מלכא מאתגר את לסרי: "רק תנסה לפטר אותי"; מנכ"ל העירייה: "מלכא פעל על גבול הפלילי״

קנאה‫? שנאה‫? אהבה נכזבת‫? המלחמה (לא בעזה) במסדרונות המשכן לאמנויות הבמה בעיצומה: חילופי האשמות קשים בין ראש העיר ד״ר לסרי וחברו הטוב לשעבר מנכ"ל המשכן מוטי מלכא‫. מנכ״ל העירייה‫: ״בשנת 2020 לא התקיים פסטיבל ׳מדיטרנה׳ בגלל הקורונה‫, אולם שולמו לספקים ולנותני שירות של כמליון שקלים ללא הצדקה״ מלכא:"לסרי מתעלל בי‫, שינסה לפטר אותי״

סאגת ההאשמות ההדדיות נמשכת‫. ד״ר לסרי ומוטי מלכא בימים טובים יותר.
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

כזו מלחמה בין שני חברים טובים לא הייתה מזמן באשדוד. נזכיר ראש העיר אשדוד ד"ר יחיאל לסרי ומוטי מלכא מנכ"ל המשכן לאמנויות הבמה באשדוד היו חברי ילדות שביחד כבשו את ראשות העיר לפני 15 שנה. לסרי "התאבד" בשבילו לקבל את תפקיד מנכ״ל המשכן וביחד אף ייסדו את התזמורת האנדלוסית אשדוד‫.

לפני שנתיים לערך עבר ביניהם חתול שחור ענק שאת הסיבות האמיתיות רק שניהם כחברים בלב ובנפש לשעבר יודעים. קנאה? שנאה? אהבה נכזבת?. מי יודע‫. כך או כך מאז החל המשבר ביניהם הפך מלכא למטרה ומנכ"ל עיריית אשדוד אילן בן עדי החל לטפל בביקורת במשכן‫, ולדבריו מצא התנהלות על גבו הפלילי. יצויין כי ככל הנראה המטרה היא לבסוף לפטר אותו. במכתב שכותב מלכא ללסרי על מה שהוא מכנה התעללות והתנכלו בו‫, הוא רומז כי אם ינסה לפטרו יש לו מה לומר. מה לומר? ימים יגידו‫.

מלכא נכנס בלסרי כפי שלא עשה זאת אף פעם ומאשים אותו בהתנכלות אישית. "שוב חוזר הניגון העצוב של התנכלות אישית שלך כלפיי וכלפי עובדי המשכן בעיצומה של המלחמה, נדרשתי על ידי ממלא מקומך, גבי כנפו, כיו"ר דירקטוריון המשכן לזמן ישיבת דירקטוריון ל 16/11/2023 כשעל סדר היום: דיווח על עבודת המשכן בתקופת מלחמת חרבות ברזל". כותב מנכ"ל המשכן, מוטי מלכא "דקות ספורות אחרי "כאילו" דיון/הקשבה לדיווח שלנו בהתאם לסדר היום שנקבע, "יצא המרצע מן השק" ומר כנפו הבהיר את הסיבה האמיתית לישיבה זו ואמר: 'קיבלנו דיווחים שאתה מוטי, כבר חודשים רבים בתקופת מחלה, קודם זה ניתוח ברגל ואחרי זה תאונת דרכים וידוע שאין לדווח על חופשת מחלה מעל 90 יום ברציפות ולא מצאת לנכון לדווח לי על כך. כך גם טען לגבי סמנכ"ל הכספים. ואמר זאת. לא עזר כלל שחברי דירקטוריון ביקשו להאיר את עיניהם של ה"ה כנפו ובן-עדי שאת הניתוח עשיתי לפני שנה, בתחילת נובמבר 2022 בתקופה שיו"ר הדירקטוריון היה עו"ד אלי נכט, שהיה מעודכן בכל והיה אצלי בביקור חולים. שגם בתקופת המחלה עבדתי וקיימתי באופן שוטף ישיבות עבודה עם מנהלי המחלקות בביתי. גם בחלק מימי ספטמבר האחרון, בו החלמתי מתאונת דרכים, עבדתי ומנהלי המחלקות הגיעו לביתי לישיבות עבודה והמשכן תפקד ללא דופי גם בעת החלמתי״‫.

מלכא: "הבוטות שלהם ואת הניסיון המתמיד שלהם להשליט אדנות כוחנית על חברי דירקטוריון ועליי. הזכרתי למר כנפו שהצעתי לו עם מינויו כמ"מ לקיים פגישות עדכון קבועות, הוא כמובן לא התעניין בכך. חברי דירקטוריון ואני, שניסינו להביא את העובדות בנוגע לתפקוד המשכן ולעבודתם המצויינת של העובדים, לא זכינו להתייחסות ו/או למענה ענייני. בעניין זה הבהרנו שהעובדים המגיעים לעבודה בימי המלחמה עושים עבודתם ביעילות ועם תוכנית עבודה מסודרת, שסיימנו עונת מנויים נפלאה עם שיא מנויים, קהל והכנסות, עם עודף תקציבי משמעותי בדו"ח הכספי של 2022 שאושר בדירקטוריון, עם פסטיבל ׳אושפיזין׳ מוסיקלי מרהיב בשבוע שלפני המלחמה ממש ולפניו פסטיבל ׳מדיטרנה׳ המצליח, עם מכירת מנויים שלא הייתה כמותה מאז נפתח המשכן לעונת המנויים שעמדה להיפתח ב- 8 באוקטובר 2023 ונגדעה באיבה לצערנו״‫.

באותה ישיבת דירקטוריון הופתע מלכא לגלות כי בכוונת כנפו ומנכ"ל העירייה אילן בן עדי המשמש כחבר דיקטוריון למנות מעל מלכא מנהל מטעמם. "לאור תהיות של חברי דירקטוריון, כיצד הדבר ניתן מבחינת מינהל ציבורי תקין ודיני המכרזים, הם "תיקנו" את הצעתם וביקשו למנות "מפקח על התנהלות המשכן", אשר ימונה על ידי מנכ"ל העירייה המשמש גם כחבר דירקטוריון. מיותר לציין כי נושא זה והצעות אלה כלל לא היו בסדר היום לישיבה. ההצעה אושרה ברוב דחוק״‫.

מלכא במכתבו ללסרי מציין כי ב,19.11.23- בעת שהיה מחוץ למשכן, "נחת" באופן מפתיע מבקר העירייה תמיר ברנץ אצל מנהלת החשבונות הראשית ללא כל תיאום. "ביקשתי ממנו בטלפון שיתאם פגישה מראש איתי. תשובתו: "קיבלתי הנחייה מגבי כנפו". אין צורך לומר כי מדובר בסדרי מינהל מבישים ביותר בשירות הציבורי בכלל ועוד מדמות מפתח כמבקר עירייה שאמור לנהל ביקורת ללא משוא פנים ולא לשמש ככלי פוליטי ושמקבל תכתיבים. רק בעקבות כך הגיע מייל ממר כנפו המודיע שמנכ"ל העירייה מינה את המבקר כמפקח על עבודת המשכן. על פי מכתבו של מר כנפו יש להעמיד למפקח משרד ומחשב במשכן. דרישה מגוחכת ומקוממת לאור העובדה כי משרדו של מבקר העירייה הינו ממש מעבר לכביש ולאור בזבוז כספי ציבור הכרוך בכך״‫.
מלכא זועם על לסרי וכותב לו :"כמה עצוב כי גם בתקופה הקשה של המלחמה, בחרת לנסות ולהכות שוב באמצעות עושי דברך – הנאמנים מאוד למשימות אלה, יש לציין- להתנכל ולהתעמר בי ובעובדי המשכן ללא שום סיבה סבירה )כך היה גם כשביקשת ממנכ"ל העירייה לשלוח את אותו מכתב נלוז ערב ליל הסדר בשעה שאחד מבני משפחתי היה באירוע רפואי, לא פשוט כלל בלשון עדינה. כך גם עתה כשאתה יודע היטב על אירוע קשה של אחד מבני ביתי במלחמה״‫.
מלכא בפנייתו ללסרי טוען "מילא ההתנכלות בי, אבל למה במחיר פגיעה במשכן?! . תעשה בבקשה טובה לעצמך ולציבור ואל תטען שוב: "אני לא מעורב בכלל במשכן … יש לי עיר גדולה על הראש … יש דירקטוריון עם מנכ"ל עירייה ומ"מ כנפו … אני לא אפגע בשכרו של מוטי ולא אפטר אותו…". אני מודיעך בזאת שאתה פטור "מדאגה לפרנסתי". יש מי שזן ומפרנס לכל….וזה לא אתה! אתה חופשי לתת הנחייה לנסות לפטר אותי. לנסות! המשכן מתנהל במצויינות. אינך יכול להתחמק מעובדת היותך יו"ר דירקטוריון המשכן. ראיתי והתוודעתי בשנים האחרונות להתעצמות הניהול הכוחני-דורסני כלפי עובדים שלא "עומדים דום" לדרישה לנאמנות אישית, כשלצידו חיבוק חם לעובדים "נאמנים", גם אם סרחו. גם ניסיון למנות עובד נוסף במשכן לא תצלח. בימים אלה העובדים זקוקים לעידוד וחיזוק. חלקם בחרדות גדולות ומטופלים בילדים קטנים ועכשיו הם גם מרגישים מאוימים מצד העירייה באשר למקום עבודתם‫.
יש ציטוטים שלך משיחות עם מספר אנשים שאתה מעורב מאוד בהתנכלות אישית זאת. כמה עצוב שלא השכלת להתעלות, ולו רק בימי מלחמה קשים אלה. הרדיפה שלך אותי, מר לסרי, סובבת סביב מוסדות התרבות שיזמתי וזכיתי לייסד בתחום הפיוט והמוסיקה האנדלוסית. כאשר מוסד אחד ומרכזי, אתה ואני זכינו לייסד יחד והיא התזמורת האנדלוסית, שלצערי מאז השתלטת על העמותה ‫(המרכז לפיוט ושירה- אשדוד‫) שזכיתי לייסד יחד עם אלי בן-חמו ז"ל ובתמיכתו הגדולה של ראש העיר דאז אריה אזולאי״‫.

מלכא מספר כי "רבים וטובים המליצו בפניך להפריד בין העניין האישי שלך איתי לבין תפקודי כמנכ"ל המשכן שאין מחלוקת על רמתו המקצועית וההישגים שלו. עשה זאת. אני מבטיחך שזה גם ייטיב עמך. הן כראש עיר שיכול לזקוף לעצמו את הישגי המשכן והן באופן אישי. כידוע, תחושת שנאה ומעשי נקם מזיקים גם במבקש לנקום. אני קורא לך להתגבר על יצר הנקם האישי ולחדול מהתנהלות מבישה זו שגם מזיקה למוסד תרבות מרכזי בעיר״‫.

על המכתב הקשה של מלכא שלח מנכ"ל העירייה את תגובתו לדברים החמורים שנאמרו על ראש העיר סגנו כנפו ומנכל העירייה אילן בן עדי, שחתום על התגובה. "מפאת הכבוד שרחשנו עד היום למוטי מלכא ולמשכן שבאחריותו, נמנענו כחברי דירקטוריון המשכן, ואנוכי כמנכ"ל העיריה, מלשתף את הציבור באמצעות התקשורת במעשיו החמורים של מוטי מלכא, המגיעים עד כדי חשדות מבוססים לפליליים". כותב בן עדי. "וודאי שמעשים אלה חורגים מכל כללי המנהל התקין, על אחת כמה וכמה כאשר הם מבוצעים על ידי עובד ציבור בכיר המופקד על כספי ציבור בהיקפים משמעותיים כמו מנכ"ל תאגיד עירוני״‫.

לדברי בן עדי "נציין כבר בתחילת הדברים שעל פי ממצאי ביקורת שבוצעה על ידי מבקר העיריה מתוקף תפקידו לבקר את כלל גופי העיריה על תאגידיה, ושפורסמו בדו"ח שנדון ואושר בוועדת הביקורת של העיריה, במועצת העיר וכן בדירקטוריון המשכן , מוטי מלכא עבר שורה ארוכה של עבירות חמורות בתחום החוק והמנהל התקין. מדובר בעובדות שנבדקו לעומקן וכל המסגרות שאישרו את הדו"ח הורו למוטי מלכא לחדול מלבצע אותן ורק כדוגמא לחומרת העבירות‫, אביא מספר דוגמאות מתוך הדו"ח: התקשרויות שלא כדין של המשכן עם נותני שירות וספקים . עבודה נוספת בשכר ללא אישור הדירקטוריון בניגוד להסכם ההעסקה שלו מוטי מלכא עצמו וכן העברת סכום שערורייתי של 77,000 ₪ לעובדת ללא סמכות ועבירות נוספות”‫. עוד כותב בן עדי: "בנוסף, במסגרת תכנית העבודה של המבקר בנושא הניהול הכספי של גופי העיריה השונים בתקופת קורונה, נבדקה גם הפעילות הכספית של המשכן לאמנויות הבמה ונמצא כי מוטי מלכא אישר תשלומים בגובה כמיליון ₪ לספקים ללא הצדקה ובניגוד לכללי מינהל תקין המעלים חשד מבוסס לעבירות פליליות בידי נושא משרה ציבורית בכירה‫. מכאן, שלו רק על פי עובדות אלה טענתו של מוטי מלכא להתנכלות כלפיו הינה חסרת יסוד ובאה לכסות על מעלליו החמורים כאשר בנוסף לכך, גם הוא וגם סמנכ"ל הכספים במשכן, הגדילו לעשות ונעדרים מעבודתם מזה חודשים ארוכים ללא אישור וללא ידיעת הגוף המנהל- דירקטוריון המשכן, תוך הפקרת הפעילות במשכן גם בתקופת המלחמה‫.

הסיבה לכינוס דירקטוריון המשכן הייתה לעמוד על תפקודו ותרומתו של תאגיד המשכן למאמץ המלחמתי ומתן השירות לתושבי העיר בימי הלחימה כפי שעשו כל יתר התאגידים העירוניים למעט המשכן. עובדה חמורה לכשלעצמה בימים קשים אלה לעיר אשדוד ולמדינת ישראל‫. ורק כדי לסבר את האוזן אדגיש כי מוטי מלכא נעדר 7 חדשים בתקופה שבין נובמבר 22 ועד ספטמבר 23, וסמנכ"ל הכספים נעדר 6 חדשים רצופים‫.

לא זו אף זו, בימים אלה מתבררת עובדה חמורה נוספת שמוטי מלכא אישר לעצמו הלוואה אישית עבורו מכספי המשכן לאמנויות הבמה. לכל הדעות מדובר בעבירה פלילית חמורה לכשלעצמה, וביתר שאת, נוכח העובדה המצערת שהוא בחר להחזיר את ההלוואה בתשלומים ללא ריבית וכל המעשה החמור הזה בהסתרה מלאה בתקווה שהעבירה לא תתגלה‫.

לאור העובדות החד משמעיות הנ"ל, יש לראות בטענותיו של מוטי מלכא להתנכלות כלפיו כמי שיוצא אל השמש כשחמאה מרוחה על ראשו. עצם הפנייה לתקשורת מעידה על עזות מצח ולכל הפחות על אובדן דרך ערכי ומוסרי הנדרש מכל אדם בכלל ומעובד ציבור בכיר בפרט‫. אוסיף ואציין שעמדתי זו כחבר דירקטוריון המשכן וכמנכ"ל העיריה, הוצגה בפני חברי הדירקטוריון אשר קיבלו המלצתי נוכח הדברים החמורים ,לתת גיבוי מלא למבקר העיריה בהשלמת הביקורת. על אף התנגדותו של מוטי מלכא. המסרב לשתף פעולה עם הביקורת מראשיתה ועד עצם היום הזה‫. צעד זה הינו המינימום הנדרש לשמירת הקופה הציבורית עד להשלמת הבדיקה החשבונאית החקירתית וקבלת ההחלטות בעקבותיה באפיקים השונים המתבקשים על פי כל דין״‫.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן