חמישה דגשים בתכנון מטבח

צילום: pixabay
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

יש משפט שאומר שאנחנו מתכננים ואלוהים צוחק. זה אולי נכון לגבי הרבה דברים בחיים, אבל יש כמה דברים שאנחנו דווקא מתכננים ומוציאים לפועל בדיוק כפי שתיכננו. תוכניות לעיצוב המטבח זה מאותם הדברים, שחייבים להתבטא בפועל בדיוק כפי שהיו על שולחן השרטוטים. בכל יום יושבים מעצבים בכל העולם לעצב מטבחים שונים בגדלים שונים, בסגנונות שונים, ועם חומרים שונים. כולם רוצים לכוון לאותם חמישה דגשים, ועליהם נדבר כעת. 

כמובן שיש הרבה מאוד תתי-דגשים ודברים שצריך לדעת בתכנון המטבח, אבל אם תיצמדו לחמשת הרעיונות הבאים, אתם תמצאו את עצמכם עם מטבח איכותי, שעונה על הצרכים שלכם, ממש כמו שרציתם.

עיצוב מטבחים נכון:

  1. למה ישמש המטבח – נשמע כמו משהו מובן מאליו, אבל האמת רחוקה מכך. יש הבדל מאוד גדול בין מטבח שנועד לדירת סטודיו להשכרות במרכז תל אביב, מול דירה שמאכלסת 3 זאטוטים שצריך להאכיל. ייעוד המטבח ברמה הטכנית והפרקטית חייב להיות מובהק וברור כדי שהתכנון יענה על הצרכים שנובעים מהייעוד הנ"ל.
  2. עיצוב שאר הדירה – חייבת להיות הרמוניה בין חלקי הדירה, ומה שמכתיב את טון העיצוב זה לרוב לא המטבח (לעיתים כן). כלומר, ישנו עיצוב שאתם מעדיפים, בין אם זה הקו המודרני והחד עם זכוכית ומתכת, ובין אם זה הקלאסי והרך יותר, עם העץ הגושני, והמטבח צריך להתכתב עם העיצוב הזה, כדי לייצר הרמוניה בדירה. לכן כשאתם פוגשים מעצבים למטבח שלכם, תראו להם את התוכניות לכל הדירה.
  3. כמה באמת משתמשים בו – ממש כמו הדגש הראשון, והוא למה המטבח ישמש, הרי שהשאלה הבאה היא כמה באמת אתם משתמשים בו. זה משפיע על שני אספקטים ענקיים:

נכון, לפעמים אנחנו מתחילים להשתמש במטבח יותר אם הוא נוח ומזמין, אבל לכל אחד ואחת מאיתנו כבר יש הכרות כלשהי עם הנטיות שלנו, לבשל או להזמין, לאכול בחוץ או אוכל מהיר. אם אתם יודעים שאתם לא נוטים לבשל הרבה – אל תטרחו הרבה עם המטבח, ולהיפך. אגב, לעצב מטבח לאנשים שלא מבשלים הרבה – גם זה דורש תכנון.

  1. גודל המטבח – זה בעצם סעיף של 3, כלומר האספקט השני של סעיף 3 – מטבח שנועד לשימוש מרובה כדאי שיהיה נוח במיוחד, ולכן כדאי שיהיה גדול במיוחד. כשאתם יודעים בדיוק כמה אתם נוטים להשתמש במטבח, תדעו כמה מרחב באמת כדאי לכם להקדיש לו.

הדגש האחרון והחשוב ביותר בעיצוב מטבחים:

אין שום ספק, אפילו לא קל שבקלים, שמטבח מעצבים אצל מעצבי מטבחים מקצועיים. לא משנה כמה מעצב הפנים שלכם מבין אתכם ומדבר את השפה שלכם, לעצב מטבח זה לעצב חדר שהוא הרבה יותר מחדר "שירות". חדר השינה, הסלון, חדרי הילדים, כל אלו כמעט מובנים מאליהם לעיצוב. אין בהם הרבה מאוד פרטים. המטבח זה משהו אחר.

עיצוב מטבחים זו התמחות, ולכן כדאי מאוד לעבור על קטלוגים של עיצובים למטבחים, להכיר מה קורה שם בשוק, ולעבוד עם מעצבים אשר מתמחים בתחום זה, אנשים שיוכלו להתאים לכם את המטבח המושלם.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן