ח״כ אלי כהן עושה סדר

"למי שנותן יותר מגיע יותר! זה אבסורד שהיינו צריכים להילחם על העלאת שכר החיילים, אבל הוכחתי שהאופוזיציה, עם רוח גבית מעם ישראל, יכולה לכופף את הממשלה"; "חייבים לשבור את מונופול מנהל מקרקעי ישראל ולאפשר למחוסרי הדיור לרכוש דירה במחיר שפוי; "תקציב המדינה בא לשרת את הטייקונים על חשבון האזרחים"; ״הסדרה טהרן זה רק קצה הקרחון. בעבודת זרועות המודיעין שלנו המציאות עולה על כל דמיון". רגע לפני חג הפסח, ריאיון עם חה״כ אלי כהן

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ח"כ אלי כהן שכיהן כשר הכלכלה והמודיעין וחבר הקבינט המדיני ביטחוני, נחשב לשר וח"כ נמרץ ופעיל ואומרים עליו שהוא עובד ללא הפסקה וכונה "הרפורמטור".  כשכיהן כשר הכלכלה הוא לא נרתע ממלחמה מוצהרת במונופולים, קידם רפורמות רבות וחשובות, הביא לחתימה על חמישה הסכמי סחר חדשים, פתח עשרות מפעלים בפריפריה וביהודה ושומרון, ושבר את שיא הייצוא הישראלי כשחצה את ה-114 מיליארד דולר והביא את הכלכלה הישראלית לשיאים חדשים. כשר המודיעין חתר לקידום הנוער בפריפריות לתפקידי מודיעין נחשקים, ופעל בשליחות הממשלה ונתניהו לחזק את הקשר עם מדינות ערב במסגרת הסכמי אברהם והיה לשר הראשון שביקר בחרטום בירת סודן. כל אלה  רק חלק קטן מהישגיו.

גם כחבר כנסת אלי כהן ממשיך להוביל מאבקים נגד ממשלת השמאל, לקדם חוקים, ולפעול למען אזרחי ישראל. ההישג של העלאת שכר החיילים ב-50% הוא הישג חריג ויוצא דופן שנרשם לזכותו כח"כ מהאופוזיציה. הנושא הבא  שח"כ אלי כהן שם על סדר היום ומתכוון להילחם עבורו הוא רכישת דירה במחיר שפוי לכל מחוסר דיור.

לאחרונה הובלת מאבק בכנסת להעלאת שכר החיילים למרות התנגדות הממשלה הצלחת להביא להעלאה של יותר מ- 50%, מדוע זה היה כל כך חשוב לך?:

אני מאמין שמי שנותן יותר, צריך לקבל יותר. אין שום סיבה שחיילים בשירות סדיר, שנותנים את הלב והנשמה למען מדינת ישראל, יידרשו למצוא מקורות נוספים על מנת לעמוד בהוצאות החודשיות, ולחשוב פעמיים לפני שהם קונים מנת פלאפל.

אין מוצדק יותר מאשר לקבוע שכר בסיסי ראוי לחיילי צה"ל ולכן מדובר בהעלאה מתבקשת. למרות שהממשלה התנגדה נחרצות והודיעה שלא תהיה תוספת לפני 2023, אני לא ויתרתי. לאחר מאבק עיקש שניהלתי למען החיילים שלנו, יחד עם רוח גבית של כל אזרחי ישראל, הממשלה נכנעה והעבירה את התוספת. אני רוצה להודות לאזרחי ישראל הרבים, שיצאו לצמתים, הניפו שלטים, הדביקו סטיקרים, והפגינו אהבה לחיילי וחיילות צה"ל היקרים שלנו.

מחירי הנדל"ן ממשיכים לעלות והמשימה של הזוגות הצעירים לרכוש דירה נעשית קשה יותר ויותר. מה לדעתך צריכה הממשלה לעשות כדי להוזיל את המחירים?

" משבר הדיור הוא כמו מגיפה מתפשטת אשר פוגעת בזוגות הצעירים ובמחוסרי הדיור, ועלינו להילחם בה בכל הכוח. קורת גג זה לא מותרות, זה מוצר בסיסי עבור כל אחד.

כדי להחזיר את מחירי הדיור לשפיות חייבים לשבור את המונופול של מנהל מקרקעי ישראל, לפתוח את שוק התכנון ובעיקר את השיווק לתחרות. זה יגדיל את ההיצע של הדירות, יהפוך את תהליך הבנייה למהיר ופשוט יותר, יסיר חסמים ובירוקרטיה מיותרת ויוריד את מחירי הנדל"ן.

את משבר הדיור אפשר לפתור, זו לא גזרת גורל. הגדלת היצע הדירות תאיץ את הצמיחה במשק, תצמצם פערים ותתן אופק לזוגות הצעירים ולמחוסרי הדיור.

"אנו קוצרים את פירות השלום״

כיו"ר אגודת הידידות בין ישראל לאיחוד האמרויות הצטרפת למשלחת שיצאה לאבו דאבי יחד עם נשיא המדינה, עם אילו תחושות יצאת מהביקור הזה?

״מדובר בביקור היסטורי. היה מרגש להיות בלב העולם הערבי בידיעה שלקחתי חלק בממשלה בראשותו של רה"מ לשעבר בנימין נתניהו שהביא להסכם השלום החשוב והעוצמתי הזה.

 לשתי המדינות אינטרסים ביטחוניים אזוריים משותפים וכן פוטנציאל כלכלי רב בתחומי הטכנולוגיה והחקלאות שמתממש ומחזק את שתי המדינות.

אני יכול לספר לך שהממשלה הקודמת הייתה בתנופה אדירה לקראת חתימה על הסכמי שלום נוספים עם מדינות נוספות באפריקה ובמפרץ הפרסי וייתכן שחלק מהן מזהות את החולשה במנהיגות הישראלית ובוחרות להמתין.

היעד להגדיל את מעגל המדינות המצטרפות להסכמי אברהם הוא אסטרטגי למדינת ישראל והשלום החם עם האמרויות נועד בין היתר לחזק מדינות נוספות להצטרף למעגל השלום.

אני גאה על כך שלמרות הכל הצלחנו לעשות שלום עם מדינה מוסלמית ללא וויתורים וללא פשרות  אלא שלום תמורת שלום מתוך עוצמה״.

אנחנו נמצאים בעיצומו של גל התייקרויות, כמי שכיהן כשר הכלכלה והתעשייה לשעבר, מה דעתך על עליית המחירים ומה צריך לעשות?

״הדבר הראשון שצריך לעשות זה קודם כל לבטל את העלאת המחירים שהם בעצמם עשו. הממשלה הזו העלתה את המחירים בכל המוצרים הכי בסיסיים כמו: ארנונה, גז לבישול, חשמל אפילו תרופות.

 אנחנו בלמנו את עליית מחירי החשמל, ביצענו הורדת מכסים, הוספנו תוספת של נק' זיכוי, הורדנו את המע"מ ב-1%, ייבאנו מוצרים בייבוא מקביל קוקה קולה משחות שיניים ומוצרים נוספים.

אחד הדברים שמקוממים אותי בגל הזה הוא שחברת החשמל, חברה שהיא ב-100% בבעלות המדינה הרוויחה בשנת 2021 מעל מיליארד שקלים. אין שום הצדקה לעלות את המחיר, להפך היה צריך להוריד אותו.

בימים אלו אני מוביל עצומה שקוראת להוריד את מחירי החשמל באופן מידי. לא ייתכן שיקרה מצב בו אנשים יקפאו מקור כי אין להם יכולת לשלם את החשבון זה מביש״.

"הסדרה טהרן זה רק קצה הקרחון. בעבודת זרועות המודיעין שלנו המציאות עולה על כל דמיון״

מהי ההיערכות הביטחונית של ישראל מול האיום האיראני?

״מדינת ישראל היא המדינה המאוימת ביותר בעולם, אך בזכות זרועות המודיעין שלנו, השב"כ, המוסד וצה"ל אנחנו מצליחים לשמור על ביטחונה. מה שראיתם בסדרה ׳טהרן׳ הוא רק קצה הקרחון והמציאות עולה על כל דמיון. מדינת ישראל לא תאפשר לאיראן להשיג גרעין או להתבסס בגבולה הצפוני. המדיניות שמוביל ראש הממשלה ואושרה בקבינט היא שלא נאפשר שום שינוי שיפגע בעליונות האזורית הביטחונית של מדינת ישראל. עם כל הכבוד לגורמים בשמאל, בזמן שהם תמכו בהסכם הגרעין, נתניהו והליכוד הובילו נגד דעת השמאל ונגד גורמים נוספים, לביטול הסכם הגרעין האיראני״. 

ספר לי משהו שלא יודעים עליך

"עד היום אני משחק כדורסל בימי שישי, כבר 30 שנה עם חברים מבית הספר היסודי במגרש של בית הספר".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן