מויאל המייצג את עובדי הבניין בישראל מעתה גם חבר באגודת הסופרים

ליצחק מויאל (63) יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות, נוסף לאחרונה, בעקבות הוצאתו לאור של ספרו השלישי "עבודה בגובה העיניים", התואר "חבר אגודת הסופרות והסופרים העבריים בישראל". מויאל:"התרגשתי עד דמעות, כאב לי רק שאבא שלי כבר לא בחיים כדי לראות את זה"

מויאל. מעתה גם סופר. צילום: יחצ
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בהשקת הספר, שזכה עקב ייחודיותו, לתהודה רבה, השתתפו מאות מוזמנים, בהם שגריר מרוקו בישראל. באירוע המרגש העתירו על מויאל מחמאות רבות, בין השאר על אישיותו, מקצועניותו, רגישותו ודאגתו לעובדים ולמעסיקים.

זהו כאמור ספרו השלישי. בעבר פרסם את ספר השירים "חיקו ממתקים" ואת הספר "אשרי האיש", על שושלת משפחתו במרוקו. השבוע הוא החל בכתיבת ספרו הרביעי "טור דעה", שיכלול מבחר מטורי הדעה בתחומים בהם הוא עוסק ואותם פרסם בעיתונות במהלך השנה האחרונה. לדברי מויאל הכתיבה עוברת במשפחתו מדור לדור. "סבי היה סופר סת"ם, אבי כתב וגם בני כותב", הוא אומר.

מויאל, נשוי, אב לשלושה וסב לחמישה נכדים, נולד בקזבלנקה שבמרוקו ועלה בגיל שלוש לירוחם, שם גדל. לפני למעלה מעשרים שנה העתיק עם משפחתו את המגורים לאשדוד. לדבריו הוא התאהב באשדוד עוד כשהיה חייל. " בשירות הסדיר בג'וליס שירתו איתי חיילים מאשדוד. בתקופה ההיא ביקרתי הרבה בעיר והיא עשתה לי את זה. כבר אז החלטתי, שאם אי פעם אעזוב את ירוחם זה יהיה לאשדוד".

ובחזרה לספר "עבודה בגובה העיניים". המבקרים הראשונים של הספר, עוד במהלך כתיבתו, מספר מויאל, היו שניים מילדיו, " בני שכותב תוכן ובתי שהיא עו"ד בתחום הנדל"ן. הביקורות שלהם סייעו לי לדייק יותר בדברים". תרמה גם לספר כהונתו במשך למעלה מעשור כנציג ציבור עובדים בבית הדין לעבודה, תפקיד שבמסגרתו ישב לדון בהרכב השיפוטי בתיקים שנגעו לתביעות פרט בעולם העבודה ובסכסוכים קיבוציים.

הספר מספר את סיפורו האישי של מויאל מאז ימי נערותו בירוחם, כתלמיד תיכון מקצועי, כשעבד במערך ההסעדה של עובדי קמ"ג (הקריה למחקר גרעיני) בדימונה. סיפורו האישי מסכם 40 שנים בתחום יחסי העבודה והאיגוד המקצועי, ולדבריו הספר שמתבסס על תחקיר שהוא ערך במשך חמש שנים, מהווה מדריך לימוד עבור כל מי שעוסק בתחומים המדוברים.

הוא מגולל בספר את מסעו המרתק בעולם העבודה המאורגנת. זו החלה בתקופת כהונתו הסוערת, בשנות התשעים, בתפקיד יו"ר ועד העובדים הארצי של כ-12 אלף עובדים בחברת "שקם" ( מערך הקמעונאות, ההסעדה והאירוח ששירת את משרתי כוחות הביטחון ועובדיו). ההמשך הוא דרך תפקידו הבכיר במגזר הפרטי כסמנכ"ל בחברת "כלל ביטוח", שמסתיים בפעילותו הענפה במשך עשור וחצי בתפקידו הנוכחי. תפקיד שכולל בין היתר, בנוסף לפעילות בזירה ההסתדרותית, גם פעילות בזירות הפרלמנטרית והבינלאומית. הספר מתאר, בין השאר, את התמודדותו עם שורה ארוכה של סוגיות בוערות בתחום העבודה בבניין ובתעשיות הנלוות, בהן: יחסי העבודה, בטיחות ומחסור בעובדים ישראלים. בתיעוד מרתק הוא חושף את האתגרים ואת דרכי הפעולה המקוריות שגיבש.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן