נקטעה, מתארים אותה כמי שהיתה מלאת חיים, שופעת טוב לב, בעלת חוש הומור בריא ולשון חדה ושנונה. בתפקידה הראשון בעירייה היתה נעמי עוזרת לממלא מקום ראש העיר, אפרים גור. לימים, כשז'אק שימש כמבקר העירייה, הם יצאו עם שני בניהם, למשך ארבע שנים, לשליחות בארגנטינה, מטעם הסוכנות היהודית.

ז'אק שימש כראש המשלחת ונעמי היתה הממונה על הכנת יהודי ארגנטינה לעלייה לישראל. היא הקימה בהצלחה רבה אולפנים ללימוד עברית, שפעלו בבתי הספר היהודיים לאורך כל שעות היום ובמקביל הקימה גם את "תנועת עלייה", שבמסגרתה ערכה מפגשים קבועים עם עולים פוטנציאליים על מנת לעודדם לעלות לארץ. את מי שהחליטו לעלות לישראל הכינה באופן מלא לקראת עלייתם ובכך קיצרה משמעותית, בהיבטים השונים, את תקופת הסתגלותם בארץ.

כשבני הזוג חזרו לאשדוד ולעבודה בעירייה, שימשה נעמי כמזכירת מחלקת הביטחון ובהמשך עבדה במחלקת הנכסים. בשנים האחרונות ועד לפרישתה לגמלאות עבדה כמזכירת המוקד העירוני וכממונה על פניות הציבור. בכל התפקידים אותם מילאה היא היתה ידועה כמי שמתייחסת לעבודתה ברצינות ובכובד ראש וכמי שמתייחסת אל התושב כעומד במרכז. היא התאפיינה בלב רחב ועזרה לזולת בדרך של מתן בסתר.

כשז'אק פרש לגמלאות מתפקידו כמנהל המחלקה לתרבות הדיור החליטה נעמי להקדים את פרישתה לגמלאות בעשר שנים, על מנת ששניהם יוכלו לבלות יחדיו. למגינת הלב המוות הטראגי והבלתי צפוי של נעמי קטע את תוכניתם היפה של בני הזוג  ברגיל.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן