אשדודים תקועים בקולומביה: "בבקשה תעזרו לנו לחזור לארץ, נטשו אותנו"

מאז פרוץ מגפת הקורונה והפסקת הטיסות, נתקעו אלפי ישראלים בחו"ל באותן מדינות שיש בהן סגר. רק ברי מזל ומי שהצליח לשלם הרבה כסף עלה על טיסה ושב לארץ, אחרים עדיין תקועים. אחד מהם, תושב אשדוד, דוד שטרייט ורעייתו שהיו בביקור משפחתי בקולומביה ומאז חודש פברואר הם מנסים למצוא טיסה: "אנחנו תקועים כאן עם כ- 60 ישראלים. בבקשה תעזרו לנו לחזור הביתה"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

"חברים, מקווה שמה שאני כותב בסוף יגיע לידיים הנכונות. אנחנו פה, בקולומביה, תקועים כנראה עד ספטמבר. הגבולות סגורים פה. יש פה משפחות שרוצות לחזור הביתה לישראל. את האמת, יש פה משהו כמו 60 איש. מקווה שתבינו את זה ותעזרו לנו. תודה לכולם. שתפו את זה אולי זה יגיע לאיפה שזה צריך להגיע", כך כותב דוד שטרייט בן 40 מאשדוד, בדף הפוסט שלו. הוא ועוד מאות ישראלים ששהו בחו"ל בזמן משבר הקורונה ולא הצליחו לעלות על טיסה לפני שנסגרו השמיים האוויריים, נותרו תקועים, לבד, הרחק מהארץ."יש פה סגר ומותר לצאת רק פעמיים בשבוע לקניות. אז אנחנו שומרים בינינו קשר בקבוצת ווטסאפ" הוא מספר.

שטרייט גדל וחי באשדוד הגיע לקולמוביה בעקבות אהבה. הוא פגש במריה, תושבת קולומביה שהגיעה לישראל לעבוד. "נפגשנו במועדון סלסה בתל אביב. הייתי די.גיי ומריה הגיעה למועדון. היא עבדה בישראל כמטפלת. התחלנו לדבר והתקרבנו. עד מהרה הם התאהבנו ועברנו לגור ביחד”.
בינואר 2018 הם טסו לקולומביה להתחתן. מריה לא יהודייה אז התחתו שם לצד משפחתה וחזרו לאשדוד. שטרייט החל לעבוד כקצב במפעל מעדני גורמה בגדרה. לפני כחצי שנה הם רכשו כרטיסי טיסה הלוך ושוב לקולומביה. "טסנו ב- 17.3.20 לחופשה אצל משפחתה של מריה. עמדנו לחזור ארצה עם הבת של מריה וסידרנו לה כניסה לישראל. אמנם שמענו על הקורונה אבל זה היה משהו רחוק. בישראל עוד היה בסדר".

הם שהו אצל משפחתה של מריה בעיר בוקאראמנגה והתכוננו לחזור לאשדוד. מועד הטיסה חזרה היה 13.3.20. "הגענו לעיר הבירה, בוגוטה, ושם כבר הודיעו לנו שהטיסה בוטלה. סידרו לנו 3 ימים במלון בבוגוטה. ניסו למצוא לנו טיסה אך בחברת התעופה ׳טורקיש איירליינס׳ לא הסכימו להעלות אותי. כל הזמן ניסו למצוא לנו טיסה חלופית. כל הטיסות שיצאו לפני סגירת השמיים היו מפוצצות ולא היה סיכוי למצוא מקום למי שהטיסה שלו בוטלה". נשיא קולומביה איוואן דוקה סגר את הטיסות הבינלאומיות מקולומביה וממנה, והתחיל סגר.
הם חזרו לעיר בוקרמנגה למשפחתה של מריה, ומאז הם מחפשים, כמו שאר הישראלים התקועים מוצא לחזור לישראל. התחושה של רבים מהישראלים שנתקעו היא של תקיעת סכין בגב. "אני מרגיש שנטשו אותנו. שלחו מטוס למוסקבה להביא בחורה שנעצרה על סמים, אז אותנו לא יכולים לחלץ?. בבקשה תעזרו לנו לחזור הביתה", הוא מבקש.

ש. ומה האווריה שם איך אתם מסתדרים?
"יש פה סגר. אפשר לצאת רק לקניות נחוצות, פעמיים בשבוע. מבוקאראמנגה ניתן לצאת רק אם יש כרטיסי טיסה מחוץ לקולומביה. תחושה של חוסר אונים. להיות תקוע כאן כנראה עד ספטמבר”.
שטרייט מנסה מידי יום לבדוק חלופות טיסה אבל גם האופציה למצוא טיסה לאחת ממדינות אירופה ומשם למצוא טיסה לישראל לא פשוטה. "אני לא מצליח למצוא. אמרו לי שאם אני אמצא בסוף יולי זה יהיה מזל". הוא מתקשר יום יום לשגרירות ולמשרד החוץ אבל הם אומרים לו שצריך לחכות והוא ושאר הישראליים ממשיכים לחכות.

מסגרת
משרד החוץ: "מתוכננת טיסה מבוגוטה לישראל"

ממשרד החוץ נמסר בתגובה: "מפרוץ משבר קורונה, עוד בחודש פברואר, משרד החוץ פרסם שוב ושוב קריאות לאזרחי ישראל לשוב ארצה בהקדם האפשרי. אזרחים שנתקעו במדינות בהם לא הייתה אפשרות לשוב בטיסות סדירות, הועלו על טיסות חילוץ ישראליות ושל מדינות אירופאיות. נציין כי הייתה גם טיסה מקולומביה, כך שכל מי שרצה לחזור ארצה יכל לעלות על הטיסה. עוד נציין כי מתוכננת טיסה מבוגוטה לישראל (דרך יעד באירופה) . פרטים נוספים אודות הטיסה צפויים להתפרסם על ידי חברת הנסיעות במהלך השבוע הקרוב”.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן