ישראל אזולאי (87) סבו של שחף מ"האח הגדול", איבד השנה את רעייתו, ושני אחיו ומבטיח: "לא אפסיק לרקוד"

למרות גילו המתקדם תוכלו למצוא את ישראל אזולאי, בן 87, בחוג לריקודי עם מידי שבוע.הוא סבו של שחף מ"האח הגדול", וכשההפקה הכירה אותו היא אירחה אותו שם בבית וראיינה אותו עד שאמר את דעתו על הזוגיות עם טליה. הוא למד לתעודת מדריך ספורט באקדמיה ב׳ויונגייט׳ בגיל 50! . כיום הוא מארגן אירועים לגמלאי הנמל יחד עם חברו יהושוע פרץ, ולמרות שאיבד את רעייתו האהובה ואת שני אחיו בעשרת החודשים האחרונים, והמלחמה הכאיבה לו מאוד, יש לו שלל עצות טובות איך להישאר בריא ושמח

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

את ישראל אזולאי תוכלו לראות מפזז ברחבה בכל יום שני בריקודי העם, הוא לא מחמיץ אף מפגש כבר שנים ארוכות. למשך זמן רב רקד לצד רעייתו האהובה סימה ז"ל, אך גם כשהלכה לעולמה חזר מהר לרחבה, למען הנשמה. הוא גם שומר איתה על קשר הדוק ומספר לה על כך כשהוא מבקר אותה מידי יום בבית העלמין ומתייעץ איתה כיצד להמשיך ולכוון את הילדים והנכדים.

ישראל בן ה-87 מלמד את כולנו כמה כללים לחיים טובים ובריאים, ואיך זה שלמרות הטרגדיות שעבר בחייו הוא מוצא את הדרך הנכונה להיות בריא ושמח ב"ה.

ישראל נולד במרוקו, בעיר סאלה הסמוכה לרבאט, בגיל 13 עברו לקזבלנקה. את סימה ז"ל בחר להיות אשתו כבר מגיל צעיר מאוד אך התהליך עד ההסכמה המשפחתית לא היה פשוט: "אחותה הגדולה לא רצתה שנתחתן כי הייתי שובב, השם שלי היה ידוע כמי שמגן על כבוד היהודים במרוקו מפני הערבים, אז היא פחדה".

ממרוקו עברו לצרפת ובשנת 1953 עלה ארצה ושירת בצנחנים, בין היתר לחם במלחמת קדש: ״יהושוע פרץ היה איתי בטירונות, מוטה גור ז"ל היה המפקד שלנו."

רעייתו האהובה סימה נפטרה לפני כעשרה חודשים בגיל 84.5 והוא מתגעגע אליה מאוד. יחד גידלו ארבעה ילדים "נפלאים" הוא מדגיש:  הבת תמי רז עובדת באנדלוסית, הבן איציק מנהל בחברת חשמל, הבן רונן מנהל בנמל אשדוד ובן הזקונים ערן עובד בהייטק.

כשאני שואלת על אחד עשר הנכדים שלהם, הוא מייד אומר שהוא זוכר את כל השמות והגילאים במדוייק, סבא סופר מעורב.  הנכד הבכור שחף התארח לאחרונה בתוכנית "האח הגדול", שם התפתחה זוגיות מתוקשרת עם הדיירת טליה. בהפקה אירחו את הסבא ישראל, שלא היסס לומר את דעתו: "באתי לבקר אותו ונדלקו עליי, אז הייתי בתוך בית האח הגדול שעה בערך. שחף זכה מקום שלישי וטליה מקום ראשון.  אמרתי להם שהכל משמיים, הייתה לי הרגשה שיהיה שם משהו, אבל לא הייתי בטוח. שחף דומה לי, הוא קיבל ממני בירושה הרבה דברים".

בגיל 87 אמורים לבקר אצל הרופא לא? מאיפה הכוח לרקוד?

"הכוח הוא קודם כל מהעבר שלי כבוגר וינגייט. בגיל 50 החלטתי ללכת ללמוד באקדמיה בווינגייט לתעודת מדריך ועבדתי במתנ"ס קופף. בהתחלה לא רצו לקבל אותי, אמרו שאני מבוגר מידיי.  כשהלכתי לשם, הבינו במה מדובר, עשיתי מאתיים שכיבות סמיכה בלי בעיה, רקדתי ריקודי בטן, הם לא האמינו בכלל. עד היום אני מתאמן בבית עם משקולות." .

מה אתה עושה ביום יום חוץ מלרקוד?

"אני ויהושוע אחראים בוועד הגמלאים, עושים הרבה פעילויות. אני גם מדריך בטיולים במרוקו, יש לנו

1200 גמלאים שאנחנו מוציאים לטייל ותמיד ידענו לדאוג להם ולעשות את הכי טוב. בנוסף לכך, אני הוועד של בית הכנסת אחוות ישראל ברובע י"א. אני אוהב תמיד לעזור לאנשים וזה ממלא אותי."

איזו עזרה אתה מושיט לזולת?

"גם בכסף לאברכים וגם בעצות טובות לאנשים. למשל אני מלמד אנשים לתת לילדים שלהם באופן הוגן כדי שיסתדרו בחיים, שכל אחד ידאג למשפחה ולעתיד שלו."

עברת שנה לא פשוטה. איבדת את רעייתך האהובה סימה ואת אחיך ז"ל. איך ממשיכים לרקוד?

"רקדתי גם עם אשתי עד שהלכה לעולמה ואני לא מפסיק, כי זה נותן לי כוח לחיות. האמת היא שיש לי שמחת חיים רק בגלל אשתי. בצעירותי הייתי תמיד פזיז, חריף, בנמל עשיתי הרבה רעש, אבל כשהייתי מגיע לבית אשתי הייתה אומרת לי: תשכח מהכל, בוא נצא להירגע, נצא מהשיגרה. היינו מבלים בחפלות, בזכותה הכל".

איך זה לחיות בלעדיה?

"לא קל, אבל אנחנו ביחד. כל יום אני הולך לבית העלמין לדבר איתה, אני מספר לה מה קורה עם הילדים והנכדים, מבקש שתתפלל על החיילים והחטופים".

מה דעתך על המצב במדינה?

"כאב לי שהמדינה לא השגיחה עליהם באותו יום וכל המחדל הגדול של המודיעין והצבא בלתי נתפס. ממש לא יכולתי לסבול את הכאב.

עם זאת, אני חושב שצריך להמשיך להילחם ואסור לעצור בשביל עסקת חטופים, כי הם יעשו בלגן ויקבלו כספים והכל יחזור לקדמותו."

אז מה הטיפים שלך להרגשה צעירה בגיל מבוגר? אתה שומר על תזונה נכונה?

"בהחלט. יש כללים שאני שומר. דבר ראשון, אם אתה שותה שתי כוסות מים לפני כל ארוחה, אתה תאכל נכון ובאיזון, כי העין אוכלת יותר מהגוף. בנוסף, חשוב לא לאכול הרבה בערב, ושתייה חריפה כדאי ביום ולא בלילה כי זה גורם לשינה טרופה.

אני ממליץ תמיד לתכנן מראש מה אתם עומדים לאכול. גם אם מדובר בעוגות ומתוקים, לתכנן מראש מה וכמה. ולעמוד בכללים שאתם תכננתם".

על מה עוד אתה שומר?

"מציע לכולם, תספרו עד 20 לפני שאתם קמים מהמיטה ואז תקומו, כי אחרת עלולים לקבל סחרחורת וליפול. בדוק".

מה החלום שלך?

"שהחטופים והחיילים כולם יחזרו בשלום, ושבמדינה שלנו, בלי קשר לפוליטיקה, תהיה אחדות ואם יש אחדות יש הכל".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן