מסביב לעולם: איברהימוביץ', שלא יגמר לעולם

זלאטן איברהימוביץ' מוכיח שגם בגיל 40 אפשר לשחק ברמות הכי גבוהות. סולשיאר סוף סוף הולך הביתה. וגם דו"ח מצב של הלגיונרים האשדודים: ביטון, מרציאנו וגדי קינדה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מה כבר לא נאמר על הפלא שנקרא זלאטן איברהימוביץ'? החלוץ בן ה-40 של מילאן, קבוצת הפאר של הליגה האיטלקית קורע רשתות גם בגילו וכבש בשבת האחרונה צמד (הפך לשחקן המבוגר ביותר שכובש צמד ב'סריה אה') במשחק ההפסד המטורף בתוצאה 4:3 לפיורנטינה. זלאטן, שלאחרונה התאושש מפציעה שהשביתה אותו לכמה חודשים, חזר כמו גדול להלהיב ולטרוף את הדשא. הוא כבר ראה הכל בקריירה וממשיך לזרוח במגרש, להיות אגרסיבי ורעב כמו אחרון הילדים ובכך מדהים מאות מיליונים ברחבי העולם. החלוץ הפעיל הכי מעוטר בכדורגל העולמי, שזכה בהכל בקריירת המועדונים, עדיין מצליח להוציא מעצמו עוד ועוד ואותנו זה מאוד מרגש.

כשמדברים על  הקריירה החלומית של איברהימוביץ', יש תחושה שהוא היה כאן תמיד. החלוץ בעל האישיות הצבעונית לא הפסיק לכבוש ולזלול תארים בכל יעד אליו הגיע. אם זה בתחילת הדרך באייאקס אמסטרדם, שכולם כבר הבינו במי מדובר, או בהמשך ביובנטוס, אינטר, ברצלונה, מילאן, פריז סן ז'רמן ואפילו מנצ'סטר יונייטד. הענק השבדי הותיר חותם בכל מקום בו היה, שיחק בקבוצות הכי טובות בעולם, כבש בסך הכל 463 (ויקיפדיה) שערים בקריירה שלו ורגלו עוד נטויה. 

בזמן שבני גילו כבר מחפשים את האתגרים הבאים בחיים, זלאטן נותן למעריציו ריגוש מאין כמותו וכל מי שצופה בו ודאי מרגיש בעצמו כילד נצחי, שלא רוצה לפרוש וממשיך לעשות את מה שהוא הכי אוהב. אם אפשר לבקש רק שלא יגמר לעולם. בימים בו הכדורגל הופך לטקטי ומכני יותר ויותר, כשזלאטן יפרוש, לבטח נתגעגע לשערים הגדולים ואל הוירטואוזיות שלו. אז אם מישהו נוסע לאיטליה בזמן הקרוב, יותר ממומלץ לו לעקוב אחר לוחות הזמנים של משחקי מילאן בליגה האיטלקית. אתם לא תרצו לפספס את זלאטן בריקודיו האחרונים בהחלט.

מה, הוא מנורבגיה??

ומהשבדי הענק נעבור לנורבגי החביב סולשיאר, זה לא היה השבוע שלו ובטח לא של אוהדי קבוצת מנצ'סטר יונייטד לה יש מיליונים כאלה ברחבי העולם והיא נחשבת לאחת העשירות ביותר. זה כבר ברור לכל  שקבוצת הפאר האנגלית לא מוצאת את עצמה מאז פרישתו של המאמן האגדי סר אלכס פרגוסון. השבוע היא אפילו התעלתה על האכזבות של עצמה, חטפה רביעייה מווטפורד הצנועה, התרחקה מהצמרת עוד יותר ולהנהלה לא נותרה ברירה, אלא לפטר את המאמן הראשי אולה גונאר סולשיאר לאחר שלוש שנים בתפקיד. האחרון זכה להרבה ימי חסד, זכר לשער האגדי שכבש בגמר גביע אירופה הבלתי נשכח משנת 1999 שהפך את התוצאה לזכות היונייטד, מול באיירן מינכן באצטדיון 'קמפ נואו'. אולם מה שעבד לפני 22 שנה, לא עובד היום והמאמן משלם את המחיר על איך שהקבוצה שלו נראית, על אף מאות מיליונים שהושקעו ברכש נוצץ. שיברון לב לחובבי הכדורגל בעולם היה לראות את אחד מהגיבורים של אותו גמר מדהים משנת 1999, ברגע נפילתו.

הנקודה האשדודית

ואי אפשר להתייחס לכדורגל העולמי בלי הנקודה האשדודית ומעקב אחר הלגיונרים שלנו. ניר ביטון המשיך את היכולת הטובה שלו ממשחקי נבחרת ישראל והשבוע פתח בהרכב של סלטיק בניצחונה הביתי בתוצאה 1:0, מול סנט ג'ונסטון. ביטון השלים 90 דקות וקיבל כרטיס צהוב בדקה ה-14. קבוצתו נמצאת במקום השני בטבלה, כאשר היא בפיגור 4 נקודות מהמוליכה, ריינג'רס. כעת נראה כי מאמן ריינג'רס האוסטרלי בן ה-56 פוסטקוגלו סומך על ניר ביטון ונותן לו את המושכות.

בעוד ביטון מככב בסקוטלנד, חברו לשעבר בליגה הסקוטית, השוער אופיר מרציאנו, שעבר בקיץ לפיינורד חזר ממשחקי הנבחרת היישר לספסל של קבוצתו, ממנו ראה את השוער הראשון ג'אסטין בילואו, שומר על רשת נקייה בניצחון פיינורד 4:0 מול זוולה. הקבוצה של מרציאנו כעת נמצאת במקום השלישי בליגה ההולנדית, רחוקה שתי נקודות בלבד מהמוליכה, אייאקס. מרציאנו בן ה-31 לא שותף העונה באף משחק ליגה, נתון שקצת מדאיג את הצוות המקצועי של נבחרת ישראל, שירצה לקמפיין הבא שוער שמשחק בדרך קבע בקבוצתו.

אצל הקשר ההתקפי האשדודי הנפלא בן ה-27 גדי קינדה המצב נראה טוב. הוא אמנם נעדר מסגל נבחרת ישראל בשני המשחקים האחרונים, אך חזר להרכב קבוצתו קנזס סיטי והיה שותף לניצחונה 3:1 מול ואנקובר. קינדה הוחלף בדקה ה-86 והציג יכולת טובה. עד כה בשנת 2021 לקינדה יש 5 שערים ו-8 בישולים ב-27 הופעות בליגת ה-MLS. הסוכן של קינדה הוא דודו דהאן, שנחשב לממולח במיוחד ויהיה מעניין לעקוב. הכישרון האשדודי חתום בקנזס עד שנת 2024 ושווי כרטיסו עומד כיום על 4 מיליון אירו והוא ללא ספק אחד מהשחקנים הישראלים הגדולים בסוכנות השחקנים של דהאן.  

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן