ילד הפלא של הכדורסל

איתי ורדי בן ה-16 וחצי מאשדוד, התקבל לאקדמיית הכדורסל במדריד-SBA ויעבור לספרד בעונה הקרובה. המשפחה מתכוננת למעבר עם הרבה גאווה והתרגשות. אמא של איתי, רונית: “הוא נולד עם כדור ביד". איתי ורדי: "התכונה הבולטת שלי היא ראיית המגרש שלי"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

משפחת ורדי מלווה את הבן הבכור, איתי בן ה-16 וחצי בקריירת הכדורסל שלו מגיל ארבע וחצי. המשפחה מוכרת מאוד באשדוד, בעיקר בשל עסקיו של האב והסב בענף הביטוח. אך לא רק, אב המשפחה אלון ורדי שיחק בעברו כדורסל בין היתר בקבוצות כמו מכבי ראשל"צ ומכבי אשדוד. איתי, הראשון מבין שלושה ילדים, שיחק כדורסל במכבי אשדוד מגיל 4 ועד כיתה ח', ולמד במקיף ז' באשדוד. בכיתה ט' עבר לגור בת"א אחרי שהתקבל לאקדמיית הכדורסל של מכבי ת”א, ולמד בבית ספר תיכון 'חדש' בת”א. כמו כן, הוא נמצא כבר שלוש שנים בסגל נבחרת ישראל והשנה הוא בקדטים. כעת, יעבור לשחק וללמוד באקדמיית הכדורסל,

SBA-SPANISH BASKETBALL ACADEMY הנמצאת במדריד, ובחודש ספטמבר הקרוב, יעבור לגור בספרד וימשיך את החלום שלו.

איתי, שמתנשא לגובה של 1.84 מטרים ומשחק בתפקיד הרכז, כבר צד את עיני הסקאוטים לפני מספר שנים, אך בשל התפשטות נגיף הקורונה בעולם, המעבר שלו נדחה לקיץ הקרוב.

אימו רונית מספרת לנו על התהליך: "זה כאילו הילד נולד עם כדור בידיים. הוא משחק מגיל 4". רונית ממשיכה ומספרת על ההיסטוריה הספורטיבית של המשפחה:"אני שיחקתי כדורעף בצעירותי. אלון, בעלי ואבא של איתי שיחק כדורסל מקצועני בליגה לאומית וארצית. תמיד יש את המקום שאבא שלו, שמבין ונותן לו עצות.לכל משחק אנחנו מגיעים, המשפחה המורחבת. גם במכבי ת"א וגם באשדוד. תמיד ידעו שמשפחת ורדי מגיעה ליציע. שניים, שלושה ספסלים בשבילנו. אין מצב שהוא לבד. כבר לפני שנתיים פנו אליו מספרד, אבל זה לא יצא לפועל בעקבות הקורונה והוא בחר לעבור למכבי ת"א. והשנה הוא החליט להשקיע מעצמו יותר ולנסוע לאירופה, שם רמת וכמות האימונים אינטנסיביים יותר, כ-5-6 שעות יומיות-כדורסל, כושר וכו'".

כמה המרחק הולך להיות קשה לכם?

"לא אשקר, קשה מאוד, אבל אנחנו מאוד גאים בו. זאת החלטה עם המון גאווה ועם קושי רב לנו כהורים, אך החלטנו לשים את כל "רעשי" הרקע בצד, כי אי אפשר להגיד 'לא' לילד שרוצה להצליח ולהגשים את החלום. זה ילד שמגיל קטן יודע בדיוק מה הוא רוצה לעשות. אי אפשר לעצור אותו, עם כל הקושי בדבר. בין אם ייצא שחקן ובין אם לאו,עצם החוויה העצומה הזו, תתרום לו להמשך הדרך בחיים שלו."

אקדמיה שהיא אימפריה

הגוף שהולך לקלוט את איתי בעונה הבאה בעזרת ה', נקרא ה-SBA, Spanish basketball academy,אקדמיית כדורסל שממוקמת במדריד, והיא נחשבת לאחת מאקדמיות הכדורסל הטובות בספרד. היא מציעה מגוון אפשרויות לפיתוח שחקנים ושיטות אימון מתקדמות וחדשניות שיוכלו לעזור לאיתי לפתח את כישוריו. האקדמיה הספרדית שמה דגש על פיתוח שחקנים מבחינה גופנית, מנטלית וכן לפתח את כישורם המקצועיים. איתי ורדי אמור לשחק שם בליגת הנוער, שתכין אותו לימים כשחקן כדורסל מקצועני. כמו כן, הוא ילמד בבית הספר ששייך לאקדמיית הכדורסל.

"הם עקבו אחריו בשנים האחרונות כפי שציינתי". מספרת לנו אמא רונית וממשיכה: "בפסח האחרון חידשנו את הטיול שרצינו לעשות שנתיים קודם לכן במדריד והגענו אליהם. הוא היה שם וראה כי טוב והחליט שהוא הולך על זה. המשפחה שלנו היא דרום אמריקאית מאורוגוואי. ספרדית הוא שומע פה בבית, אז ככה שלא תהיה לו בעיה עם השפה. יש להם בית ספר פרטי והוא ילמד שם. הבגרות מקבילה לארצות הברית. בעצם הוא הולך להיות עסוק שם 24/7. כדורסל, כדורסל, כדורסל וגם לימודים."

איתי ורדי: "סוג של הגשמת חלום"

ביקשנו לשוחח עם איתי בעצמו ונפעמנו מהשיח המרתק, עם נער בוגר מאוד ביחס לגילו. תחילה ביררנו מה סף ההתרגשות לקראת האתגר הקרב ובא: "האמת היא שאני מתרגש מאוד. כבר מגיל קטן חלמתי לצאת לאירופה, אז זה כן משהו שאני אוכל לסמן עליו 'וי', גם אם זה בגיל מוקדם. זה סוג של הגשמת חלום."

איזה סוג של שחקן אתה?

"כשמסתכלים עליי משחק, דבר ראשון שקופץ לעין זה ראיית המגרש שלי. זה משהו שהוא בולט מאוד. אני מסיים משחקים עם הרבה אסיסטים, גם במשחקים פחות טובים. אין ספק שזה הדבר שהכי בולט במשחק שלי, כבר מגיל קטן. מבחינה הגנתית פיתחתי את זה בתקופה שלי במכבי ת"א. הקליעה שלי תמיד הייתה טובה. זה משהו שלקחתי מאבא, שהיה קלעי."

ראית אותו משחק פעם?

"ראיתי קליפים שלו, אבל רק במשחקי אחד על אחד מולו, הבנתי שהבן אדם מכונה. אם בגיל 44 הוא קולע ככה סלים…"

אתם תשחקו בליגה מסוימת?

"אמנם זאת אקדמיה, אך עם קבוצות ליגה כמובן, ומשחקים מול הקבוצות הבכירות של ריאל מדריד, אסטודיאנטס ועוד.

ממה שהבנתי הרוב המוחלט של השחקנים שהיו שם, יצאו משם כשחקנים מקצועניים או שהלכו לקולג'ים בארה"ב. עכשיו אני יכול להגיד שיש איתי בקבוצה ילד בגיל שלי, סלובני, אחד הכישרונות לגיל שלנו באירופה ולאחרונה חתם על חוזה עם 'אדידס'. ייתכן מאוד שנשחק אפילו בליגת היורוליג לנוער שזאת גם חשיפה מטורפת."

כדורסל לצד השכלה

אקדמיית הכדורסל דואגת לשחקנים שלה גם בכל מה שקשור להשכלתם. היא משקיעה במורים פרטיים ומנהלת מעקב אחר התקדמות השחקן בלימודיו. איתי מבין ויודע שהוא נבחר על רקע היותו כדורסלן, אך גם ללימודים הוא מעניק משקל. "בסוף צריך לשחק כדורסל, אבל לימודים אני לא מזניח. אני מאמין שאלמד כמו שצריך."

מי השחקן הנערץ בעולם שמהווה מודל עבורך?

"שחקן העבר שאני מעריץ וראיתי המון סרטים דוקומנטריים עליו, זה לארי בירד. לקחתי ממנו המון השראה. והיום כשאני מסתכל על היורוליג, כל משחק של סרחיו רודריגז אני מתפעל כמה הבן אדם הזה גאון. הוא רכז נאמבר 'וואן'.

בלילה כשאתה הולך לישון, אתה חולם על ה-?NBA

"ברור. מן הסתם. אני אמנם יותר מתחבר למשחק האירופאי, אבל ברור, אין ספק."

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן