למרות ההסכם: פקק האוניות מחוץ לנמל נמשך

מה יהיה עם כל האוניות התקועות מחוץ לנמל בהמתנה ארוכה להיכנס ולפרוק את המטענים? הפקק שנמשך מספר שבועות הן בנמל אשדוד והן בנמל חיפה גורם למצוקה במשק. לפני כחודש הושג הסכם בין הנהלת נמל אשדוד להסתדרות שהוביל לקליטה של 50 עובדים זמניים, אך הפקק מחוץ לנמל נותר ארוך

צילום: מני בן הרוש
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

לפני כחודש נחתם הסכם בין נמל אשדוד וההסתדרות. הסכם שהיה אמור לחלץ את פקק האוניות הארוך הממתינות לתורן להיכנס לנמל כדי לפרק ולטעון סחורה. כידוע מדובר בפקק שנמשך כבר מספר רב של שבועות מחוץ לנמלי חיפה ואשדוד. פקק שגורם לנזק כלכלי במשק ומוביל לגלי התייקרויות.

על פי ההסכם, הותר להעסיק עוד 50 עובדים זמניים שיעזרו בפריקת הסחורות והטענתן. בזמן החתימה על ההסכם נטען כי אותם עובדים יעברו תקופת הכשרה בת שבוע  ויעסקו בתפקידים פשוטים כמו הורדת כלי רכב בנסיעה מאוניות המובילות אותם. אולם, עיתון כלכליסט חושף כי  אף לא אחד מהעובדים הזמניים שנקלטו התחיל לעבוד בפועל, ומרביתם אמורים להתחיל את עבודתם בימים הקרובים כן עולה מהכתבה שהעובדה שהעובדים הזמניים לא החלו בעבודה  לא הפריע לנמל אשדוד לצאת בקריאה להסתדרות לקליטה של 50 עובדים נוספים, שיצטרפו ל־50 הזמניים שכבר נקלטו. בהסתדרות לא מוכנים לשמוע על כך, וטוענים כי הדיו עוד לא יבשה על ההסכם הקודם שנחתם לפני כחודש בלבד.

לפני חתימת ההסכם עגנו מחוץ לנמל אשדוד 35 אוניות (מתוך 60 אוניות בכלל הנמלים), ואילו כחודש לאחר חתימת ההסכם ממתינות 32 אוניות מחוץ לנמל אשדוד (מתוך 64 אוניות בכל הנמלים).

נמל אשדוד: ״העובדים החלו עבודתם״

מנמל אשדוד נמסר: ״מיום קבלת האישור לגיוס העובדים הזמניים לשישה חודשים, החל תהליך קליטה קצר ביותר. העובדים הוכשרו והודרכו  בקו המים, והחל מהשבוע החלו עבודתם  ונירתמו ליעד הנמלי של הפחתת התור התפעולי״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן