כיכר אשת חיל – כיכר חדשה לכבוד כל הנשים באשדוד ולזכרה של אווה-אביבה איטח ז״ל

אתמול בערב (16/7) נחנכה באשדוד כיכר חדשה, במעמד ראש העיר, פורום מועצת הנשים ומשפחתה של אביבה איטח ז"ל

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

אתמול בערב (16/7) נחנכה באשדוד כיכר חדשה, במעמד ראש העיר, פורום מועצת הנשים ומשפחתה של אביבה איטח ז"ל. הכיכר, ״אשת חיל״, מעלה על נס את הכבוד והערכה לנשות אשדוד ומנציחה את זכרה של אביבה איטח ז"ל – אשת עסקים ופעילה חברתית אשר היתה חלק מרכזי בפעילות של פורום הנשים באשדוד.

כיכר "אשת חיל" אשר נחנכה אתמול על כביש הטיילת (מול 'לה ממוניה'), מעלה על נס את פועלן של נשות אשדוד והיא אות הוקרה והערכה לכל הנשים בעיר אשר שותפות בבניינה ושגשוגה של אשדוד, מיום הקמתה ובכל שטחי החיים. הכיכר מנציחה גם את זכרה של אווה-אביבה איטח ז״ל, בת העיר אשדוד שהלכה לעולמה במפתיע והניחה אחריה מורשת של עשייה למען העיר וקהילת הנשים.

הכיכר נחנכה במעמד ראש העיר, פורום מועצת הנשים, משפחתה של אביבה ז"ל, אישי ציבור ותושבים רבים. את היוזמה להקמת הכיכר הובילה גב' אהובה עמרם – יועצת ראש העיר למעמד האישה, ובמרכזו מוצב פסלו של האמן אדם כץ – שנתרם ע"י משפחת איטח.

בטקס חנוכת הכיכר נישאו דברים ע"י ראש העיר, גב' עמרם ונציגת המשפחה – בתה של אביבה ז"ל. בצד המחמאות והפרגונים לפועלן של כל נשות אשדוד בכל הזמנים, אשר תרמו לבניינה ולפיתוחה של אשדוד בכל שטחי החיים העירוניים, עלתה גם דמותה של אביבה ז"ל כמי שמהווה דוגמה לפעילה חברתית אשר עשתה רבות למען הקהילה בכלל ועבור הנשים בפרט.

אביבה היתה יזמית בנשמתה ושימשה דוגמה לרבות אחרות. תחילת פרסומה כמזכירתו של ראש העיר לשעבר, ד״ר אריה אזולאי, ולאחריה בלטה כפעילה בפורום נשים ובעלות העסקים ובמועצת הנשים העירונית. אביבה תרמה רבות לנשים במעגל האלימות ובליווי עסקי ומקצועי וכיזמית הקימה וניהלה חדרי מלח לריפוי טבעי במחלות הקשורות במערכת הנשימה והעור. אביבה היתה אישה אהודה בציבור ומקור השראה לנשים רבות.

בצד הכיכר, על לוח גדול, רשום תיאור מפורט על מהות הכיכר – כיד הוקרה לנשות אשדוד בכל הזמנים, על אשיותה ופועלה של אביבה ז"ל ועל הפסל עצמו – כיצירה של אדם כץ המבטא את עוצמתה של האישה, רבגוניותה וחיוניותה הפעילה בכל עת.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן