כנגד כל הסיכויים

שגיא קלו, בן 25 מאשדוד נולד עם שיתוק מוחין. כיום הוא מתכנן ומעצב תעשייתי ועוסק בפיתוח יצירתי ועיצוב עזרים לאנשים בעלי מוגבלויות וקשישים. כמי שחווה קשיים ביום יום הוא מבין לליבם וצרכיהם של אנשים עם מוגבלויות. המומחיות שלו בעיצוב וייצור אביזרים בתלת מימד

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

שגיא קלו בן 25 מאשדוד הקים לאחרונה מיזם מדהים. עסק שנועד למצוא פתרונות חדשניים, כדי לשפר את איכות חייהם של בעלי מוגבלויות ולאפשר להם לממש את עצמם ואת חלומם. כאשר הוא שומע מאנשים בעלי מוגבלות על הקשיים שלהם, הוא מבין את מצוקתם  והקשיים היטב. ״נולדתי עם. C.P (שיתוק מוחין) על רקע גנטי  משני הוריי. אבא שלי עם אותו סוג כמו שלי, ואמא שלי עם נכות על רקע פגות והגדירו את זה גנטי" הוא מספר. הוא גדל באשדוד בן יחיד וחווה קשיים על רקע מוגבלותו. "גדלתי עם מגבלה מוטורית״.

אתה יכול קצת לספר על הקשיים?

״היו לי הרבה בעיות עם בית הספר גם נגישות או עם הסעות. בהתחלה לא רצו לקבל אותי בבית ספר יסודי אמרו להורי' הוא נכה שילך לבית ספר במסגרת מיוחדת’.  זה הקשיים הגדדולים היו יותר ביסודי. בתיכון היו מעט בעיות וגם העובדה שהייתי צריך לעבור ניתוח בכיתה ט’, ונאלצתי לבלות בשיקום ב׳בית לוינשטיין׳, אז לעלות לכיתה י' היה קצת קשה, כי לא רצו לשים אותי בשום דבר חוץ מגאוגרפיה. בסוף למדתי במגמת טו"ב , שזה טכנולוגיה ובגרות רגילה. למדתי במקיף ח' המשכתי לשנת י"ג במקיף ה' ונורא סבלתי מזה ולא השקעתי בלימודים בכלל, אז סיימתי רק תעודת עוזר חשמלאי ולא סיימתי הנדסאי”.

לאחר הלימודים הוא חיפש את עתידו. ״במשך כל חיי הבוגרים חיפשתי תחום עיסוק שיתאים ליכולות הפיזיות שלי ויגרום לי הנאה וסיפוק לצד הכנסה מכבדת״, הוא אומר. "משם חיפשתי הרבה מקצועות הלכתי למחשבים כי אני נורא אוהב  וזה התחום שלי שנים ובסוף החלטתי  להתחבר למקורות שלי  וללכת לעיצוב ולאומנות״”. כיום הוא מעצב ומתכנן ומעצב תעשייתי.

איך הגעת למיזם?

"לפני כשנה שמעתי על מיזם WINWORK, שמטרתו העיקרית לאפשר לאנשים עם מוגבלויות לפתח עסק עצמאי וניגשתי לקורס.זה מיזם שרוצים לעזור לאנשים לפתוח עסק כדי לכלכל את עצמם בכבוד במהלך הקורס פגשתי אנשים מדהימים (הצוות והחברים לקורס) שעזרו לי לגבש את חזוני לעתיד ולהקים עסק בתחום שאני מאד אוהב ותוך כדי כך גם לעזור לאנשים עם מוגבלויות.והחלטתי להקים עסק שזה הכי נכון בשבילי גם  מבחינת המגבלה שאם אני פה ושם  אוכל לקחת יום חופש ולנוח אם אצטרך לטפל בעצמי או בהורים. והכי חשוב  זה לעזור לאנשים אחרים. בגלל המצב שלי  יש לי הרבה ניסיון בתחום  ואם אני יכול לקחת את הניסיון שלי ולעזור  אז זו ברכה. כי ניסיוני האישי בהתמודדות עם מוגבלות מאפשרת לי להבין טוב יותר את הצרכים והתמודדות עם מוגבלויות שונות."

ספר מה אתה בדיוק עושה והאם כבר יצרת אביזרים?

"אני מתמחה בפיתוח, עיצוב וייצור אביזרים בהדפסת תלת ממד, תחום רחב מאוד, שלא מפסיק להתפתח וקיימות בו אין סוף אפשריות, הן מצד חומרי הבניה והן מצד הדיוק היצירתי שתחום זה מאפשר. המטרה לתת מענה ממשי, אמיתי ופרקטי לקיומה של שגרה תקינה והגשמת חלומותיהם. לייצר אביזרים ועזרים בהתאמה אישית שיאפשרו לאנשים לחיות את חייהם בצורה טובה ונוחה יותר ובמקרים רבים אף תמנע את תחושת התלות ותחזק את תחושת העצמאות והביטחון האישי שלהם. יש לי כמה מוצרים שעשיתי  חלק לעצמי, חלק לאמא שלי  ויש איזה פרויקט שרצים עליו הרבה זמן  עם מישהו מחדרה והוא כבר עובד.  ונמכר. ואני עובד  על עוד משהו כרגע. אז אין בינתיים הרבה דברים אבל אני מחפש לקוחות”.

בזמנו החופשי הוא גם משחק כדורסל בקבוצת הנכים, וכן מתנדב במילבת שבתל השומר (מדובר במרכז הישראלי לאביזרי עזר, בינוי ותחבורה לנכה). "ההיכרות שלי איתם זה מהנכות שלי והחלטתי להתנדב ולהצטרף לצוות גם לעזור וגם ללמוד דברים חדשים”, הוא אומר ומספר כי יש כוונה ביחד עם נורית טופז מתנועת "אשדודים" המשמשת כרפרנטית לבעלי מוגבלויות בחברה העירונית לפתח מגמה באשדוד.

ואם מישהו צריך את עזרתך מה עליו לעשות?

"בעיקרון פונים אלי במפגש אני שומע מה הבעיה או המגבלה, אני אומר מה האופציות מה ניתן לעשות נותן דוגמה מצייר מול האדם בטאבלט והוא מחליט אם הוא רוצה או לא ומתחילים לעבוד על זה אם יש הסכמה. מה שאני כרגע עובד זה בהדפסת על תלת מימד. אני מתחיל לעבוד על זה מדפיס את זה  ובודקים כמה זה מתאים  ואם לא מתאים מה הבעיות ומה צריך לתקן . עושים את זה כמה פעמים ואז יש הדפסה סופית של המוצר המוגמר”.

ולסיום יש איזה מוצר שאתה חולם לייצר או עבור מישהו מיוחד?

"שאלה קשה. בעיקרון  המוטו שלי  זה אם אני אוכל לקחת ולעזור לאנשים עם מגבלה מסוימת ושלא יוותרו על החלומות שלהם. זה  שאנחנו עם מגבלה זה לא אומר כלום צריך להמשיך לפעול להגשמת החלום, והמגבלה, זה לא באמת משהו שצריך לעצור אנשים  אם אני אצליח לגרום לבן אדם אחד לא לוותר על החלומות שלו עשיתי את שלי, וניתקלתי באנשים כאלה שהתגברו על המגבלה.  אני מכיר בן אדם שמצייר בלי אצבעות בכלל  מצאו דרך להלביש לו משהו על היד  שיוכל לצייר אתו. זה החזון שלי".

ליצירת קשר עם שגיא:

למידע נוסף: www.winwork.co.il/blank-5

לאתר – https://onepd.co.il

דף פיסבוק אישי – https://www.facebook.com/sagi.kalo

דף פיסבוק עיסקי – one piece design https://www.facebook.com/1piecedesign

או להשאיר הודעה בווטסאפ   050-7221412

 .

. ​

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן