טיפים למעבר דירה מוצלח – שלב אחר שלב

פסח כבר מאחורינו, העתיד הלא ברור לפנינו, אבל דבר אחד המוכר לרובנו, בדגש על אלו בינינו השוכרים דירה – היא ששלהי האביב ותחילת הקיץ הם התקופה שבה מתבצעים הכי הרבה מעברי דירה בישראל. מפה לשם (משחק מילים) – הכנו כתבה על מה כדאי לדעת ולהכין לקראת המעבר

צילום: shutterstock
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

הקיץ מגיע, ומביא עמו מאות אלפי חוזי שכירות שעומדים להסתיים. חלק גדול מהחתומים על חוזים אלו יאריכו אותם, וחלק גדול נוסף יסיים אותם ויחפש דירה אחרת לעבור אליה, מהמון סיבות הגיוניות – בקשה להעלות שכר דירה, רצון להתקדם בחיים לדירה גדולה יותר, שינוי בגודל התא המשפחתי, מעבר לאזור מגורים אחר ועוד. ככל שדיירים יוצאים ודיירים נכנסים נוצרת פה תנועה מעגלית שבסופה כולם אמורים למצוא בית ואף אחד לא יישאר ברחוב. אבל כדי למצוא את הדירה הטובה ביותר בתנאים הטובים ביותר עבורכם – כדאי להיערך מראש ולהיצמד לכמה כללי אצבע, שאת חלקם ריכזנו כאן.

הציפור המשכימה

מעבר דירה, מרגע קבלת ההחלטה לעבור ועד הכניסה אליה בפועל – הוא תהליך מורכב ובנוי מהרבה שלבים, שגם גוזל משאבי זמן וכסף. לכן נכון יהיה לקיים אותו בלוח זמנים מרווח המאפשר ניהול נכון שלו. בטח ובטח לא מעבר חירום בדקה ה-90 שגורר אחריו כאוס שלום, מרוץ נגד עצמכם וחודשים של קרטונים ארוזים בסלון. קחו חודשיים, אם יש באפשרותכם, ועשו את הדברים לפי הסדר: בדקו את האפשרויות העומדות לפניכם, ערכו סקר שוק והשוואת מחירים, ארזו בנוחות ובחוכמה, עשו ביטוח דירה שישמור על הציוד והחפצים היקרים לכם בדירה החדשה, דאגו לניקיון יסודי של הדירה ולשיפוץ פגמים במידה ויש, פרקו וסדרו את תכולת הדירה כך שכשכבר בהתחלה כשאתם נכנסים אליה – תרגישו בבית.

הנאים השכנים?

כדאי שיהיו, ולא רק השכנים. בסופו של יום, אנחנו חוזרים לדירה הזו, ושם אנו רוצים להרגיש הכי רגועים ובטוחים. בעל דירה אכפתי ולכל הפחות הוגן הוא משהו שמאוד לא כדאי להתפשר עליו, לפחות כמו דירה שאין בה פגמים או נזקים, צנרת רקובה או קירות שאינם מבודדים וניתן לשמוע הכל דרכם. את המידע הזה כדאי לקבל מבעוד מועד ולאסוף אותו מכל מקום אפשרי. אם יש לכם אפשרות דברו עם הדיירים העוזבים ושאלו אותם מה הסיבה לעזיבה, כמה זמן הם גרו שם, מה דעתם על בעל הדירה ועל השכנים? צאו מנקודת הנחה שגם בעל הדירה יערוך עליכם בדיקת רקע וכי גם לו יש אינטרס להכניס דיירים טובים והגונים. נסו לדבר עם השכנים ושאלו על סביבת המגורים, תוך כדי ניסיון לעמוד על טיבם. האם אלו אנשים שתרצו לגור לידם? לבסוף – הפגשו עם בעל הדירה ונסו להכיר אותו. התעניינו בו מעבר לחוזה אותו הוא מציע. האם הוא איש משפחה? האם יש לו שותפים לבעלות על הדירה? האם הוא גם מציע אותה למכירה (אינדיקציה על כך שאם תפתח בפניו הזדמנות – יכול להיות שבפניכם תיסגר אחת). ספרו לו גם על עצמכם, היו כנים וזכרו שאמנם מדובר בהסכם כספי, אך אם תבססו אותו על אמון – יהיה הרבה יותר נעים ובטוח לקיים אותו.

מספרים גדולים ואותיות קטנות

משהו עצוב וחשוב , שלא נדע, שלא תדעו – אבל בגמרא מסכת גיטין (גירושין) מגיעה לפני מסכת קידושין. הטיעון העומד מאחורי כן הוא שלפני שאתם מתחתנים – תדעו ממי אתם עלולים להתגרש. אז אנחנו לא מאחלים לכם להתגרש או לסיים את ההתקשרות עם בעל הדירה שלכם בטונים צורמים, אבל אנחנו כן מברכים על התובנה. חוזי שכירות הם סטנדרטיים ברובם, אך לא פעם מוכנסים אליהם סעיפים קטנים שלא תמיד זוכים למלוא ההתייחסות. אולם, במבחן המציאות הם יכולים להסב נזק ממשי לשוכרים. בין אם מדובר בסעיפי אחריות תיקון נזקים בבית או אחריות על ציוד וריהוט המגיע עמו, בין אם מדובר על תנאי תשלום או הודעה מראש בטרם עזיבה, ובמקרים מסוימים קיימים אף סעיפים הנוגעים להפרת פרטיות הדייר (זכויות להראות את הדירה בשעות משונות וללא תיאום מראש). כפי שציינו – רוב החוזים אינם כאלו, אך תמיד חשוב לקרוא ולהיכנס לפרטים ולדקויות מבעוד מועד. נושא קריטי בקריאת החוזה הוא תוקף החוזה, האם מצוין כי ניתן להעלות את שכר הדירה בסיומו, במידה וכן – בכמה, ובנוסף – האם קיימת אופציה להארכת החוזה, או שבסיומו וללא קשר לגובה שכר הדירה – תיאלצו לעזוב ולחפש מקום מגורים אחר. חשוב מאד גם לזכור שעד רגע החתימה – החוזה נתון למשא ומתן, וגם אם חלקי ככל שיהיה – יכול להיות שאפשר להפוך אותו לנוח יותר עבורכם, ללא מאמץ רב במיוחד מבעל הדירה.

כניסה נעימה

מאיר שלו מפליא בספרו "יונה ונער" לתאר את כניסתם של גיבוריו לביתם. בכל פעם שהם פותחים את הדלת ומניחים את צרור המפתחות הם אומרים בקול רם "שלום, בית". זו בדיוק התחושה שאנו מאחלים לכם בכל כניסה, וכמה שיותר מהר. התכוננו בזמן לצד הלוגיסטי של המעבר. שכרו חברת הובלות אמינה, ארזו בנוחות, זרקו מה שאינכם צריכים. פרקו את הציוד בדירה החדשה לאט ובבטחה, החליטו כיצד אתם רוצים שתיראה, כך שאחרי המאמץ וההתעסקות הבלתי נמנעת – תרגישו שאתם בבית. לשם כך עברתם.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן