מבול של שערים ב׳בלומפילד׳

תצוגה יפה למ.ס אשדוד במשחק התיקו 3-3 מול בני יהודה במסגרת המחזור ה-29 של ליגת ה'בורסה לניירות ערך'. אשדוד הובילה וספגה את השוויון בדקה ה-90. שער בכורה בבוגרים לכישרון חמזה מוואסי. המאמן רב"ש: "משחק מבלבל"

צילום: בני יהודה
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

לאחר הניצחון החשוב במחזור שעבר מול ה'סקציה' נס ציונה והבטחת ההישארות בליגה באופן מעשי, יצאה מ.ס אשדוד למשחק חוץ באיצטדיון 'בלומפילד' מול בני יהודה ת"א, כשהיא משוחררת מלחץ. רב"ש ערך מספר שינויים בהרכב ומ.ס פתחה עם איסלאם כנעאן בקישור, יחד בריהון ואריאס בצדדים. החניכים של רב"ש התחילו את ההתמודדות בצורה חזקה וכבר בדקה ה-3 דין דויד כבש את העשירי שלו העונה, בנגיעה מתוך הרחבה, לאחר בישול מצוין של בריהון, שהוציא כדור רוחב חכם.
לאחר השער, המארחת ניסתה להיכנס למשחק ושלחה שחקנים קדימה. אולם, זה עלה לה במתפרצת של אשדוד בדקה ה-11, כאשר שלומי אזולאי חדר לרחבה ובעט, יונתן שאבי השוער הכתום הדף לכיוונו של יעקב בריהון, שלא התבלבל וגילגל פנימה באלגנטיות את השני של מ.ס אשדוד, שנראיתה בדקות האלה מאוד בטוחה בעצמה. להבדיל מבני יהודה, שניכר עליה, שההדחה מחצי גמר גביע המדינה בשבוע שעבר בפנדלים, יושבת לה חזק בתת מודע. כך או כך, שער ובישול לבריהון, שנראה כמו הקלף המנצח של המאמן רן בן שמעון במשחק הזה.
בדקה ה-15 אשדוד המשיכה לסכן את שאבי, כשכדור קרן של אזולאי מצא את הקפטן בן זקן, שבבעיטת יעף נהדרת, כמעט מצא את הרשת, אך הכדור נהדף על ידי הגנת בני יהודה ממש מקו השער. בני יהודה לא ויתרה וכעבור 3 דקות היא זכתה בכדור חופשי. שי מזור העלה את הכדור לרחבה בצורה מדויקת ומסובבת, רועי בן שמעון התרומם ונגח פנימה את השער המצמק, שהחזיר את המארחת לעניינים. במהלך שהוביל לשער, החלוץ דין דויד נפצע בברך, ירד מכר הדשא על אלונקה וגרם לספסל של אשדוד להחסיר פעימה. החלוץ המחונן של מ.ס ניסה להתאושש, אך בסופו של דבר הוחלף בדקה ה-24 ובמקומו נכנס עידן דהן הצעיר.
בדקות הבאות, המשחק נרגע ושתי הקבוצות האטו את הקצב. בני יהודה ניסתה להניע את הכדור ולהיכנס לרחבה של משפתי, אולם הבלמים אוואני וכהן יצרו קו הגנה מוצלח. בדקה ה-31 בני יהודה סיכנה את השער עם נגיחה של לואיץ' הסרבי, שחמקה סנטימטרים ספורים משערה של אשדוד. בהתקפת הנגד, עידן דהן הפעיל לחץ על בלמי בני יהודה, חטף את הכדור ודהר לרחבה, אך הכדור החד שבעט, פגש את עמוד השער של שאבי, למורת רוחו של ספסל אשדוד. מהלך נפלא של דהן, שלא רק שסחט מחיאות כפיים מהיושבים המעטים שבאיצטדיון, אלא מראה לנו פעם נוספת שלאקדמיה של מ.ס אשדוד יש עומק ואיכות נהדרים.
שלוש דקות חלפו והקצב המהיר המשיך. שלומי אזולאי הוביל מתפרצת נפלאה עבור מ.ס, הסיט את הכדור לדהן, שחדר לרחבה ובעט בשמאל, כדור שהחטיא במעט את המסגרת. למרות ההחמצה, אשדוד הפגינה מהירות מסחרחרת בהתקפות המתפרצות שלה. עד לשריקה להפסקה, הקצב נרגע ומ.ס אשדוד ירדה למחצית כשהיא צועדת ביתרון 1-2 ומוטרדת מפציעתו של דין דויד, מלך שערי הקבוצה העונה.
עם פתיחת המחצית השנייה רן בן שמעון ביצע את החילוף השני שלו, כשהוציא את כנעאן והכניס את סמואל אלאבי הנמרץ. אשדוד פתחה טוב יותר מיריבתה גם את המחצית הזו ודקתיים מפתיחתה, גיל כהן פרץ נהדר מעמדת הבלם והשיג קרן עבור קבוצתו. אזולאי שוב הגביה לכיוון בן זקן, ששוב ניסה את כוחו מין האוויר, אך לא דייק. מנגד, בני יהודה זכתה בקרן משלה בדקה ה-50 והגיעה למצב, כאשר נגיחה של טמבי סגס הלכה החוצה.
בדקה ה-56 בני יהודה כבר השיגה את השוויון שהגיע לה. אבישי כהן הגביה נהדר מצד ימין, רועי בן שמעון שוב התרומם נהדר, נגח בעוצמה לפינה הקרובה של משפתי, השלים צמד נפלא וקבע שוויון 2-2 בבלומפילד השומם. כמה חבל שלא היה קהל שיכול היה לצפות במשחק רב השערים שהתפתח, אך מצד שני, גם בימים כתיקונם, שתי הקבוצות אינן מושכות קהל רב. בני יהודה לא הסתפקה בשוויון והמשיכה ללחוץ על הדוושה. המאמן רן בן שמעון בתגובה, ערך את שני חילופים, כשהכניס בדקה ה-66 את עוז בילו וחמזה מוואסי(הופעת בכורה בבוגרים) הצעירים ממחלקת הנוער, על חשבונם של בריהון ועידן דהן, שנכנס בעצמו כמחליף.
השינויים הפיחו רוח רעננה במ.ס אשדוד, שהחלה להאמין בכוחה ופינטזה על שער ניצחון. מנגד, בדקה ה-69 מתפרצת של בני יהודה מצאה את הגנת אשדוד עם המכנסיים למטה, כאשר עמית זנטי חדר לרחבה ובעט חזק, אך משפתי בהצלת המשחק, זינק והדף את הכדור לקורה והחוצה. בשליש האחרון של המשחק, המארחת המשיכה להיראות טוב יותר ושלטה במגרש, אך מיעטה להתקרב לרחבה. דווקא אשדוד הייתה קרובה יותר, כשבדקה ה-75 סמואל אלאבי ניסה את כוחו מרחוק ובעט החוצה. כעבור דקה הגיע הרגע הגדול הראשון של חמזה מוואסי בבוגרים. הבלם של בני יהודה דוס סנטוס שוב איבד כדור, חמזי עט על המציאה כמוצא שלל רב ומ-16 מטרים שיגר בעיטה חדה ומדויקת, שנעצרה עמוק ברשת של יונתן שאבי. 3-2 ענק לאשדוד, כנגד מהלך המשחק, כנגד המומנטום שבני יהודה יצרה ורגע מכונן בקריירה של היהלום החדש, שנרכש על ידי אשדוד לפני מספר שנים ממחלקת הנוער של באקה אל גרבייה. כעבור השער המנהיג הבלתי מעורער של מ.ס, שלומי אזולאי הוחלף, כנראה בשל עייפות ופיראס אבו עקל נכנס במקומו לקצת יותר מעשר דקות בכדי לשמור על היתרון השביר. בדקות הסיום בני יהודה ניסתה בכל כוחה להשיג את השוויון, אך מצאה את הגנת אשדוד, שבשלבים המכריעים, נהגה באחריות, מוכנה. עד שהגיעה הדקה ה-90.
מהלך יפה של התקפת בני יהודה מצד שמאל שהוליד הגבהה של אמיר רוסתום, היישר לראשו של דור ג'אן, החלוץ של בני יהודה, שנכנס כמחליף בדקה ה-83 ונגח בצורה קשתית את השער המשווה של קבוצתו והשלישי מנגיחה. בסיום: 3-3 נהדר ודרמטי ב׳בלומפילד׳.

בן שמעון: ״הרווחנו עוד נקודה לברוח מהתחתית״

רן בן שמעון אמר בסיום: "משחק מבלבל קצת. הובלנו גם 0-2 וגם 2-3 עד לדקה ה-90, אבל בסך הכל היו הרבה דברים טובים. צריך להסתכל על התמונה הגדולה, היה משחק טוב עם הרבה מצבים ואירועים. אני חושב שבחצי הראשון היינו יותר חדים ומסוכנים ובחצי השני הלכנו יותר מדי אחורה וגם ככה יכולנו לעשות דברים בצורה יותר חדה. אבל בסך הכל השחקנים עשו את כל מה שהם יכולים. הרווחנו עוד נקודה לברוח מהתחתית."
ביום רביעי בערב השבוע אירחה מ.ס אשדוד את הפועל כפ"ס באיצטדיון היא', במשחק שתוצאתו נקבעה לאחר סגירת הגיליון. ביום ראשון הקרוב תצא מ.ס אשדוד לאיצטדיון בנתניה, שם תתמודד מול מכבי המקומית ואילו ביום חמישי הבא, תארח אשדוד את הפועל חדרה למחזור סיום העונה.

ציונים זה לא הכל
רועי משפתי- יכול היה לעשות יותר בשער הראשון. הציל שער בטוח במצב של שוויון. השמיט כמה כדורים, אך למזלו חבריו באו לעזרתו. -5.5-
טימוטי אוואני- פיזי, אך יחד עם זאת איטי. -5.5-
קימהאני מונטריי- מגן על האגף השמאלי אך לוקה במשחק ההתקפה. -5-
גילי כהן- מתקשה במשחק הגובה, אך קל רגליים ונמרץ. -5-
טום בן זקן- לא שומר על רמה גבוהה לאורך 90 דקות. לוקה במשחק הגובה. -4.5-
רועי גורדנה- מבין את מקומו בהיררכיה. שחקן אחראי. -6-
שלומ אזולאי- כוכב כדורגל. -6-
יעקב בריהון- הכי טוב באשדוד. -7-
ריינן אריאס- לא כל כך הורגש. -5-
מוחמד כנעאן- הוחלף במחצית. היה ראוי לקבל יותר דקות. -5.5-
דין דויד- 'גולר' אמיתי. חבל שנפצע. –
עידן דהן – מוכשר. נכנס כמחליף, הוחלף וחבל. -6-
סמואל אלאבי – תורם פחות כשעולה מהספסל. -5-

התינוקות של ג'קי
משחק פשוט נפלא קיבלנו בבלומפילד בתחילת השבוע, שהוכיח שהעתיד של הכדורגל הישראלי טמון בשילוב וקידום של שחקנים צעירים. במ.ס אשדוד הבינו מזמן את הפטנט והמועדון מפעיל אקדמיה מפוארת, שממשיכה להשתבח ולספק שחקנים איכותיים לקבוצת הבוגרים. אם התרגלנו בשתי העונות האחרונות להנות מצפייה בשחקן ההגנה המגוון גילי כהן, אז לאחרונה הגיעו עוז בילו, עידן דהן ומור עדרי וגרמו לנו עונג נוסף.
מעל כולם בהקשר של צעירים, באשדוד יזכרו את הדקה ה-76 בבלומפילד: הרגע הגדול של חמזה מאווסי בן ה-19, כנראה הדבר הגדול הבא. על נפלאות האקדמיה שלה, למ.ס אשדוד מגיע כל הקרדיט, כמו גם על ניהול וסדר ברמות הגבוהות ביותר. הלוואי שנתחיל לראות את הפירות המדוברים מבשילים בתוך אשדוד, גדלים להיות שחקנים מובילים במ.ס אשדוד ומובילים אותה לפסגות שלא הכרנו.
אולם, ניסיון העבר מלמד אותנו שבמקום לראות פירות, קברניטי המועדון מעדיפים לראות ניירות ירוקים. גם מטבע ה'יורו' יתקבל אצלם בברכה. ומברכת הכיסופים לכספים עבור שחקנים צעירים, אפשר לחזור לברכה שאוהדי הכדורגל הישראלי קיבלו מאז שב אל חיינו. חזינו במשחקים דרמטיים, בכוכבים חדשים שעד לפני רגע נחשבו אלמוניים ובשלל הפתעות מדי ערב. הלוואי שבעתיד הקרוב נוכל להתברך ביותר ויותר שחקנים ישראלים, המקבלים הזדמנויות ותפקידים משמעותיים בקבוצותיהם, כמו בתקופת פוסט פגרת נגיף הקורונה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן