שני צדדי המטבע של החיים 

צילום: pexels
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מיום שאני זוכרת את עצמי אני כותבת ולומדת, לומדת וכותבת. למרבה האירוניה, דווקא לא זכיתי ללמוד בכיתה א', כי בזמנו ידיעת הקריאה והכתיבה הספיקה על מנת ש"יקפיצו" את הילדים כיתה, הישר לכיתה ב'.

(היום זה כמעט ולא קורה, וטוב שכך, מבינים שהחוסן הנפשי הרבה יותר חשוב וכל ילד זקוק לכיתה א' על מנת להסתגל להמשך חייו הן מבחינה רגשית והן מבחינה לימודית).

במשך הזמן, שנים רבות למדתי, לאו דווקא במסגרת בית הספר, אלא גם קורסים והכשרות שונות, שסיפקו לי תעודות מצוינות, כמאמנת בשיטת nlp ,לימודים תוך כדי עבודות עיתונאות, עריכה, ניהול וכסופרת ילדים, וגם לימודים מאנשים מלמדים יותר או פחות בחיים האמיתיים, מה שנקרא שיעורים שהחיים מלמדים אותנו בלי הפסקה. ובכל זאת, את התואר השני אני רוכשת רק בימים אלו, כשאני כבר אחרי גיל 45. והתגובות מחייבות התייחסות. לרוב הן מפרגנות, תומכות, מתעניינות, אפילו גורמות לרצון לעשות צעד דומה, אך לא פעם הן מצחיקות… (ואני לא מכנה אותן שליליות כי הכל תלוי בזווית הראיה).

כי אני כבר למדתי שלכל דבר בחיים יש שני צדדים. ודווקא כשמישהו אומר לכם משהו שלילי או לועג, כדאי להשיב לו בלב את התשובה האמיתית וכך להעצים את הרגשת הסיפוק ממה שקורה.

 אז הנה דוגמא לשני צידי המטבע:

"מה יש לך לעשות תואר בגיל כזה? "(האמת שזה אחלה גיל ללמוד ובכלל. כל החיים לומדים…הבגרות, האיזונים, הניסיון.. הם עושים את שלהם גם כסטודנטית, שלא לדבר על הדוגמא הטובה לילדים שאף פעם לא מאוחר ללמוד ולרכוש עוד ידע אקדמי).

"מה זה כבר יתן לך??" (עניין, סקרנות, ידע, התפתחות, מימוש עצמי, צעידה לקראת תפקיד חדש ונוסף כיועצת בתי ספר).

 "מה זה אומר ללמוד בגיל כזה שדחית כל החיים את הלימודים?" (להיפך… שהרי למדתי ללא הפסקה במסלולים שונים וכיף שיש כזה שפע אפשרויות). "שאולי זה לא היה נכון לעבר?" (אולי .. ולמרות שאני תומכת ברכישת תארים ברצף בגיל צעיר, כנראה שלפעמים זה לא מתאפשר ולכל דבר יש את הזמן הנכון שלו) בקיצור, הבנתם את הפואנטה.

גם אם יש לאנשים מה לומר על מה שאתם עושים, אם אתם שלמים ומוצאים את הצד השני של המטבע, אתם הרבה יותר נהנים ושלמים. אז לכו על זה, אין גיל לחלומות ולהגשמות…

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן