אתגרים והצלחות של פרויקט פינוי בינוי בתל אביב

צילום: FREEPIK
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

פינוי בינוי היא יוזמה ייחודית שהושקה בישראל כחלק מההתחדשות העירונית ברחבי הארץ. בעיר תל אביב אנו רואים כי יוזמה זו הולכת וגדלה. פרויקט זה נועד לקדם שכונות ישנות עם בניינים מאוד ישנים ולהפוך אותם לשכונות חדשות, תוך פיתוח סביבת המגורים, התשתיות והקמה של יותר יחידות דיור ממה שהוצעו במתכונת הישנה של אותן שכונות. מאמר זה יבחן את האתגרים וההצלחות של פרויקט פינוי בינוי בתל אביב.

אתגרי פרויקט פינוי בינוי

האתגרים הגדולים העומדים בפני פרויקט פינוי בינוי בתל אביב הוא הבירוקרטיה. על היזם של הפרויקט, להחתים רוב של 66% מכלל השכונה על מנת לבצע את ההריסה והבנייה וקבלת אישורים ממחלקת ההנדסה בעירייה. 

כדי שפרויקט כזה יצא לפועל, מושקעים המון משאבים של זמן וכסף בהכנת התכניות, בחינתן ושיווק התכנית לדיירים הקיימים. רוב הדיירים כן מעוניינים בפרויקטים אלו והמתנגדים הם לרוב אנשים שחוששים להפסיד את הנכס שלהם. 

מכיוון שבדרך כלל מדובר ביזמים וותיקים שהסיכוי שיפשטו רגל הוא נמוך מאוד, הרי שאין מה לחשוש והפרויקט רק יסייע לדיירי השכונה. למרות זאת, קיים קושי בחלקים האלו, שבדרך כלל נפתר לאחר משא ומתן. 

הצלחות של פרויקט פינוי בינוי

  1. הקמת שכונה חדשה מאפס

בפרויקט פינוי בינוי הורסים את הדירות הישנות ובונים את כל השכונה מהתחלה. הדיירים הקיימים עוברים לגור במקום אחר עד לסיום הבנייה וקבלן הבנייה מתחיל בהקמת השכונה. לרוב מדובר בשני בניינים ומעלה ולפעמים במתחמי דירות שלמים. 

יצירת מבנים חזקים לפי התקן

רוב הבניינים שמוצעים לפינוי בינוי, הינם בניינים מאוד ישנים שלא עומדים בתקנים המחמירים של רעידות אדמה וחלקם אף מיועדים להריסה בשל מבנים לא יציבים שעלולים להתמוטט. פרויקט פינוי בינוי מסייע בהקמה של מבנים חדשים והריסה של המבנים המסוכנים. 

שיפור תשתיות

באזורים שאושרו לפינוי בינוי, לרוב, התשתיות ישנות מאוד ולא ערוכות למצב הנוכחי של שנת 2023. השכונות קטנות וצפופות, אין בהן מספיק חנויות והיציאה לצירי התחבורה היא קשה ולא נוחה. הריסה ובנייה מחדש מאפשרת לבחון שוב את נושא התשתיות ולשפר אותן בצורה שמותאמת למצב הנוכחי. 

הקמת דירות נוספות למגורים בעיר הצפופה

בסופו של דבר, העיר תל אביב היא עיר צפופה מאוד והביקוש בה לדירות הוא גבוה לעומת ההיצע הנמוך שיש בה. פרויקט פינוי בינוי, מאפשר הקמה של יותר דירות, דבר שמתגבר על ההיצע הנמוך. 

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן