לחמני נגד העירייה: "למה אשדוד צריכה להפוך לחיריה?"

יו"ר האופוזיציה, ד"ר אלי לחמני, יצא נגד העירייה בעקבות התוכנית להקים מפעל לאיסוף אשפה ושריפתה בעיר

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

לדבריו של ד"ר לחמני, "ראש העיר ד"ר לסרי יחד עם סגנו שמעון כצנלסון מקדמים תוכנית בסיוע משרד איכות הסביבה להקמת מפעל ענק לאיסוף אשפה ושריפתה באזור התעשייה של אשדוד שיספק מענה לכול הרשויות הנמצאות ברדיוס של 30-35 ק"מ סביב העיר. כך נראה בדרכים מאות משאיות מאשקלון, יבנה, גדרה, קרית מלאכי ויישובים נוספים – כשהן עמוסות באשפה ומובילות את האשפה מאותם היישובים אל מתקן המיון והשריפה באשדוד. הם מנסים למכור לנו שזאת תהיה "שריפה ללא זיהום".

"האם יש דבר כזה?? ברור שלא!!! שוב משחקים בבריאות שלנו, התושבים, בסיפורים מצוצים מהאצבע שלא תהיה השפעה על איכות האוויר, איכות מי התהום – מתנועת האשפה מערי מהסביבה למפעל שיוקם בעיר. אזכיר כי גם לעניין מתקני הגז מדרום לאשדוד, בלב ים, סיפרו לנו שלא תהיה פגיעה באיכות האוויר והנה מתברר, גם על פי המשרד לאיכות הסביבה, כי מתקני הגז האלה מהווים אחוזים נכבדים מהזיהום באוויר. רק לפני שבועיים כל תושבי אשדוד חשו בריח גז חריף במשך שעות – ורבים סבלו מצריבות בעיניים ומיחושי ראש – והאשם? אותו מתקן גז הממוקם ליד אשקלון – ובגלל משטר הרוחות כל הזיהום ממנו פוגע בנו.

"אז מדרום "נחטוף" את הזיהום ממתקני הגז ומצפון את הזיהום ממתקני המפעלים המזהמים באזור זה ועוד, ויוסיפו גם מפעל ענק לשריפת אשפה שישרוף את כל האשפה של כל האזור!!! נשאלת השאלה למה? בטוח לא בגלל מספר המשרות שמתקן זה יוסיף (כולל מתקן המיון שבכל מקרה יידרשו כ-30 משרות). כנראה שלד"ר לסרי ושמעון כצנלסון התשובות.

"אציין כי ההחלטה להקים מפעל אזורי גדול כל כך בתחום אזור התעשייה הינה בגלל המחיר הכלכלי. אך האם המחיר הכלכלי שווה לסכן את איכות חייהם ובריאותם של תושבי העיר???. ודאי שלא! ראוי שתושבי אשדוד ישמיעו את קולם בכל דרך למנוע ביצוע החלטה זו. אציין כי ראשי ערים שבריאות התושבים חשובה להם כראש עירית רמת השרון וראש העיר באר שבע סירבו שמתקן זה יוקם בעירם. אבל באשדוד? עירית אשדוד פועלת במרץ להבאת המפעל לעיר".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן