טור שבועי: הרותם לספורט

הפועל פ"ת מצטרפת למכבי עירוני אשדוד בליגה א'. אושר דווידה ודור תורג'מן בפיסגת הכדורגל הישראלי. מכבי אשדוד בכדורסל בקרב על החיים. פרשת השבוע בספורט

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

באמצע השבוע נפל דבר בכדורגל הישראלי. הפועל פ"ת, אימפריה לשעבר, שזכתה ב-6 אליפויות, נשרה לליגה א' ותתמודד בשנה הבאה, באותה הליגה כמו מכבי עירוני אשדוד. יש דמיון רב בין שתי הקבוצות בכל מה שקשור לקהל. שתיהן נחשבות לעמותות שצמחו מתוך הקהל, שלקח על עצמו את ניהול המועדון, בשל חוסר הסכמה עם הבעלים של הקבוצה. דמיון נוסף שניתן למצוא בין שתי קבוצות האוהדים הסימפטיות הוא הכישלון המקצועי העונה והסכסוכים הפנימיים בתוך הקהל. להפועל פ"ת זה עלה בירידה לליגה השלישית בישראל לראשונה בתולדותיה.

הירידה הזאת של הפועל פ"ת, שלאט לאט נמחקת ממפת הכדורגל הישראלי, חייבת להדליק נורה אדומה אצל הנהלת מכבי עירוני אשדוד, שחייבת ללכד את השורות ולגרום לאחדות בתוך הקהל, אם ברצותה להישאר בתודעה של הכדורגל האשדודי והישראלי.

שימו לב אליהם

בשבוע הבא יתקיים גמר גביע המדינה בכדורגל בין מכבי ת"א להפועל ת"א. בצד האדום לנו בגמר נציג אשדודי שהתקדם מאוד העונה וצפוי לפתוח בהרכב. מדובר כמובן באושר דוידה בן ה-19, שתפס את עמדת הקיצוני בהרכב הפועל ת"א העונה, כאשר הוא משחק באחריות וניכר לראות את האמון שיש בו מצד המאמן המוערך ניר קלינגר. בצד הצהוב של גמר גביע המדינה יש לנו את האשדודי הצעיר והמבטיח בן ה-18 דור תורג'מן. האחרון אמנם לא צפוי לשחק במשחק הגמר, אך השבוע זכה לקבל דקות ראשונות במשחק ליגת העל, כאשר נכנס כמחליף בדקה ה-88. נאחל לשניהם הצלחה רבה והלוואי שבגמר הזה לאשדודים תהיה השפעה.

מכבי אשדוד במשחק על החיים

ביום ראשון הקרוב, תגיע לאולם הקריה קבוצת הפועל עפולה ותתמודד מול מכבי אשדוד במשחק השלישי והמכריע בסדרת רבע גמר הפלייאוף בליגה הלאומית בכדורסל. אשדוד הייתה מועמדת לחזור לליגת העל במשך כל העונה וגם עכשיו, למרות המצב הביטחוני הרגיש שהיה באשדוד וגרם לבהלה אצל השחקנים הזרים, היא עדיין נחשבת מועמדת. בכדי לעלות לחצי הגמר ולקבל הזדמנות לחזור לליגת העל לאחר עונה אחת בלבד, החניכים של המאמן עופר רחימי חייבים להגיע מרוכזים ולהשאיר הכל על הפרקט ביום ראשון. אל המשימה הזאת נדרש גם הקהל של מכבי אשדוד, שברגעים אלה חייב לתמוך בקבוצה ולדחוף אותה להצלחות, למרות חילוקי הדעות והדם הרע שזורם בינם לבין ההנהלה.

פרשת השבוע בספורט– 'בהעלותך'

פרשת השבוע שלנו מתארת בתחילתה אירועים חיוביים ובסופה שליליים. הפרשה פותחת בציווי ה' לגבי העלתה והדלקתה של המנורה אשר עמדה בהיכל המשכן, שהיה בית המקדש הארעי של בני ישראל במהלך מסעם במדבר. בהמשך הפרשה התורה הקדושה תספר על מצוות חג הפסח ולאחריה מופיעים פסוקים המדברים על אופן חנייתם ויציאתם של מחנה בני ישראל במדבר, בדרכם לארץ ישראל הקדושה.

להלן פסוק שמתאר היטב את אופן ההתנהלות (במדבר ט', כג'): "על פי ה' יסעו ועל פי ה' יחנו". בהקשר זה, מתואר כי מרגע שהוקם המשכן, הייתה שורה עליו השכינה, שהייתה באה לידי ביטוי בדמות עמוד ענן ה' שהופיע מעליו. בשעה שאותו עמוד ענן היה מופיע מעל מחנה בני ישראל, זה היה הסימן שלהם להמשיך במסע. המצב מתואר בצורה נפלאה בפרק י', פסוק לה', אותו קוראים בבתי הכנסת כאשר ספר תורה יוצא: "ויהי בנסוע הארון ויאמר משה קומה ה' ויפוצו אויביך וינסו משנאיך מפניך".

בתחילת השבוע בספורט הוסרו כל המגבלות ואוהדי הכדורגל חזרו למגרשים בהמוניהם, לאחר כמעט עונה שלמה בה נאלצו לתמוך באהובתם ממרחק. לאחר הסכם הפסקת האש פיקוד העורף הודיע כי הקהל יכול לחזור למגרשים וזאת לאחר שקודם לכן, משרד הבריאות הודיע הודעה דומה. נגיף הקורונה שהיכה בעולם ולאחריו מבצע 'שומר החומות', הכניסו את ענפי הספורט, בעיקר את ענף הכדורגל, לסחרור. קבוצות נאלצו לחשב מסלול מחדש, שחקנים נאלצו להתמודד עם קיצוצים והאוהדים למדן משהו על תמיכה ממרחק.  כעת כאשר אנחנו חוזרים לשגרה, אל לנו לשכוח מי מנהל את העולם, אחראי על הכל ונמצא בפרטים הכי קטנים של חיינו.

כשם שהקדוש ברוך הנהיג את בני ישראל במדבר לפני למעלה מ-3300 שנה, כך גם היום ולאורך כל הדורות, ה' יתברך קובע ומנהל את העולם. ברצותו מכה את העולם בנגיף מסתורי ובלתי נראה שמשתק את כולם  וברצותו נפתח סבב לחימה במדינת ישראל שמכה אותנו בתדהמה ופחד וגורם לנו לשינויים בתכניות. נאחל לעצמנו שהעונה הבאה תהיה רגועה יותר, נינוחה יותר ובעיקר משמחת ומהנה. עוד נאחל לנו להוציא את הפוליטיקה והגזענות מהמגרשים, כי אין לכך מקום באירועי ספורט.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן