תושבי רובע הסיטי במחאה חדשה: "לא צריך שיקימו לנו כולל מול הפרצוף"

תושבי אשדוד בסיטי כועסים לאחר שנודע להם כי בעירייה מבקשים לחדש את התוכנית לבנות בקרבת בית הספר יח״ד בית כנסת בן 4 קומות, שיכלול גם כולל. עשרות תושבים הגישו התנגדות לוועדת ההקצאות שהתכנסה ביום רביעי בזום. כזכור, בניית בית הכנסת אושרה בעבר אך הבנייה נעצרה ובמקום עומד שלד מבנה שבמרתף פועל בית הכנסת. ״אני לא נגד הדת ולא נגד בתי כנסת, אבל מתנגד שיבנו פה כולל מול הפרצוף״ אומר אלכסנדר מיוזמי ההתנגדות. כצנלסון: ״אין הקצאה והיתר ל- 4 קומות״

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

כל מי שעובר ליד בית הספר יח״ד ברחוב הציונות ברובע הסיטי, לא יכול שלא להבחין בשלד מבנה לא גמור. במרתף המבנה פועל בית הכנסת. על פי תוכנית מלפני כמה שנים שקיבלה היתר, היה אמור להיבנות בית כנסת. בבנייה נעשו לכאורה חריגות בנייה ובעקבות התנגדות ציבורית הופסקה בנייתו של המבנה. ״עצרו את הבנייה ושלד המבנה כמו רוח רפאים. במרתף פועל בית כנסת״, אומר תושב השכונה אלכסנדר ממובילי ההתנגדת לכוונת העירייה להקצות מחדש את הקרקע , להכשיר את החריגות ולאפשר לעמותה להמשיך בתוכנית הבנייה. לתושבים נודע על הכוונה והם הגישו התנגדות. ביום רביעי ה-20‪.1‪.21 בצהריים התקיימה ישיבת וועדת ההקצאות על מנת לשמוע את התנגדות התושבים ולהחליט. בבקשה נכתב: ״הקמת מבנה בן 4 קומות מרתף בשטח של 788 מ״ר, הבנייה המוצעת קיימת בפועל ונבנתה  מתוקף היתרים בית הכנסת נבנה אך טרם הסתיימה בנייתו״ כן נכתב כי פג תוקפו של ההיתר ״העמותה פנתה בבקשה להסדרת המצב הבנוי בשטח ותוספת שטח קומה חלקית באגף המערבי בהתאם להסכם רשות ופיתוח מיום 10‪.1‪.2012״.

לקראת הישיבה של ועדת ההקצאות, העלה אלכסנדר פוסט הקורא לתושבי העיר להצטרף להתנגדות: ״חברים יקרים, זהי קריאת השכמה לכל מי שעתיד העיר וצביונה חשוב לו. יש לנו הזדמנות למנוע את הקמת הכולל בצמוד לבי"ס יח"ד ברח' הציונות בסיטי! ביום רביעי בשעה 15 תתקיים ועדה (בזום) בעקבות ההתנגדות שהוגשה ורבים חתומים עליה. הקישור לישיבה מצ"ב מטה. נא להיכנס לקישור ביום ד' 20/01/21 בשעה שלוש. עלינו לפעול בכל הכוח, שתפו וצרפו חברים! לא ניתן למיעוט לשלוט בשטחים הציבוריים של כולנו! להזכירכם, המבנה הוקם עוד בשנת 2007 תוך חריגות בנייה עצומות כאשר במקום בית כנסת תמים של 250 מ"ר הוקם שלד של כולל (ישיבה) בן 3 קומות עם מרתף. במרתף עד היום מתקיים בית כנסת שאין לנו התנגדות לקיומו, כמובן. כבר אז ב-2007 הודות לערנות התושבים נמנע המשך הבנייה. בשנת 2019 נודע כי התכנית קמה לתחייה שוב תוך ניסיון הכשרת חריגות בנייה והפיכתן לחוקיות. והכל תוך זלזול בצרכים של תושבי השכונה כולם (בין אם הם צורכים את שירותי הדת ובין אם לאו): אין בשכונה מתנ"ס, מועדון יום לקשישים, אין אולם ספורט (!) בבי"ס יח"ד ואפילו מגרש ספורט תקני אחד אין, ואפשר להמשיך את הרשימה.״

אלכסנדר מסר בשיחה עם אשדוד10, כי לפני כחצי שנה הם גילו פרסום על הכוונה להמשיך את התטכנית הישנה. ״העירייה פרסמה שהולכים לאשר את חריגות הבנייה ולהקים בית כנסת, כולל וגם על אולם שמחות״, הוא מדגיש כי ״אני לא מתנגד לדת לא לבית כנסת או כולל. בשכונה הזו שיש בה ציביון חילוני יש הים לפחות 7 בתי כנסת רק באזור הזה. אין מחסור במקומות תפילה אבל בשכונה שהיא אחת הגדולות בעיר אין מתנ״ס, טיפת חלב, מועדון קשישים  וגם לא אולם התעמלות לבית הספר יח״ד. כלומר שאין גם חוגים אם אין אולם. את זה אין אבל רוצים לבנות לנו כולל, שיבואו לפה משכונות אחרות להתפלל פה וללמוד תורה. שיבנו ויקימו כולל במקום המגורים שלהם ,לא צריך לבנות לי מול הפרצוף, באמצע שכונה שיש בה לא מעט ח ילונים. אנחנו מבקשים שישמר הסטטוס קוו״.

מה יקרה אם התנגדותכם תדחה?

״במידה ויאשרו את התוכנית למרות התנגדותינו נצא ונאבק בזה. בין היתר נפגין״.

כצנלסון: ״פג תוקפו של ההיתר״

יו״ר הוועדה לתכנון ובניה, וממ״ק ראש העיר כצנלסון אמר בתגובה כי ״מבדיקה מול גורמי המקצוע במחלקת רישוי, עולה כי ההיתר ניתן לבית כנסת בעל 2 קומות וקומת מרתף והיתר זה פג תוקפו. אין הקצאה ל 4 קומות, ואין היתר ל 4 קומות. בלי היתר לא ניתן לבנות כלום. זה החוק לכולם״.

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה כי ״בתאריך20.1.21 התקיים דיון בוועדת הקצאות קרקע מקצועית, ונשמעה התנגדות התושבים. פרסום פרוטוקול הועדה מתבצע לאחר דיון ואישור הפרוטוקולים במועצת העיר".  
 

ואילו יור שס באשדוד סגן ראש העיר אשדוד אבי אמסלם מסר בתגובה:

"צריך לשים סוף לכל הפרובוקציה של כל המתנגדים ללא סיבה ורק בגלל שמדובר בבית כנסת .לא יעלה על הדעת שכל בית כנסת שנבנה בעיר קמים אותם מתנגדים ללא סיבה ורק בגלל שמדובר בבית ה'. לא יעזור להם כלום נפעל בכל הכח לשמר את מורשת ישראל ונצח ישראל ונמשיך לפעול לבניית בית ה' ככל שנדרש".

אמסלם מפנה אצבע מאשימה לחבר המועצה עו"ד אלי נכט:" אני מבין שחלק מהמחאה הזאת מוביל חבר מועצת העיר אחי נכט אני ממליץ לו להתחיל להבין להכיל את אותו ציבור הזקוק למקום תפילה. אף אחד לא יקביל את הקמת בתי הכנסת המדרש בעיר אשדוד"

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן