כך הוביל סגן ראש העיר אשדוד לתחקיר שעשוי להביא לסגירת בית ספר של ש"ס

סגן ראש העיר אשדוד עו"ד אלי נכט ניסה להכניס את ילדיו לבית ספר שנחזה להיות חילוני איכותי וגילה שמדובר בבית ספר חרדי של ש"ס. הוא פנה לערוץ 12 שערך תחקיר שעשוי להוביל להוצאת צו סגירה.מטעם בית הספר נמסר: "משרד החינוך והן בפני עיריית אשדוד, בחרו הללו שלא לפעול לסגירת בית הספר ולא הגבילו את פעילותו בשום צורה ודרך"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

כך מספר סגן ראש העיר אשדוד עו"ד אלי נכט :

"הפרשה שסוקרה בכתבת המגזין ששודרה בערוץ 12 התחילה במאי השנה בהודעת פייסבוק שקיבלתי ממישהי שסיפרה לי כי פנתה לרישום לבית ספר פינלנד סקול (בית ספר שהבטיח מורים עם תואר שני, כיתות עם מספר קטן של תלמידים ושיטת לימוד פינית) והם לא היו מוכנים לרשום אותה, כי לא היו לה את המסמכים ״הנכונים״ להוכיח את יהדותה.
הופתעתי מכך מאוד, כי ממה שהיה ידוע לי, בית ספר לא יכול לבוא בדרישות כאלו.
המשכתי בבדיקה וגיליתי מחבר מועצה ביבנה כי שם לבית הספר הזה הוצא צו סגירה. שלחתי את אשתי להתקשר לבית הספר ולבדוק במה מדובר.


עו"ד נכט:" אשתי גם נשאלה על יהדותה ונאמר לה כי בית ספר דומה קיים ופועל היום גם ברחובות. הרמתי טלפון לחברתי חברת המועצה קארין ברגינסקי ולמנהלת הקליטה ונאמר לי כי אין בית ספר כזה. כאן נדלקה לי נורה אדומה! מבירור נוסף הבנתי שמדובר בבית ספר חרדי או אפילו רשת של בתי ספר שמנסה לשטות ולעבוד על הורים בהסברים מטריפים כמו ״אין שיעורי בית״ וחוגים מיוחדים ללא עלויות נוספות.
פניתי לראש מנהל החינוך של עיריית אשדוד ולנציגה של מפקחת משרד החינוך, שניהם אישרו בפניי כי לבית ספר הזה אין אישור לפעול באשדוד.

זה כבר היה מוזר מאוד כי הפרסומות של הבית ספר פינלנד סקול היו בכל מקום בפייסבוק ובאתרי החדשות המקומיים.
אז שלחתי את אשתי עם הבן שלי להתקבל לבית הספר (והוא אכן התקבל) ולראות במה מדובר…

אבל זה לא הסתיים שם.
לאחר כמה חודשים התקשר אליי חברי שלומי, חבר מועצה מרמת גן, כשעמיתתו לעבודה גם היא נתקלה באותה סיטואציה- פנתה לבדוק רישום לבית הספר, ונתקלה בשאלות על המבטא שלה ועל יהדותה…
לאחר השיחה הזו, הבנו כי לא ניתן לזה להמשיך ופנינו לפורום החילוני בניסיון להעלות את הנושא לתודעה הציבורית.

התוצאה הסופית: לבית ספר הנ״ל שהתחזה להיות בית ספר מדעי ממלכתי (ולא דתי חרדי כפי שהוא) הוצא צו סגירה ממשרד החינוך".

ממשרדו של ד"ר י. וינרוט ושות' המייצג את בית הספר ג'ואיש פינלנד סקול ואת ארגון הידברות, נמסר בתגובה לכתבה:

"בית הספר ׳פינלנד סקול׳ אינו בית ספר חרדי ויעידו על כך בין היתר העדר ההפרדה בין בנים לבנות בכיתות הלימוד וההקפדה על לימודי ליב"ה מועשרים בשיעורי אומנות, מדעים, שפות זרות ועוד.

בית הספר הוא מופת לשילוב מאוזן בין תכני לימוד אוניברסליים ומרחיבי דעת, לבין ערכי זהות יהודית.

כל אלה הובאו לידיעת הורי התלמידים בזמן אמת ובשקיפות מלאה, כבר בעת הליך הרישום לביה"ס. כל הורה חתם על תקנון ביה"ס מתוך בחירה.

ארגון הידברות וארגוני התנדבות נוספים, תרמו ותורמים לטובת המשך פעילותו של בית הספר ועומדים לימינו בנשיאת שני דגליו: האיכות החינוכית והזהות היהודית. ארגון הידברות תומך בפרויקטים ערכיים וחברתיים יהודיים רבים ומגוונים למען הקהילה, למען חיילי צה״ל ולקרוב יהדות התפוצות.

הליך הקמת בית הספר והפעלתו אושרו על ידי כלל הגורמים הרלוונטיים, ללא דופי.

נציין כי למרות כל הטענות שהועלו נגד בית הספר הן בפני משרד החינוך והן בפני עיריית אשדוד, בחרו הללו שלא לפעול לסגירת בית הספר ולא הגבילו את פעילותו בשום צורה ודרך.

הדברים מדברים בעד עצמם ואנו נמשיך לפעול ללא לאות למען איכות החינוך והנחלת הערכים היהודיים".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן