חשיפה לדרום – ברית החיים תצמח מהדרום

המכללה האקדמית אשקלון אירחה בשבוע שעבר משלחת של הקהילה הדרוזית מהצפון במסגרת ביקור גומלין. על הפרק: אפשרות לשלב סטודנטים ומרצים דרוזים במכללה

צילום: בריהאן חרבאוי
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

המכללה האקדמית אשקלון אירחה ביום חמישי משלחת של הקהילה הדרוזית מצפון הארץ בראשותו של ד"ר רמזי חלבי, יו"ר הנהלת יד לבנים של החברה הדרוזית. מדובר בביקור גומלין, ביוזמתה של "תקווה ישראלית", לאחר שסגל המכללה והמנהל של המכללה קיים שני סיורים אשתקד בדלית אל כרמל ובעוספייה ובבית יד לבנים הדרוזים. מטרות הביקורים ההדדיים הן היכרות של המגזר הדרוזי ותרומתו למדינת ישראל, היכרות עם פעילותה של המכללה ואפשרות לבחון שיתוף פעולה אקדמי במסגרתו בני העדה הדרוזית ילמדו במכללה.


נשיא המכללה, פרופ' חיים ברייטברט, פתח בדברי ברכה, דיבר על המכללה ועל תוכניות הלימודים המגוונות והרצון לראות יותר סטודנטים דרוזים במכללה. מנכ"ל המכללה ד"ר פנחס חליוה, יחד עם רקטור המכללה שמעון שרביט, הציגו את התפתחותה של המכללה לאורך השנים ותרומתה האקדמית לתושבי הדרום. ד״ר יהודית אבולעפיה, יו"ר ועדת היגוי תקווה ישראלית במכללה והרקטור חתמו את המפגש.

ד"ר שמעון אוחיון, ממונה תקווה ישראלית במכללה האקדמית אשקלון: "מדובר בביקור מוצלח ופורה מאוד של הקהילה הדרוזית, עם רצון טוב ואווירה טובה. לנו חשוב במכללה לשלב, לצד חרדים ובדווים, גם את בני העדה הדרוזית המיוחדת, שתורמת לעם ישראל, באמצעות נוכחות משמעותית אצלנו כאשר המטרה היא לא רק ברית דמים עם העדה הדרוזית אלא גם ברית חיים".

ד"ר רמזי חלבי, סא"ל במיל' ויו"ר ארגון יד לבנים של החברה הדרוזית: "במסגרת המפגש במכללה האקדמית אשקלון, שהיה מרגש וברמה מאוד גבוהה, שמענו על העשייה המבורכת. אנו הצגנו את הפעילות של ארגון יד לבנים הדרוזים לזכר הנופלים, על החיבוק למשפחות השכולות ועל הידוק הקשר בין החברה הדרוזית לחברה היהודית. באנו להזדהות עם אזור הדרום, אנחנו חברה אחת, כולנו ישראלים וגאים בכך. החברה הדרוזית שילמה בהרוגים ופצעים ונחשפנו גם לחללים של המכללה מאז שבעה באוקטובר ובשם העדה הדרוזית אני מביע תנחומים למשפחות השכולות ואינשאללה יחד ננצח נעבור את התקופה הזו".

באשר לשיתוף פעולה אקדמי עם המכללה באשקלון אמר ד"ר רמזי: "אנו בונים תכנית עבודה שתשלב את המכללה והכפרים הדרוזים מהצפון ומטרתנו היא לחשוף בפני העדה את הרמה ומגוון המקצועות והתארים במכללה. נכון להיום יש מספר סטודנטים דרוזים באשקלון, אבל אנו רוצים להעמיק את הקשר ונפעל לכך שיהיו יותר סטודנטים ואולי גם לשלב מרצים למחקר משותף. יצאנו בהרגשה שיש הערכה גדולה לקהילה הדרוזית ושיתופי פעולה בנושאים שונים. כמרצה לכלכלה, כיו"ר ארגון יד לבנים הדרוזים ובמסגרת 'צופן', (שילוב דוברי ערבית בישראל בהייטק) אפעל להצלחת התוכנית".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן