"כל רבני אשדוד הספרדיים יצביעו בסוף רק מה שמועצת החכמים תורה להם"

אבי אמסלם שקיבל את המשימה לרוץ לראשות העיר ממועצת החכמים של ש"ס עושה זאת בכל הרצינות . הוא גם בטוח שהוא עשוי להגיע לסיבוב שני ומציע ללסרי לתמוך בו "בשל סיכוייו הנמוכים". לגבי הרבנים הספרדיים שחלקם הודיעו על תמיכה בלסרי בטוח אמסלם שזה לא יקרה אם מועצת החכמים תורה אחרת. והוא מספר לראשונה מה השתבש במערכת היחסים בינו לבין ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ש. המועמד לראשות העיר ומ"מ ראש העיר בהווה, יו"ר  שס באשדוד אבי אמסלם. בבחירות 2018  הבאת הישג  פנומנלי של 6 מנדטים למועצת העיר, וגם תמכתם בכל העוצמה בראש העיר לסרי שנבחר על חודו של קול.ואז,ברגע השיא, קרה משהו ליחסים שלך  עם לסרי . מה קרה שם, מתי היחסים עלו על שרטון?

"כפי שידוע לכולם ראש העיר המסיים יחיאל לסרי קיבל את התמיכה של תנועת ש"ס בחודש מאי 2018 עם אמון מלא שלי ושל יו"ר התנועה הרב אריה דרעי כפי שקיבל בשתי המערכות שקדמו לה. לצערי הרב, מס' ימים אחרי הבחירות הגעתי אליו בתום לב ובידיים נקיות לממש את הסיכומים שהיו בינינו, אך לצערי הרב נתקלתי באישיות אחרת ושונה לגמרי ממה שהכרתי עד יום הבחירות. לסרי כפר בכל הסיכומים והפר אותם בלי להניד עפעף. הוא למעשה חיפש סיבה לפוצץ את הפגישה ועשה הכל לשם כך, ופגישת משא ומתן ראשונה שהיתה אמורה להיות ידידותית ושמחה, כאשר הכל למעשה סוכם עוד לפני הבחירות – הסתיימה תוך 10 דקות ברגשות קשים של כפיות טובה ואכזבה עצומה , מכך, שאדם שנבחר לתפקיד בזכות סיעת ש"ס פוגע כך באמון הבוחרים. ההמשך ידוע לכולם, לסרי רץ לחתום עם האיש שרדף אותו, שמעון כצנלסון אנחנו  נכנסנו לקואליציה אחרונים, כגלגל חמישי."

ש. ואני שומע את מה שאתה מספר ותוהה, אם היה כל כך גרוע, מדוע לא הנחת מפתחות ופרשת מהקואליציה, מדוע המשכת לשבת לצד לסרי?

"אני נבחרתי על ידי הציבור שהביע בי ובתנועת ש"ס אמון מלא, נשלחתי על ידי הבוחרים לשרת את מצביענו ואת כלל תושבי העיר, ונכנסנו לקואליציה מתוך מטרה להשפיע ולסייע במה שניתן. אכן היתה קדנציה מאד קשה ומורכבת ובכל זאת, עם כל הקושי, אני וחבריי לסיעה עבדנו ללא לאות להיות קשובים לתושבים והפונים, כולם יודעים שניתן להגיע אליי בכל זמן ובכל עת ללא תיאום, ובאותה מידה גם חבריי לסיעה, בשונה מלשכת ראש העיר לסרי שסגורה עם זמזמים ומאבטחים. ובמעט שיכולנו עזרנו המון להרבה מאד אנשים, דבר שלא יכולנו לעשות אם היינו באופוזיציה ולכן נשארנו על מנת להיות חומת המגן של הציבור ולקיים את השליחות שבשמה נשלחנו". 

ש. הרבה שואלים, מדוע לא שיתפת בזמן אמת על מה שלסרי עולל לך לטענתך..

"מהמפגש הראשון לאחר הבחירות עם ראש העיר לאחר שנחשפתי לכפיות הטובה שלו כלפינו, קיבלתי על עצמי לא לדבר עליו, לא ללכלך עליו ולא להעכיר את האווירה, למרות שנעשו דברים חמורים נגדנו, וגם היום למרות שהוא מסיים את דרכו הפוליטית, אני מעדיף לא לדבר עליו.

כפי הידוע לך מצביעי תנועת ש"ס לא מתרכזים רק ברובע ז' אלא פרושים בכל העיר והצרכים של הציבור הענק שלנו שמורכב מחרדים דתיים ומסורתיים חווה פגיעה קשה בקדנציה האחרונה".

ש. הריצה שלך לראשות העיר, היא עד הסוף או שמדובר בספין, האם יש סיכוי שתפרוש?

"אני איש תנועת וכפוף להנהגת התנועה והחלטות התנועה, וברגע שהורו לי שעליי להתמודד על ראשות העיר אני לא שואל שאלות, וכן, אני רץ עד הסוף כדי לנצח, לא ספין ולא שום דבר שמנסים לצייר. המצב של התנועה שלנו ושלי מצוין, יש לנו אהדה בעיר ברוך השם, וכרגע, כל עוד אין חיבור של שני נציגי המגזר של יוצאי חבר העמים (נכט וכצנלסון, י.א.) אני המועמד המוביל. אנחנו רצים עד הסוף ואנחנו ננצח."

ש. אנחנו חווים מערכת בחירות מאד קשוחה ויצרית, עם הרבה התקפות אישיות ודברים שלא ראינו בעבר, אתה בתקופה האחרונה ובפרט מאז הודעתך על ריצה לראשות, אתה סופג הרבה אש של ביקורת, תדרוכים ושיימינג…

"באשדוד יש 8 מתמודדים טובים וראויים לראשות העיר, לצערי הרב ישנם כאלה שפועלים בדרכים לא מכובדות, מסיתים ומפלגים, על מנת להלהיט את הרוחות ולהכניס רוע ושנאה מיותרת בין תושבי העיר, זה לא מוסרי ולא חינוכי וחבל שכך הם פני הדברים. אנשים לא מבינים שיש את היום שאחרי הבחירות ובו כולנו נצטרך לשבת יחד ולהוביל את העיר. אני מציע לכל המתמודדים להרגיע את הרוחות ולהמשיך במערכת בחירות נקיה שיראו אותנו וניתן דוגמא טובה בפרט שבכל הארץ מסתכלים על אשדוד". 

ש. מה דעתך על שאר המתמודדים והאם יש סיכוי שתחברו למישהו מהם לבסוף?

"אני מכיר באופן אישי את כל המתמודדים ואין ספק שכל אחד מאמין בצדקת דרכו ובהשקפת עולמו ועם זה הוא בא לבקש את אמון הבוחר. מתחילת מסע הבחירות תמיד טענתי שיהיה סיבוב שני וזה המצב. כרגע כל עוד אין חיבורים הייתי מצפה מלסרי שכמבוגר אחראי יגלה מנהיגות והכרת הטוב ויביע בי תמיכה לראשות העיר, בפרט לאור העובדה שהוא איבד כל סיכוי לעלות לסיבוב השני".

ש. תסביר לי את ההתנהלות של אגודת ישראל בכל הקשור לתמיכה בזהות ראש העיר, איך קרה שהקול החרדי מפוצל כרגע? האם זה סוף פסוק, האם יש סיכוי שאגודה ושס ילכו יחד בסופו של דבר כפי שהיה תמיד? ואיך אפשר שלא להתייחס ולשאול על תמיכת רבני העיר בך ובלסרי והבלבול שנוצר בקרב הציבור?

"לצערי ישנם כאלה שעסוקים בלפלג, לשסע, לשחק בתוך תנועה שס ולהטעות את הציבור, התנהגות זו מעידה על חוסר הבנה שלהם בציבור שלנו ועל דפוסי ההצבעה. ראיתי את כל הכרזות שהופצו בתקופה האחרונה על ידי מטה לסרי, לשמחתי הציבור ממושמע למועצת חכמי התורה ולרבני העיר שרובם ככולם הביעו בי תמיכה. הרבנים שחתמו ללסרי רובם חתמו לפני החלטת המועצת ולאחר מכן חזרו בהם מיד והודיעו שדעתם מתבטלת מפני דעת גדולי ישראל וישנם עדיין כאלה המשתמשים בחתימות אלה על מנת לזרוע בלבול ולפלג את הציבור – אך לא יצלח להם."

ש. מה יורו לבסוף רבני העיר וכמה זה יושפע מהחלטת מועצת חכמי התורה של שס?

"אני אומר בצורה חד משמעית ושאינה משתמעת לשתי פנים – כל רבני העיר אשדוד הספרדים יורו להצביע מה שיוחלט במועצת חכמי התורה על ידי גדולי ישראל".

ש. אתה מדבר על ראש העיר לסרי, איפה הוא טעה בדרך?

"היות ואנו לפני ראש השנה בימים של מחילה וסליחה, וכמו שאמרתי לך בתחילת הריאיון, אין בכוונתי לדבר סרה בלסרי ולהתייחס לכל מה שהתרחש בשנים האחרונות, אנו בימים של חשבון נפש שבהם כל אחד חושב איפה טעה ומה יכול היה לעשות אחרת, ואני בטוח שגם לסרי עושה זאת. השאלה אמורה להיות מופנית אליו לא אליי."

ש. האם לדעתך באפשרותכם לשחזר את ההישג המדהים ולהכניס שוב 6 מושבים למועצת העיר?

"תנועת ש"ס היא מפלגה יציבה שעושה כל השנים ולא רק בתקופת בחירות, בשנים האחרונות תנועת שס וחברי הסיעה עזרו, סייעו ועשו רבות למען תושבי העיר, כמו כן, העמקנו את הקשר עם כלל התושבים באמצעות מדיניות הדלת הפתוחה בלשכתי, מה שגרם לחיזוק במעמדה של מפלגת שס ולשמחתי ברוך השם מרגישים את התמיכה החזקה בכל רחבי העיר. בטוחני שנצליח גם בבחירות הללו שבהן נביא תוצאה יפה ושס אף תהיה הסיעה הגדולה במועצת העיר כפי שהיה בקדנציה הנוכחית".

ש. מה היעדים שלך ושל המפלגה לקדנציה הבאה?

"נמשיך לשרת את הציבור בנאמנות כפי שעשינו שנים רבות ועד היום, היתרון שלנו שאנו חלק ממפלגה ארצית ויש לנו כלים רבים לסייע דרך המשרדים הממשלתיים השונים לעזור לכל פונה ופונה. בהזדמנות זו אני רוצה לאחל שבת שלום וחג שמח לכל תושבי העיר – תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה".

 

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן