מכת נחשים באשדוד: במעלית, בכניסה לבתים, בשיחים וברחוב

בחודשיים האחרונים התקבלו במוקד העירוני 70 פניות בנושא נחשים באשדוד: על נחש במעלית, חתולים שגילו נחש, ונערה שדרכה על צפע ובנס לא הוכשה. דיירים ברובע י״ז מתלוננים: ״לא באים לנקות עשייה ולכלוך ואז מגיעים הנחשים״. העירייה: "המוקד דואג לשלוח לוכד נחשים לכל מקום ובכל שעה״

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

הקיץ ובעיקר החום מעיר את הנחשים משנת החורף שלהם והם יוצאים לצוד אוכל וגם להפחיד את התושבים שנתקלים בהם. מתחילת אפריל השנה, התקבלו במוקד העירוני 70 קריאות בנושא נחשים. כך למשל זחל נחש צפע לפאנל של מעלית, בה השתמשו תושבים. אחד מהם פנה למוקד, אשר הזעיק טכנאי של המעלית ובמקביל שלח למקום עובד מוקד 106 יוני שפיגל, המתמחה בלכידת נחשים. הנחש נלכד ושוחרר בטבע. עובד עירייה נוסף, יעקב זינו שמתמחה בלכידת נחשים נשלח בשעות הלילה של חודש אפריל לאזור ה׳ ללכוד נחש צפע. למחרת ברחוב נחל צאלים ברובע י״א, שמעו דיירים קולות רחש חשודים בחוץ. הם יצאו לבדוק וראו שני חתולי רחוב, שהם נוהגים להאכיל, צמודים לאחד השיחים בקרבת גני ילדים. בסופו של דבר גם בשיחים נלכד נחש צפע.
נחש צפע הינו נחש ארסי נפוץ בישראל והוא גם מצוי בסביבתנו. אם צפע מכיש יש להביא את הנפגע דחוף לבית החולים. מי שפגשה נחש צפע היא נערה בת 14 מאשדוד, סמוך לביתה ברובע י״ז. מספר אביה, יוסי: ״ברובע י״ז יש לא מעט נחשים שמסתובבים, ואנחנו נאלצים להתמודד עם זה. לפני החג הבת שלי דרכה על נחש בכניסה לבית. היא לא הבחינה בו והתחילה לצרוח, למרבה המזל הנחש לא הכיש אותה. אחרי זה נכנס צפע לבית של השכן שלי שהזעיק אותי. ברחוב אחר הופיעו צמד נחשים״.
לדבריו, ברובע יש הרבה צמחיית פרא. ״הכל מלוכלך ומלא עשבים וצמחיה, ויש נחשים. אנחנו פונים לעירייה שיבואו לנקות ולגזום את הצמחייה אבל הם לא באים".

העירייה: ״נחשים יכולים להימצא בכל מקום ללא סיבה מובהקת״

דובר העירייה, אדי בן חמו מסר בתגובה: "המוקד דואג לשלוח לוכד , לכל מקום ובכל שעה (גם באמצע הלילה) ולא מפנה ללוכד פרטי. מיום ה-1/4/20, התקבלו במוקד העירוני 70 פניות מכל העיר בנושא נחשים, וכולם טופלו בהתאם לחוק. קרי: לכידת הנחש ושחרורו בטבע, שהרי החוק אוסר פגיעה בנחש. בכל המקרים הנ"ל לא היתה הפנייה ללוכד פרטי, כאמור. התפלגות הפניות לפי אזורים בעיר מצביעה על כך שנחשים יכולים להימצא בכל מקום ללא סיבה מובהקת. ניתן להעריך כי ברובע הנ"ל, בשל הקרבה לדיונה, יהיו יותר נחשים, אך אין לכך עדות מובהקת שכן נחשים נמצאו גם באזורים אחרים".


מה עושים כשנחש מכיש אותך?

מכת הנחשים היא בכל הארץ ולא רק באשדוד. השנה בעקבות החורף הגשום וסגר הקורונה חלה עלייה משמעותית במקרי הכשות נחשים בישראל מציינים במד״א. מתחיל מרץ ועד 13.5.20 הוכשו בישראל 44 בני אדם. בתקופה המקבילה בשנה שעברה היו 23 מקרים של הכשות נחשים. מדובר בעלייה של 91% . מבין אותם מקרים השנה שמד״א טיפל 2 פונו לבית החולים במצב קשה, 3 במצב בינוני ו-39 במצב קל. ארזואן , פראמדיק במד״א, לוכד נחשים מוסמך ומדריך מקצועי מסביר: בתקופה זו של השנה גוברת פעילותם של נחשים ארסיים כגון הצפע הארץ הישראלי. יש להימנע מהפיכת סלעים ואבנים, לנקוט משנה זהירות בזמן ישיבה על מדשאות וקרקע חשופה בטבע, ולא ללכת יחפים או בסנדלים במקומות אלה. בחצרות בתים יש להקפיד על גיזום צמחיה ופינוי אשפה. במקרה של הכשה יש לפעול בדרכים הבאות: וודאו שאכן מדובר בהכשה וחפשו את סימניה. תמיד יש לחשוד כי מדובר בנחש ארסי. אל תתעכבו והזעיקו מיד את מד״א בטלפון החירום 101, או באמצעות ״ישומון מד״א שלי״. הרחיקו את הנפגע מהשטח והעבירו אותו למקום בטוח.דאגו למנוחה מוחלטת של הנפגע ולהרגעתו, ומנעו תזוזה של האיבר המוכש. הסירו בגדים ותכשיטים מהאיבר המוכש. אם נית, צלמו בזהירות את הנחש, כדי לסייע בזיהוי ובטיפול. אחרת, נסו לשחזר את מראהו. אסור בשום אופן: אל תחתכו את מקום ההכשה. אל תמצצו את הארס. אל תניחו חסם עורקים. אל תקררו את מקום הכשה. אל תתנו לנפגע מזון או שתיייה. אל תרדפו אחרי הנחש".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן