הכדורסל חזר: אשדוד הובסה ב'יד אליהו'

מכבי אשדוד הפסידה כצפוי, בתוצאה 114-82 מול האלופה מכבי ת"א במשחק החזרה לליגה מאז פגרת נגיף הקורונה. דני אבדיה ריחף וכיכב. ב"ש ניצחה את חולון ופתחה פער של 4 נקודות מאשדוד. עמית תמיר: "היו לנו הרבה טעויות וחוסר ריכוז"

צילום: אלן שיבר, מנהלת הליגה
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מופע מסכי ענק, לצלילי מוזיקה מקפיצה קיבל את פני שחקני מכבי ת"א ומכבי אשדוד לקראת המשחק ביום ראשון בערב, במסגרת המחזור ה-22 של ליגת 'ווינר', שהתקיים בהיכל 'מנורה מבטחים', כאמור ללא קהל. אבל גם התפאורה המרשימה לא הייתה יכולה לכסות על הכיסאות הריקים. גם לא הצגת השחקנים, בדומה לליגה הטובה בעולם, שנראיתה עגומה לעיני האולם הענק והמיותם. מי שכן הצליחה לרגש, היא שירת ההמנון הלאומי, כאשר בימים האחרונים נשמעו קולות, שביקשו לבטלו במשחקי הליגה בטענת זילותו. ניתן לפנות מכאן בבקשה למנהלת הליגה, שלא תיקח לנו את ההמנון המופלא, שיוטב אם ישמע בכל מקום ובכל זמן.
המשחק יצא לדרך ואשדוד עלתה על הלוח ראשונה, עם שלשה מטורפת של צוף בן משה, שזכה גם בזריקת 'בונוס'. אך מרגע זה ואילך, מכבי החלה להשתלט בקלילות על המשחק. ווילבקין 'תפר' שתי שלשות, אבדיה ריחף וקלע מבחוץ ואחרי 3 דקות, המארחת עלתה ליתרון 5-14, שגרם לתמיר להזעיק פסק זמן. אולם, זה לא עזר לאשדוד, שצפתה באלופת המדינה ממשיכה לטייל, עם נקודות קלות של קלויארו, זוסמן ודורסי, שהגדילו את הפער ל-20 נקודות, לפני סיום הרבע הראשון. סטול ולוינסון קיזזו נזקים עם חמש רצופות, ג'ייק כהן הגיב בקליעת עונשין אחת ואל הירידה להפסקה בין הרבעים, המארחת ירדה ביתרון 31-13.
הרבע השני נפתח באותו הקצב, עם 'ליי-אפ' של אבדיה ושלשה של דורסי. האורחת התקשתה להיכנס לקצב ואפילו לא הצליחה להוות יריבת אימון לאלופה. אלונזו קולמן מאשדוד הראה כמה מהלכים יפים, לפני שדני אבדיה ריחף ל'דאנק' של המשחק והטביע את אשדוד לפיגור 43-21.
הקבוצות ירדו לפסק זמן טלויזיה, ממנו אשדוד חזרה בצורה טובה. בן משה קלע 5 ברציפות, עבו הוסיף שלשה וההפרש קוזז ל-16 בלבד, 5 דקות להפסקה. המאמן היווני של מכבי ת"א, ספרופולוס הזעיק פסק זמן. עבו הוסיף שלשה נוספת ואשדוד הורידה לפער סביר. ווילבקין ענה בשלשה משלו והמאמן עמית תמיר הזעיק פסק זמן בפיגור 17. אשדוד חזרה לפרקט מרוכזת יותר ושלשה של סטול שוב הורידה את ההפרש. מכבי הגיבה עם נקודות של דורסי ושלשה של יובל זוסמן הורידה את הקבוצות למחצית, כשמכבי ת"א מוליכה בביטחה ובהליכה, 59-43.
מכבי ת"א פתחה חזק את המחצית השנייה, הידקה את ההגנה ו'טסה' למתפרצות. אבדיה, שבנקודה זו כבר נראה היה כזה שיבחר כמצטיין במשחק, קלע שלשה, העלה את מאזנו ל-17 נקודות ב-14 דקות על הפרקט ומכבי הגדילה את ההפרש ל-23. ווילבקין המשיך להגדיל את ההפרש עם שתי שלשות. ה'פורוורד' של אשדוד, ג'יי אר הולדר, שהתפשר יותר מדי על קליעה מבחוץ, הקטין עם מהלך יפה בצבע. סטול המשיך את המומנטום עם שלשה וחזרנו ל-24 הפרש. סנדי כהן ממכבי ת"א עלה מהספסל ועם כמה מהלכים וירטואוזים, הראה באיזה אתלט מדובר וההפרש צמח ל-29. בדקות האלה אשדוד לא הצליחה 'לקנות' סל וקלויארו העלה את ת"א למעל 30 הפרש יתרון. סטול הקטין את ההפרש מהקו ועמית עבו הוכיח הרבה אומץ, כשקלע 'ליי-אפ' יפה. קאתברסטון קלע מחצי מרחק ואשדוד צימקה ל-59-87, בסיום הרבע השלישי.
הרבע האחרון היה לפרוטוקול בלבד וניתנה הזדמנות לערוך היכרות עם שחקנים צעירים ומסקרנים, כמו דור סהר ויונתן אטיאס ממכבי ת"א, שמהווים את העתודה עבור המועדון הענק הזה. בצד של אשדוד דור גולדנברג הצעיר קיבל הרבה דקות ונתן הצצה לכישרונו ולפוטנציאל שלו, כמו גם דולב דראפיץ' שפחות בלט. בסיום: 114-82 קליל למכבי ת"א, שמסמנת 'וי' ראשון מאז פגרת נגיף הקורונה.
קלעו לאשדוד: עמית עבו- 16, פול סטול וצוף בן משה- 13, דור גולדנברג- 12, אלונזו קולמן- 10, ג'יי אר הולדר- 7, זאק קאתברטסון- 6 ותומר לוינסון- 3.
תמיר אמר אחרי המשחק: "משחק לא טוב שלנו. הרבה טעויות, הרבה חוסר ריכוז. חושב שבסופו של דבר עשינו את הדברים יותר טוב ברבע השני וגם בתחילת הרבע השני היינו יכולים להוריד את ההפרש ל-10 וזה היה משחק שונה לגמרי. אבל ברגע שטעינו, אז ההפרש כבר קפץ ל-20." על פול סטול אמר תמיר: "הוא שחקן מאוד מאוד חשוב, אבל יש לנו שחקנים נוספים שהם חשובים. אנחנו צריכים לדעת ליצור ולחפש את השחקן החם ובכל משחק שחקן אחר יכול להתבלט, אבל פול זה שחקן מאוד חשוב לנו". לגבי המצב העגום בטבלה הסכים לומר: "לא השלמנו עם הירידה. כל עוד יש סיכוי, נבוא ונילחם ונאמין שאפשר לעשות את זה."
דני, שחקן מכוכב אחר
ערב מוזר בהיכל הספורט ומי שהצליח בכל זאת להפוך את הערב למיוחד היה הכישרון דני אבדיה, שמתחזק ומשתפר ממשחק למשחק. אבדיה עושה הכל על הפרקט. מוסר, חודר, קולע מבחוץ, מרחף, שומר, מפרגן והכי חשוב, עושה זאת בצניעות. הילד הנפלא של מכבי ת"א נראה שהולך להיות הדבר הבא בכדורסל הישראלי. תשכחו מעמרי כספי ומיקי ברקוביץ', אם אבדיה ישאר בריא וימשיך בקו ההתקדמות, הוא הולך לשבור תקרות זכוכית, שהכדורסלן הישראלי אפילו לא חלם עליהן.
ואל מול הכישרון המתפרץ של דני, התייצבה מכבי אשדוד הצנועה, עם סגל כמעט חדש, לא מחובר ומאמן חדש במשחקו הראשון הקריירת האימון הטרייה שלו. זה היה קל מדי עבור אבדיה, זוסמן והזרים המפלצתיים של האלופה. נקודות האור הכמעט יחידות היו עמית עבו בן ה-21 ודור גולדנברג בן ה-25, שהכניסו הרבה אנרגיה למשחק הנרפה של אשדוד. ברור לכל, שמכבי לא בליגה של אשדוד ובמצב העניינים הקיים, האחרונה לא תהיה בליגת העל בעונה הבאה.
אולי זה מה שהמועדון הזה, שאיבד את הזהות והדרך שלו צריך. התחלה חדשה בליגה הלאומית ומאבק על עלייה חזרה באמצעות התבססות על חומר שחקנים ישראלי, שיצור זיקה חיובית של הקהל כלפי הקבוצה. אי אפשר להסתמך על השחקנים הזרים, שבאים והולכים חדשות לבקרים, אלא אשדוד מוכרחה לפתח את השחקן הישראלי ולתת לו את המושכות לשנים הקרובות. גם אם המחיר הינו התרחקות מהליגה הבכירה. בטווח הארוך זה ישתלם.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן