מודעת הגעגועים המרגשת של הדוקטור מאשדוד לאשתו שנפטרה לפני עשור

לפני עשר שנים נפטרה סילביה, רעייתו של ד"ר פדרו פשיגודה, רופא הילדים המיתולוגי של אשדוד. השבוע במלאת עשור לפטירתה, הוא פרסם הודעת אבל מרגשת: "סילביה, עשר שנים של בדידות, פדרו". בריאיון מספר ד"ר פשיגודה (85) איך הכיר את סילביה ועל הגעגועים הרבים אליה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מודעת אבל מסתורית שהופיעה במדור מודעות האבל של עיתון ׳הארץ׳ נכתבה בעברית ובספרדית "סילביה, עשר שנים של בדידות, פדרו”. כך בפשטות שמביעה מאחוריה אהבה גדולה וגעגועים. המודעה הלא שגרתית, ריגשה אנשים רבים וגם עוררה עניין רב. אמנון הררי, עורך בעיתון ׳הארץ׳ מצא גזיר עיתון בתוך מודעות האבל בעיתון ׳הארץ׳ וצייץ אותו בטוויטר. את הציוץ קרא ברק סרי, יועץ התקשורת מאשדוד והוא  שלח לעיתונאי גולן יוכפז מרדיו 103 FM ואמר ששווה לבדוק במי מדובר. לאחר תחקיר התגלה כי מי שחתום על המודעה הוא ד"ר פדרו פשיגודה, רופא הילדים המיתולוגי של אשדוד, ולמרבה הפלא גם רופאם של הילדים של סרי. את המודעה הוא כתב במלאת 10 שנים למותה של רעייתו האהובה סילביה ז"ל שנפטרה ב-19.3.2012. ד"ר פשיגודה בן ה- 85 סיפר לעיתון השבוע באשדוד כי כיום הוא מתגורר אצל בתו בגליל וכי הוא מתגעגע לסילביה. הריאיון הראשון שלו היה בתוכנית "תשע שבע" עם גולן יוכפז וענת דוידוב בעת שיחתם הקבועה עם איתן כבל וברק סרי.

על השאלה מדוע פרסם את המודעה ענה: "זו מודעה בשבילה. הייתי צריך לעשות משהו. – אין דרך אחרת לפי דעתי להתגעגע אליה בעזרת העיתונות”.

למה ניסחת את המודעה כמו שניסחת? בלי פרטים, בלי הסבר, בלי תאריכים, בלי שם מלא?

"זה בשבילה ובשבילי, אולי בשביל הילדים גם כן, אף אחד לא ידע חוץ מנכדה אחת שעזרה לי למצוא את הדרך לפרסם את זה. זה לא היה פרסום, זה היה להשתחרר ממשהו, מהמועקה, מהגעגוע שכל הזמן אצלי".

 על הבחירה במשפט "עשר שנות בדידות" הוא מספר כי נעזר בנכדו. ועל ההשראה מהספר "מאה שנות בדידות" של הסופר גבריאל גארסיה מארקס הוא אומר "קראתי את הספר לפני 40 שנה".  לדבריו הבדידות, היא בעיה של אנשים מבוגרים כמותו: "לא רק המחלות שמלוות את הגיל הזה אלא גם את הבדידות. אני בודד, למרות שהמשפחה תומכת בצורה אבסולוטית, אני צריך אותה", אמר.

סילביה, אהבת נעוריו מבואנוס איירס

לדברי ד"ר פשיגודה, הוא וסילביה הכירו בבואנוס איירס כשהיה רופא צעיר וסיים את לימודי הרפואה בשנת 1959. "הכרנו בבואנוס איירס, אני הייתי רופא צעיר סיימתי את הלימודים. יצאנו לבלות וחבר שלי חבר ללימודים, הזמין אותי לשתות משהו, אבל הוא יצא עם בחורה שההורים אוסרים עליה לצאת אם לא תהיה בחורה נוספת איתה, הוא ביקש ממני לבוא כי היא באה עם עוד חברה, הבחורה השנייה המלווה הייתה סילביה וככה הכרתי אותה".

לאחר אותה פגישה הם הפכו לידידים : "אנחנו היינו ידידים טובים במשך כחודשיים, גילינו שיש לנו אהבה גדולה לקולנוע ותיאטרון, במיוחד לתיאטרון והיא הייתה די מומחית עד כדי כך שבלימודים שלה למדה פסיכולוגיה בבואנוס איירס, היא הייתה מופיעה כמבקרת תיאטרון של התלמידים לפסיכולוגיה בבואנוס איירס, והיא הייתה מבקרת בתיאטרון פעם בחודש, היא הייתה מבקרת משהו מצוין. היינו ידידים והיינו הולכים לתיאטרון ביחד, אני לא ידעתי אז בחודשים הראשונים שהיא מבקרת תיאטרון, אבל אחרי שראינו הצגה בשם 'חשמלית ושמה תשוקה' ואני אמרתי לה, תראי סילביה זה  הצגה של טרור אמריקאי והיא הסתכלה עליי ואמרה 'פדרו אני חושבת שאני מתחתנת איתך' וככה היה"

השניים התחתנו ועלו לישראל. ד"ר פשיגודה משפחה לתפארת. עוד סיפר כי מאז מותה לא היה עם אף אישה אחרת "זה כאילו אני בוגד בה. אני לא יכול"

 כן אמר כי קיבל תגובות רבות על המודעה אפילו שלא מה שהתכוון" "הייתי צריך לעשות משהו. לשחרר  את הגעגוע, המועקה שכל זמן אצלי".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן