התהילה, הנפילה וההסתבכות של שי אביטל שגדל באשדוד

פרשת סוכן הדוגמניות האשדודי ממשיכה להכות גלים: תחקירים מטלטלים ובהם עשרות עדויות של נשים צעירות, שהיו מיוצגות אצלו בעבר, לפיהן תקף אותן מינית ואיים עליהן לכאורה. בעקבות השידורים הגיעו עדויות נוספות, והוגשו עד כה שש תלונות במשטרה נגד הסוכן המצליח. בעקבות התחקירים הכוכבות הגדולות שיוצגו אצלו, מאסתי גינזבורג ועד נטע אלחמיסטר, עזבו אותו. יממה לפני התחקיר עליו בטלוויזיה, אביטל המריא לכפר נופש בתורכיה. בעימות מול חיים אתגר הוא הכחיש את המיוחס לו. זוהי לא הפעם הראשונה שהטענות נגד אביטל עולות – אך רבות העדיפו לשתוק

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בשבוע האחרון התפרצה פרשת סוכן הדוגמניות המצליח שי אביטל (43), בו נחשפו עדויות רבות של נשים שלטענתן אביטל תקף אותן מינית ואיים עליהן לכאורה. זו לא פעם ראשונה ששמו של הסוכן המצליח והכריזמטי, משורבב בטענות על הטרדה מינית לכאורה נגד נשים שהיו מיוצגות אצלו, או חלמו להיות דוגמניות ופגשו אותו. רבים טוענים כי בתעשייה כולם ידעו ושתקו. עתה התפוצצה הפרשה בקול גדול. שני הערוצים העלו השבוע תחקירים קשים בנושא. "הצינור" של גיא לרר בערוץ 13 מבית ׳רשת׳ שכינו את אביטל "טורף מיני קיצוני" ובמקביל בערוץ 12 של ׳׳קשת׳, העלה חיים אתגר תחקיר בתוכניתו "חשיפה" על סוכן הדוגמניות וכינה אותו ׳אימת הדוגמניות׳.

יהיו שיגידו כי אין ממש בטענות של אותן נשים, וכי עושים לאביטל לינץ' תקשורתי. אולם, ללא ספק, אי אפשר עוד לשתוק ולטאטא את הטענות מתחת לשטיח. התחקירים בטלוויזיה פתחו תיבת פנדורה, ומרגע שידורם מגיעים עוד ועוד נשים שטוענות, כי אביטל פגע בהן לכאורה והטריד אותן, לטענתן מינית, כשהוא מנצל כביכול את כוחו כסוכן מצליח ובעל כוח. רוב העדויות הן מנשים שלא מעיזות לחשוף את שמן ופרטיהן ומדברות כשפניהן מטושטשות וקולן מעוות. אבל בעקבות החשיפה יש גם נשים שהחליטו לדבר בפנים גלויות ולספר בקול את מה, שלטענתן, נעשה להן. ביניהן גם דוגמניות מוכרות. בעקבות התחקירים  הכוכבות הגדולות שיוצגו אצלו, מאסתי גינזבורג ועד נטע אלחמיסטר, עזבו אותו. והביעו תמיכה בנשים המתלוננות. הפרשה כבר חצתה את גבולות הטלוויזיה, ונכון לסגירת הכתבה, כבר שלוש נשים הגיעו לתחנת המשטרה והגישו תלונה נגד אביטל.

ילד טוב אשדוד

שי אביטל בן 43 נולד וגדל באשדוד. הוא גדל בדירה צנועה ברחוב סיני-הראשונים למשפחה שורשית ומוכרת. הוריו, מרים (עקרת בית שגידלה באהבה ובחום את שי ושתי אחיותיו ) אביו דוד עבד במשך 40 שנה כמנהל מחלקת רישוי עסקים בעיריית אשדוד. הוא למד בבית הספר היסודי "אילנות" ובמקיף א'. בצבא שירת בחיל התותחנים. בסיום השירות הצבאי הוא יצא אל העיר הגדולה, כדי לכבוש את עולם הזוהר. תחילה היה דוגמן, אך עד מהרה הפך לסוכן דוגמניות. בתחילה ביחד עם סוכן הדוגמניות רוברטו בן שושן, ואז בשנת 2001, הם נפרדו ואביטל החל כקריירה עצמאית מצליחה. הוא הקים את הסוכנות "עלית מודלס"  ומאוחר יותר את סוכנות all in one"".

מעל לשני עשורים שהוא נחשב לאחד האנשים החזקים בתעשיית האופנה והבידור המקומית. הוא מייצג, בין היתר את כמה מהשמות הבולטים והנוצצים בישראל: אסתי גינזבורג, אותה גילה כשהייתה בת 14.5. נטע אלחמיסטר,  טיילור מלכוב, קורל סימנוביץ ועוד. קודם לכן את שיר אלמליח (שעזבה לרוברטו), שביט ויזל, קים אדרי, חווה מונד הדוגמנית הדתייה, יערה בנבנישתי וגם את דניאל יפרח האשדודית. כמו כן, הוא מייצג את הכדורגלנים מאור בוזגלו וערן זהבי. הוא היה על גג העולם, איש מפתח וסלב בתעשייה. עם הנשים הכי יפות ובמסיבות והאירועים הכי נוצצים. באשדוד הוא נחשב סיפור הצלחה. נער שגדל איתם באשדוד הקטנה והצליח בגדול בעיר הגדולה.

בתחקיר של חיים אתגר "חשיפה" ששודר בתחילת השבוע הוא כונה "אימת הדוגמניות". בתחקיר נשמע קולן של נשים שאזרו אומץ לפתוח את ההטרדה שעברו לכאורה. להלן הסיפורים של חלקן.

לין פאר: "הוא הפך אותי לשפחה שלו"

לין פאר, אם חד הורית, חלמה להיות דוגמנית. לפני שבע שנים, בתחילת שנות העשרים לחייה, פגשה את אביטל במועדון בתל אביב. "הוא ניגש אליי ואמר לי – 'את נראית מהמם ואני רואה בך עתיד'. חשבתי, איך זה קורה לי? זה שי אביטל, כל הדוגמניות המהממות אצלו. האמנתי שהוא הולך להיות הסוכן שלי. אחרי שבוע הוא התקשר ואמר שאני צריכה לעשות אודישנים ושיישלח לי מונית". היא ממשיכה ומספרת לאתגר: "הגעתי למלון ׳סיטי טאוור׳ והוא פתח לי את הדלת לדירה. שאלתי, ׳פה אני עושה את האודישן׳? הוא אמר שכן והביא לי כוס יין. הוא אמר, 'את מבינה שאם בחרתי בך, את צריכה להוכיח את עצמך?'. הוא הוציא קוק, הסניף שורות ואמר – 'תוכיחי את עצמך, תסניפי'. הסנפתי. הוא התחיל לאט לאט ללטף אותי ולנשק אותי. זזתי, לא הבנתי מה קורה. הוא אמר, 'את צריכה להוכיח לי שאת שווה להיות בסוכנות שלי. אני לא מקבל כל אחת'".

בשלב הזה אביטל הבהיר ללין שאם היא רוצה להצליח, עליה לציית לדרישותיו. "הוא אמר לי – 'תעמדי עם הברכיים על הספה', הוריד את הריצ'רץ' והתקרב אליי לפה. הבנתי שאין דרך חזרה”.  נטען כי מה שהחל בערב הזה נמשך לדברי לין, כמה חודשים. "הוא הפך אותי לשפחה שלו, הייתי עושה כל מה שהוא אומר. הוא היה מוריד לי את הפה בין הרגליים שלו וגורם לי לעשות את זה שעות או לשכב איתו שעות. אם הייתי אומרת לו שאני עייפה או רוצה לנוח ולהפסיק, הוא היה אומר לי – 'מה את חושבת שאת עושה? את צריכה להוכיח את עצמך'. לא הייתה לי דעה, אסור היה לי להרגיש, להפסיק או לנוח. הייתי צריכה להתעורר מתי שהוא יגיד ולבוא מתי שהוא אומר. זה הגיע לסטירות שהוא היה מביא לי לפנים, לחניקות ויריקות".

חיים אתגר: מה הוא הבטיח לך ברגעים האלה?

פאר: " הוא אמר שיהפוך אותי לדוגמנית בינלאומית. הסביר שככה נכנסים לעולם הזה, שככה העולם הזה בנוי. האמנתי לו. הייתי באופוריה – אני עם שי אביטל, לא סתם עם בן אדם שממציא דברים ואף אחד לא מכיר אותו. לא ראיתי אז את מה שאני רואה היום. היום אני מבינה כמה טיפשה ותמימה הייתי".

איך זה נגמר?

פאר: "אחרי שלושה חודשים הוא הביא אותי לבית של מישהו ואמר שהוא השותף שלו. אחרי חצי שעה הוא יצא מהדירה ואמר לי, 'תשתמשי בכישורים הנשיים שלך, תוכיחי את עצמך'. כשהוא הלך נכנסתי לחרדה מטורפת. למה אתה עושה את זה? אל תעביר אותי הלאה כמו חבילה עוברת. בכיתי וביקשתי שיזמין לי מונית".

עדויות נוספות: "רק בתיכון הבנתי מה קרה ועיכלתי שזאת הייתה תקיפה מינית"

עדויות נוספות נגד אביטל נחשפו בתוכנית. כמו הסיפור של ויקטוריה שהייתה דוגמנית צעירה בת 20, כשפגשה את אביטל במסיבה בתל אביב. הערב הסתיים כשהוא פוגע בה מינית לכאורה בתא השירותים במועדון. "שי נכנס ותפס לי את היד. אמרתי לו, 'עזוב אותי, אל תיגע בי'. הוא לא הקשיב ונישק אותי סליזי, עם רוק מגעיל שגרם לי לרצות להקיא", תיארה ויקטוריה. "הוא החזיק אותי בצוואר ומשך לי בשיער, בזווית כזאת שלא יכולתי להילחם. הרגשתי משותקת". ויקטוריה הגישה תלונה במשטרה נגד אביטל ואדם נוסף שלטענתה פגע בה מינית באותו אירוע. השניים נעצרו ושוחררו והתיק נגדם נסגר מחוסר ראיות. "האירוע הזה הרס לי את החיים. אישה לא אמורה לעבור את זה", העידה. וכן הסיפור של שני (שם בדוי), בת 23, הכירה את אביטל כשהייתה תלמידת תיכון, בת 16 וחצי בלבד. לדבריה, הוא פנה אליה בפייסבוק והזמין אותה לפגישה בסוכנות הדוגמנות שלו דאז, "עלית מודלס ישראל". בפגישה טען כי יהפוך אותה לכוכבת גדולה והזמין אותה לאירוע השקה במתחם התחנה בתל אביב. באירוע שני פגשה ידוענים רבים. "ישבנו במעגל עם אנשים. מולי ישב איציק זוהר ששאל אותי, 'את לא צעירה מדי בשביל להיות פה?'. לא הבנתי כל כך למה הוא מתכוון", הודתה שני, "שי הציע שנתקדם לעוד איזה משהו. הוא היה הסמכות שמעליי, אז אמרתי לו – אוקיי, בוא נלך. הגענו לבורסה ברמת גן, למשהו שהוא בין בית מלון למלון דירות".

באיזה שלב הבנת מה הוא מתכנן?

שני: ״הייתי ילדה, לא הכרתי את הדברים האלה. לא היה לי עד אז בן זוג רציני, לא הבנתי בבנים. בדירה שלו הייתה טלוויזיה ענקית וספה גדולה. הוא אמר לי לשבת על הספה ולהרגיש בנוח. הוא שם סרט בטלוויזיה ברקע ובאיזשהו שלב קם לנשק אותי. הוא נעמד על הברכיים שלו, הוריד את המכנסיים עד לחצי הברך, תפס את הראש שלי והצמיד אותי אליו. הוא החליט 'להראות' לי איך עושים את זה, אמר לי – 'תתמודדי'. הייתי משותקת, לא ידעתי מה הוא יעשה לי. הוא גדול ממני, הוא יכול לפגוע בי ולתקוף אותי אם לא אעשה את מה שהוא אומר. עד שהוא גמר הוא לא שיחרר את הראש שלי".

וכשזה נגמר?

שני: "הוא העלה את התחתונים והמכנסיים, סגר את החגורה שלו והמשכנו לראות את הסרט כאילו לא קרה כלום. למרות הגיל, כן נפלה בי ההבנה שמשהו לא בסדר אם אני כל כך מבולבלת. בחיים לא סיפרתי להורים שלי. אין אמא שהייתה רוצה לקום בבוקר ולשמוע שקרה דבר כזה לבת שלה. רק בתיכון הבנתי מה קרה ועיכלתי שזאת הייתה תקיפה מינית".

איך הרגשת?

שני: "זה ממש אכל אותי מבפנים, כאילו אני עשיתי משהו לא בסדר. למה לא אמרת לא? למה באת והיית בסיטואציה? האשמתי את עצמי שזה היה יכול לקרות אחרת".

הסיפור של נופר (שם בדוי) פגשה את אביטל לראשונה כשהייתה בת 14. הוא פנה אליה בפייסבוק והציג את עצמו כסוכן של אסתי גינזבורג. "הוא הבטיח עולמות, 'אני אוציא אותך מהפריפריה'. אמר שאם אני רוצה לצאת ממעגל העוני, אז זה רק הוא. התרגשתי, זה הרגיש כאילו זה סיפור סינדרלה", הודתה. למרות ההבטחות הגדולות, קריירת הדוגמנות לא התרוממה. כשסיימה את שירותה הצבאי, הקשר בין נופר לאביטל ניצת שוב: "הוא הציע לי לעבור לתל אביב, אמר שיסדר לי דירה ועבודה במסעדה כמארחת. אמר, 'תהיי קרובה לאודישנים וסוף סוף תעשי את הכסף הגדול. אהפוך אותך לכוכבת'".. שני ממשיכה ומספרת כי אחרי פגישה מקצועית עם אביטל, נופר נלקחה לבית הוריו באשדוד: "הוא הציג אותי בפני ההורים שלו והם קיבלו אותי בברכה. שאלתי אותו מה ההורים שלו חושבים שאני, חברה? הוא אמר שהם רגילים מאוד כי הוא תמיד מביא לשם בנות. כשהגיע השלב שצריך לישון אמרתי לו, אני לא הולכת לישון איתך באותה מיטה. הוא אמר, 'ממה יש לך לדאוג? את מכירה אותי שבע שנים. שאני אעשה לך משהו?'".  לטענתה "שכבתי בפינה אחת של המיטה והוא באחרת. צפינו בטלוויזיה, ההורים שלו עדיין היו ערים והדלת פתוחה. משום מקום, הוא הפך אותי על הבטן, עלה עליי, הזיז לי את המכנסון ובכוח ניסה להיכנס. עד היום אני זוכרת את הכאב שהיה לי. הייתי בתולה. קפאתי במקום, הייתי כמו אבן. הוא נישק אותי באוזן, דחפתי אותו ממני והוא עזב".

מה קרה בבוקר למחרת?

נופר: "קמתי הוא החזיר אותי לתל אביב. ישבתי בכיסא לידו והוא הכניס את כף היד שלו למפשעה שלי. הוצאתי את כף היד ואמרתי, זה לא נעים לי. הוא הכניס עוד הפעם, ובפעם השנייה שהוצאתי ואמרתי לו שזה לא נעים לי ושלא יעשה את זה, הוא אמר –' את אישה קרה, את צריכה ללמוד להיות חמה אחרת לא תשיגי כלום בחיים'. אני זוכרת שבאתי לאמא שלי ואמרתי לה – אמא, אני חושבת שעברתי אונס". 3 שנים  חלפו מאז אותו ערב ונופר עדיין מנסה להשתקם. היא מלווה באנשי מקצוע שמסייעים לה לטענתה להתגבר על הכאב: "היום אני מבינה שזו טראומה. הרבה שנים הדחקתי את הסיפור הזה והאשמתי את עצמי. פחדתי להתלונן, כי ידעתי שעם הכסף שיש לו בשנייה הוא שורף אותי. אנשים יכולים להגיד, 'היא הביאה את זה על עצמה. מה היא חשבה שיקרה כשהיא באה לבית של ההורים שלו בלילה?'. אנשים נוהגים לשפוט ולהאשים את הקורבן. היום אני יודעת שאני לא אשמה".

בסיום העדויות אף התראיינו באולפן הדוגמנית המצליחה שיר אלמליח וכוכבת הריאליטי נועה יונני (האח הגדול) שגם הן חשפו על אלימות מצידו של סוכן הדוגמניות כלפיהן. אלמליח הודתה שהסוכן ייצג אותה במשך תקופה מסוימת אך לא היה מדובר בתקיפות מיניות כלפיה אלא על איומים קשים כלפיה וכלפי משפחתה כאשר רצתה לעזוב את הסוכנות שלו. יונני חשפה כי אביטל תקף אותה מינית במכוניתו וכשניסתה לספר על כך תלונותיה הושתקו על ידי חבריו והסובבים אותו.

אביטל: "שילכו להתלונן במשטרה"

הכתב חיים אתגר הצליח לערוך עימות עם אביטל, לפני צאתו לתורכיה. אביטל הכחיש נמרצות את המיוחס לו וטען כי לא היו דברים מעולם. "למה הן לא הלכו למשטרה? שילכו למשטרה, שיתלוננו", אמר אביטל, "תשובות אתן אך ורק בתחנת המשטרה. יש לי עדות שלכם מראיינים נערת ליווי ומנסים להפליל אותי דרכה. אשמח לקחת אחריות, אבל בתחנת המשטרה ". אביטל המשיך וטען כי: "אני 20 שנה במקצוע ומעולם לא עשיתי אחוז ממה שאתה טוען. זאת קנאות, צרות עין של המתחרים. מקנאים בי. כמה פעמים הייתי 'על הגריל' ולא מצאו שום דבר. אם תוכיח לי את הטענות, תאמין לי שאוריד את הראש. תביא אותן לתחנת המשטרה ואני אוכיח לך הכל. כל מי שיש לה טענה נגדי, מוזמנת לתחנת המשטרה. שמה מתבררים תלונות, לא בטלוויזיה. אם במשטרה יוכיחו שעשיתי משהו לא בסדר, אתנצל ואשלם את המחיר".

 ביום שלישי ה-27.7.21 לאחר הגשת תלונות במשטרה שוחח הסניגור ששי גז עם אביטל במקום הימצאו  בבודרום בתורכיה. אביטל אמר לעו"ד גז כי יגיע כאשר יזומן להתייצב למשטרה.

עו"ד גז: "אביטל מעולם לא כפה את עצמו על אף אישה"

סנגורו של אביטל עו"ד ששי גז אמר בתגובה כי " אין אמת בטענות נגד מרשי. מרשי מעולם לא כפה על אף אישה ולא ערבב בין עסקיו לבין חייו האישיים ויחסיו האינטימיים עם נשים. מרשי נמצא בחו"ל במסגרת עבודתו וכלל לא זומן לחקירה במשטרה".

לאחר התחקירים, כל הדוגמניות בסוכנות עזבו

אביטל ייצג כמה מהכוכבות החזקות ביותר בישראל לאורך השנים, מאסתי גינזבורג ועד נטע אלחמיסטר, והן הצטלמו והפגינו את הקשר איתו לעיתים קרובות. כעת חלק מהמיוצגות בעבר ובהווה מצאו עצמן בקו האש, והשאלה שמרחפת מעל היא: האם הן ידעו. כוכבת הנוער טיילור מלכוב פירסמה אתמול כי לא תמשיך להיות מיוצגת על ידו, וכתבה באינסטגרם כי "לאחר הפרסומים בימים האחרונים, אחרי שנה משותפת, החלטתי להיפרד מסוכנות עלית ומשי אביטל. ליבי עם הבנות שעברו חוויות קשות. זה לא מגיע לאף אחד". עם זאת, היא הודתה לאביטל על העבודה המשותפת.

הדוגמנית נטע אלחמיסטר, המובילה בסוכנותו של אביטל, הודיעה שתעזוב אותה. "שבר גדול. העדויות ביחס להתנהגותו של שי לא מאפשרות לי להמשיך כרגיל או לשתוק. אין לאף אחד מאיתנו זכות לשתוק. לא ידעתי דבר על המילים והמעשים, ולא ידעתי לא הייתי עוברת בשתיקה. החיים  האמיתיים הם הרבה יותר מעסקים או קריירה, ויש את הרגע הזה שבו צריך לשים הכל בצד”.

גם הדוגמניות ירדן אדרי ושחר חיון הודיעו כי עזבו אותו, וכמוהן הדוגמנית קורל סימנוביץ'. "הקשר שלי עם שי היה מאז ומעולם קשר עסקי ומקצועי בלבד", כתבה סימנוביץ' באינסטגרם, "הסיפורים שצפים עכשיו חמורים מאוד, וקשה המחשבה שהם מיוחסים לאדם שחשבתי שאני מכירה טוב". הדוגמנית בר זומר, שיוצגה בסוכנותו בעבר, העלתה פוסט וציינה כי היא אינה מיוצגת על ידו כבר תקופה ארוכה ונמצאת בהליך  משפטי מולו בנושאים אחרים, והוסיפה: "הלב שלי מתכווץ עם כל עדות, ובדיוק כמוכן אני צופה בטלוויזיה, קוראת במדיה החברתית ופשוט מזועזעת”.

"אני מצטערת, אני לא קונה את זה", מספרת סוכנת דוגמנות שביקשה להישאר בעילום שם. "כולן ידעו והיה להן נוח לא להתייחס – כי הן הגדולות שעושות כסף ובהן הוא לא ייגע, הוא הלך על כאלו שבדרך כלל לא התאימו בכלל למקצוע, אבל חלמו. כמויות הפעמים ששמעתי על הודעות בפייסבוק ובאינסטגרם שהוא שלח לבנות הן לא הגיוניות”.

"אני, להבדיל, חושבת שהמיוצגות הגדולות לא הבינו את ההיקף", אומרת סוכנת אחרת. "הן ידעו שיש איתו עניינים אבל אף אחת לא תיארה לעצמה שזה ההיקף. התיאבון גדל לו מפעם לפעם, כשהבין שלא משנה כמה ניסו לעצור בעדו הוא תמיד יצא ללא עונש. כל דוגמנית שהוטרדה והתלוננה – זה פשוט תמיד נסגר ולא הוגשה תביעה. אני שמחה מאוד שזה סוף סוף קיבל את היחס שזה היה צריך לקבל לפני שנים, אבל הענף יקבל כאפה קשה עכשיו”.

צילום: אור גפן

"אני נדהמת וכואבת לגלות שמי שאני מכירה כדמות 'אח גדול' במשך למעלה מ-15 שנה היה ככל הנראה דמות טראומטית עבור כל כך הרבה בנות ונשים אחרות", כתבה הדוגמנית אסתי גינזבורג ובאינסטגרם ביחס לאביטל, שהיה הסוכן שלה עד לפני שנה. "כאב לי במיוחד לראות פרסומים בהם נראה לכאורה כאילו שי שהשתמש בשמי בהתכתבויות, בניסיון להעניק לאותן בנות תחושת ביטחון אני שולחת לכן חיבוק גדול. אתן לא לבד. אני מאמינה לכן. אמשיך לגבש את מחשבותיי ולראות איך אני יכולה להיות חלק מהפתרון".

עו"ד ששי גז, עורך דינו של אביטל, מסר בתגובה: "לא היו דברים מעולם. המתקפה התקשורתית על מרשי היא לא פחות מלינץ'. מי שמכריע מי הוא עבריין במין במדינת ישראל הוא בית המשפט בלבד. אנחנו משוכנעים שאחרי בדיקה מסודרת במשטרה הדברים ייראו אחרת. מרשי יצא דובר אמת בבדיקת פוליגרף כי מעולם לא ניצל את מעמדו או דרש הטבות מיניות בתמורה לקידום מקצוע. כתבות מגמתיות בתקשורת עושות באבחה נזק קולוסאלי לאדם שבמשך 22 שנה עמל קשה לפרנסתו ולהגיע למעמדו”.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן