הסיפור המופלא של מלאכי החיים שהצילו ממוות נהג שאיבד הכרה באמצע נהיגה

דניאל אסף ואיציק אדרי גילו תושיה והצליחו לחלץ מרכב נהג שאיבד את הכרתו במהלך נהיגה והתנגש בדניאל שנסע בנתיב הנגדי. השניים פרצו למכונית הנעולה הוציאו את הנהג שעבר אירוע לב והיה חסר הכרה, ביצעו בו החייאה עד שחזר לנשום בכוחות עצמו. בשיחה עם אשדוד10 הם משחזרים את רגעי הדרמה, הלחץ והשמחה ועל העובדה שהצליחו להציל את חיי הנהג וקוראים לציבור ללמוד קורס עזרה ראשונה: ״זה מציל חיים ואי אפשר לדעת מתי תזדקקו לזה״

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בשביל דניאל אסף (33) ואיציק אדרי (44), היה זה עוד יום שגרתי שהחל רגוע ונמשך בהצלת חיים של נהג שקיבל דום לב באמצע נהיגה בכביש סואן. אסף לא האמין שקורס העזרה ראשונה שעבר לפני מספר שנים יעזור לו להציל את חיי הנהג שהתנגש בו. ביחד עם איציק אדרי תושב השכונה בה אירעה התאונה שנקלע למקום, הם הצליחו בתושייה רבה לפרוץ את הרכב שהיה נעול, לחלץ ממנו את הנהג חסר ההכרה, ולבצע בו החייאה עד שחזר לנהג הדופק. יומיים לאחר הדרמה בכביש כשהם מתקשים עדיין לעכל את החוויה שעברו, מספרים השניים בראיון לעיתון ״השבוע באשדוד״, את רגעי הדרמה כשכל דקה חשובה על החילוץ, ההחייאה וההקלה הגדולה כשהנהג חזר לנשום.

דניאל: ״ראיתי שהנהג השני עם צוואר שמוט״

התאונה התרחשה ברחוב האגוז בעיר. דניאל אסף, ששימש במשך שנים כשף במסעדות מובילות ושף ראשי של תאגידים גדולים, החליט להפוך לשף פרטי והוא ואשתו עברו לאשדוד לפני כשלושה חודשים לבית ברובע י״א. כחודש לאחר שהגיעו לעיר, נולדה להם בת. הוא היה בדרכו הביתה ממועדון הגלישה, כשלפתע אירעה התאונה. במקביל איציק אדרי בן 44 תושב המרינה, יבואן רכבי יוקרה, נקלע למקום התאונה, הבין שמדובר בחיי אדם ונרתם לעזור. השניים שלא מכירים הצליחו לעבוד בשיתוף פעולה מדהים, כשסביבם מתקהלים ובאמצע כביש סואן ותוך כדי שדניאל עצמו נפצע קלות מהתאונה ונזקק אף לטיפול רפואי. אך הוא היה עסוק רק בהצלת חיים ולא חשב על עצמו. ״אמרתי לעצמי אעשה הכל שהוא ייצא מזה״ הוא אומר בענווה.

ספר לנו מה קרה?

 ״זה היה ביום שני בצהריים. נסעתי הביתה ומולי הגיעה מכונית שסטתה לכיוון שלי. תוך כדי התאונה הצלחתי לראות שהנהג ברכב השני עם צוואר שמוט. אני עצמי הייתי רגע בהלם אחרי ההתנגשות, ואז יצאתי מהרכב וניסיתי לפתוח את הדלתות של הנהג השני. אבל המכונית ננעלה. חיפשתי ומצאתי לום ברזל ובעזרתו ניסיתי לפתוח את הדלת, אבל לא הצלחתי. הנהג היה נעול ברכבו. הוא היה כבן 54 ומחוסר הכרה ומפרכס, לכן כל דקה הייתה קריטית. ואז הגיע איציק אדרי שגילה תושייה רבה. הוא מצא סלע ושבר את החלון, נכנסתי פתחתי את הדלת והוצאנו אותו מהרכב. הוא היה ללא דופק והתחלנו בהחייאה״.

הזמנתם במקביל את מד״א?

דניאל: ״לא, היינו עסוקים בהחייאה. אחד האנשים התקשר למד״א״.

איציק: ״ראיתי את הנהג מפרכס עם קצף מהפה״

איציק מתאר את הרגע הדרמטי: ״נהגתי במכונית הייתי כשני מכוניות אחרי הנפגע. כשהגעתי ראיתי מכוניות שעקפו ראיתי המולה. אנשים שעומדים מסביב למכונית. עצרתי והגעתי למכונית, ראיתי את הנהג מפרכס עם קצף מהפה. הבנתי שעוד מעט הוא לא איתנו יותר.  הבאתי אבן ענקית ושברתי את החלון מאחורה. דניאל פתח את הכפתור של הדלת הקדמית שהתעקמה וננעלה מהמכה. עקרנו את הדלת והוצאנו את הנהג מהמכונית. ראיתי שהוא בלע את הלשון, הוא נשך אותה והתחיל לצאת לו דם. הכנסתי לו שתי אצבעות לפה ותפסתי לו את הלשון. בזמן שאני תופס לו את הלשון, דניאל התחיל פעולות החייאה".

וככה בלב הכביש כשנהגים ממשיכים לנסוע בדרכם השניים בתיאום מושלם המשיכו להציל את הנהג. דניאל המשיך לבצע עיסויים בנהג גם לאחר שהוא החל לנשום בכוחות עצמו אבל היה עדיין מחוסר הכרה.

אתם לא אנשי רפואה אז מאיפה הידע מה לעשות?

דניאל: ״אני עברתי בעבר, מזמן קורס עזרה ראשונה. מסתבר שברגע האמת זכרתי מה לעשות. אתה ברגע הזה לא חושב אלא עושה וזה נתן בי כוח לבצע החייאה. כאשר הנהג חזר לו הדופק, זה היה מאוד מרגש״.

איציק: ״לא למדתי קורס החייאה. בצבא ראיתי דברים. שירתתי בחיל הים באשדוד״.

פגשתם את הנהג?

איציק ״לא. הוא התקשר אליי וביקש להודות אמר לי ׳תודה שהצלת את חיי׳ עניתי לו שאין מה להודות שזה מובן מאליו״.

דניאל: ״הנהג חזר להכרה והתאושש הוא שוחרר מבית החולים אבל הוא עדיין מחלים ממה שעבר ובטראומה״.

הצלתם חיים של אדם. איך ההרגשה?

״ אומרים׳ כל המציל נפש אחד מישראל כאילו הציל עולם שלם׳ וזה ככה. זה מתחיל להתעכל מה שעברנו. מתחילים להבין. זו זכות״.

דניאל: ״חשוב שכולם יעברו קורס עזרה ראשונה והחייאה״

 ולשניים יש מסר לאנשים. אומר דניאל: "כולנו יכולים למצוא את עצמנו נקלעים לסיטואציה כזאת, ולכן אני חושב שחשוב שנעבור הכשרה של עזרה ראשונה והחייאה. אפשר לרכוש את הכלים האלו באופן די פשוט וקל, לדעתי אולי אפילו כדאי שהרשויות יקחו עליהם להעביר את הידע הזה לציבור. אי אפשר לדעת מתי זה יתפוס אותנו".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן