אישום: הלקוח התווכח על 12 שקלים וחזר לאטליז עם חומר דליק לשרוף את הקצב

כתב אישום הוגש השבוע נגד מיכאל ליובשבסקי בן 61 מאשדוד, המייחס לו עבירות איומים, שימוש פחזני באש או בחומר דליק, חבלה חמורה ותקיפה הגורמת חבלה ממש, נטען כי ליובשבסקי קנה עוף באטליז "לוגסי פנחס" במרכז ב', שעלה 38 שקלים, וקיבל עודף מ-50 שקלים. הוא חזר לאטליז ודרש 70 שקלים עודף, לאחר מכן, חזר לביתו מילא בקבוק בחומר דליק וחזר לאטליז עם הבקבוק וגפרורים

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ויכוח על עודף הפך לאירוע אלים, כך עולה מכתב אישום שהוגש לבית משפט שלום באשדוד, נגד תושב אשדוד מיכאל ליובשבסקי בן 61. מכתב האישום ,שהוגש שלוחת מעצרים לכיש דרומי במשטרת ישראל באמצעות פקד עו"ד ליטן לוזון,  עולה כי הנאשם ליובשבסקי הגיע לאטליז "לוגסי  פנחס" במרכז ב' ביום ראשון 1.8.21 בשעה 16:00 ורכש עוף בעלות 38, וקיבל 11 שקלים משטר של 50 שקלים אותו שילם. כעבור חצי שעה שב לאטליז והחזיר את העודף שקיבל. כן עולה כי ליובשבסקי התקשר למשטרה וביקש ניידת כיוון שיש לו תלונה על האטליז, בשל חוב כספי שלא החזירו לו את כספו. ליובשבסקי שב לביתו שברובע, "לקח לידיו בקבוק, ומילא אותו בחומר דליק מסוג טרפנטין, הצטייד בעיתון ובקופסת גפרורים ושב לאטליז". שם הוא צעק לבעל האטליז פנחס "שבעים שקלים" , ליובשבסקי " ניסה לתקוף "את המתלונן בעל האטליז פנחס לוגסי, "לגרום לו חבלה חמורה בכך שהוציא את הבקבוק בו מילא טרפנטין ושפך את תוכנו" על לוגסי. עוד עולה מכתב האישום כי חלק מתכולת הטרפנטין אחזה בבגדיו של לוגסי, אשר הצליח לתפוס את הבקבוק מידיו של ליובשבסקי ולזרוק אותו אל הכביש מיד ובסמוך לכך נטען בכתב האישום כי ליובשבסקי תקף לכאורה את לוגסי שלא כדין בכך שדחף את לוגסי אשר נפל לרצפה. ליובשבסקי "המשיך את תנועותיו עם הגפרורים" ולוגסי ברח מהמקום תוך שהוא נופל על הרצפה. כתוצאה מנפילתו נגרמה לו חבלה של ממש בדמות שריטות ושפשופים ברגליו ובבטנו.

 במעשיו המתוארים בכתב האישום עשה הנאשם ליובשבסקי ״שימוש בחומר אש או בחומר לקיח  או לא נקט באמצעי הזהירות מפני הסכנה המסתברת הכרוכה באש או בחומר לקיח וזאת בדרך נמהרת ורשלנית, באופן שיש בה כדי לסכן חיי אדם או לגרום לו לחבלה”. ליובשבסקי עזב את המקום ואותר בהמשך היום בביתו. בחקירתו במשטרה הוא קשר את עצמו לאירוע וסיפר כי החליט לעשות מעשה נקמה על מה שהוא טוען "שוד לאור היום כי הוא קיבל עודף מופחת משהגיע לו. כן אמר שלא התכוון להצית את המוכר אלא רק להפחיד את לוגסי". הוא הובא בפני בית המשפט באשקלון והמשטרה ביקשה להאריך את מעצרו. לדברי הסנגור שלו, אומנם אין להקל ראש במעשה המיוחס לו אולם, הוא רק רצה להפחיד ולא באמת להצית. ״אדם מבוגר בן 61 קיבל את זה קשה שלא החזיר לו את החוב”. השופט עידו כפכפי האריך את מעצרו ב- 4 ימים. בסיומם הוא שוחרר ל-5 ימי מעצר בית בתנאים כמו הרחקה ל- 90 יום מהאטליז. המשטרה ערערה לבית המשפט המחוזי שדחה את הערעור.  ביום ראשון השבוע, כאמור הוגש כתב האישום.

"פחדתי שהוא שורף אותי והכל בגלל 50 שקלים"

בעל האטליז הוא פנחס לוגסי בן 68. האטליז שבבעלותו "לוגסי פנחס" וותיק ומוכר במרכז המסחרי ברובע ב'. עבורו זה היה עוד יום ראשון, יום שהמכירות חלשות, אחרי הקניות לשבת. הוא כמעט לא מכר, עד אשר כאשר ליובשבסקי נכנס לאטליז וקנה עוף שעלה 38 שקלים.

זה לקוח שלך הכרת אותו?

״ממש לא. לא מכיר אותו והוא לא לקוח. הוא נכנס קנה עוף, נתן לי שטר של 50 שקלים. לא היה לי עודף אז הלכתי עם השטר לחנות שכנה ופרטתי לחמש מטבעות של 10 שקלים, והחזרתי לו עודף”. אבל אז הוא חזר וטען בפניו שנתן לו מאה שקלים, ולכן מגיע לו עוד עוד 50 שקל בעודף. "הוא חזר והתעצבן וזרק את העודף והלך. חזר אחרי חצי שעה עם שוטר,” משחזר פנחס את האירוע הקשה שעבר. השוטר שמע את גרסת הצדדים. "צילמתי את הקופה והראיתי לשוטר, שעשיתי עודף אצל השכן. הם הלכו וחשבתי שבזה נגמר הויכוח. אבל הלקוח הזה חזר כעבור חצי שעה. שקית שחורה בידו ובתוכה בקבוק עם חומר דליק ושפך עלי את הבקבוק. הצלחתי לקחת ממנו את הבקבוק עם מה שנשאר בתוכו, וזרקתי ואז הוא הוציא גפרורים. הוא היכה אותי ואני נפלתי. למזלי הצלחתי לקום. אם לא – הוא היה מצליח לשרוף אותי. התחלתי לברוח והוא רדף אחרי ונפלתי. פחדתי שידליק את הגפרור, כי כל החולצה שלי הייתה ספוגה בחומר הדליק ששפך עלי. למזלי הוא לא הצליח. הכל רואים במצלמה של העירייה. הוא ברח והגיעו ניידות משטרה אספו ראיות, לקחו ממני את החולצה, שאלו אם אני מזהה את האיש במצלמת העירייה ואמרתי שזה הוא”.

פחדת?

"בוודאי. חשבתי שאני הולך למות. חשבתי שעוד רגע הוא ישרוף אותי. באותו לילה לא הצלחתי להירדם חשבתי מה היה קורה אם היה שורף אותי. עד עכשיו אני פוחד שהוא לא ישתחרר ויבוא לי פתאום לחנות. זה אנשים שאין להם מה להפסיד. בשביל 50 שקל רצה לשרוף? אני יודע שהוא נתן לי 50 וצדקתי בעודף שהחזרתי, אבל אם הייתי יודע מה שיקרה הייתי נותן לו את הכסף. אפילו 200 שקלים. ויכוח כזה לא צריך להגיע לאלימות ובטח לא לשרוף אותי".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן