מדוע יותר אנשים בוחרים לעבור לפריפריה ומה זה אומר לעתיד הדיור?

צילום: FREEPIK
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בשנים האחרונות ניכרת מגמה גוברת של מעבר אנשים מאזורים עירוניים לפרברים. השינוי הזה הונע על ידי גורמים שונים, כולל הרצון לקרבה לטבע ומרחבים, קצב חיים איטי יותר ואפשרות לדיור בר קיימא. במאמר זה, נחקור מדוע יותר אנשים בוחרים לעבור לפרברים ומה זה אומר על עתיד הדיור.

אפשרות לדיור בר קיימא

הפריפריה משנה את פני הדיור בישראל ומאפשרת לכל מי שמעוניין ברכישת דירה, לרכוש במחירים נמוכים יותר. מחירי הדיור בישראל רק עולים בערים הגדולות והצפופות, עקב הביקוש העצום לדירות וההיצע הנמוך. כאשר מתפנה דירה באזור המרכז למשל, העלות שלה גבוהה מאוד, כך שכמעט לא ניתן לעמוד בתשלומים אלו. בניגוד לכך, בפריפריה, יש היצע רחב יותר של דירות לרכישה ועוד המון מקום לבנות דירות נוספות, כך שהמחירים יותר שפויים ומאפשרים למשפחות רבות להשיג דיור איכותי במחירים נורמליים.חשוב לציין, הפרויקטים המוצעים, הינם פרויקטים איכותיים מאוד, כך מציין היזם אפי שקדי שגם הוא יוזם פרויקטים באזורים אלו. 

רצון למרחבים, טבע ודיור גדול יותר

אחת הסיבות העיקריות לכך שאנשים בוחרים לעבור לפריפריה היא הרצון ליותר מקום. זה נכון במיוחד עבור משפחות עם ילדים, אשר לרוב זקוקות לבתים גדולים יותר עם מספר חדרי שינה וחללים חיצוניים. בפריפריה אפשר למצוא בתים גדולים יותר במחירים נוחים יותר, עם יותר מקום לילדים לשחק ולחקור. יותר מכך, משפחות רבות מעדיפות אזורים אלו וכך נוצרים אזורים איכותיים עם קהילה נעימה. 

קצב חיים איטי יותר

אנשים רבים נמשכים לפריפריה בגלל קצב החיים האיטי יותר. אזורי פריפריה הם לרוב שקטים ופחות קדחתניים מאזורים עירוניים, עם יותר שטחים ירוקים והזדמנויות לפעילויות חוץ. זה יכול להיות מושך במיוחד עבור אלה שרוצים לברוח מהרעש והעומס של העיר. 

השפעה על דיור

למעבר לפריפריה יש השלכות משמעותיות על עתיד הדיור. ככל שיותר אנשים יבחרו לעבור לפריפריה, הביקוש לבתים צפוי לגדול. הדבר עלול להוביל לעלייה במחירים וזה מעולה עבור כל מי שרכש דירות באזורים אלו. לסיכום, מגמת המעבר לפריפריה מונעת מגורמים שונים, ביניהם הרצון ליותר מקום, קצב חיים יותר רגוע, מחירים יותר נוחים ועליית ערך הדירה שרוכשים. הביקוש באזורים אלו עולה ויש היצע מספק המאפשר דיור בר קיימא שערכו עולה עם הזמן. אין ספק שהפריפריה מייצרת מהפכה בענף הנדל"ן והיא מאפשרת ליותר אנשים להגיע לבית משלהם ויציאה ממעגל השכירות. 

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן