סיפור על כסף ומתוקים: הבנקאית האשדודית שהפכה לקונידטורית מצליחה ופתחה את "לה גוטה"

במשך שנים עבדה אורלי כץ כבנקאית ועסקה בניהול פרויקטים בחטיבה הטכנולוגית בבנק. מאחר והיא מעידה על עצמה "כאומנית בנשמה" יצרה להנאתה מוסיקה ואף הייתה דיג'יי. לפני 5 שנים היא החליטה לשנות כיוון והפכה לקונדיטורית. לפני שנה היא פתחה פטיסרי צרפתי "לה גוטה" במקום מסעדת אספניה המיתולוגית. חובבי הקינוחים הצרפתיים עולים אליה לרגל מרחבי הארץ. "לראות אורח שנהנה ממה שהכנתי, אני הכי מאושרת בעולם"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

כדי להגיע לפסיטרי ״לה גוטה" באשדוד לא צריך וויז, שיכוון אותך למקום. מספיק ללכת בעקבות הניחוחות המשכרים של מאפים העולים מהקונדיטוריה הנמצאת ברחוב אבא הילל סילבר 11, איפה שהייתה במשך שנים מסעדת "אספניה" המיתולוגית. במהלך הריאיון הטלפוני עם הקונדיטורית, שלפני שנה הגשימה חלום ופתחה את הפטיסרי , אורלי כץ, פקדו את המקום שהיה סגור ביום ראשון, תושבי תל אביב שהגיעו במיוחד ליהנות מהקינוחים הצרפתיים והתאכזבו לשמוע שבימי ראשון באופן קבוע המקום סגור. כץ שלחה אותם לדרך, אחרי שפינקה אותם און דה האוס בעוגיות מקרונים טעימים.

אורלי כץ (40)  נשואה ואמא לתאומים מקסימים בגיל 10 – ניקול ואביב. היא הגיעה בכלל לתחום האפייה והקינוחים הצרפתיים מתחום הבנקאות, בו עבדה שנים רבות ומי שמבין בתחום הקינוחים הצרפתיים מעיד שהיא כבשה את התחום, וכאילו היא הייתה בתחום כל חייה.

כץ גדלה בחצור הגלילית בצפון. לפני 20 שנה היא הגיעה לאשדוד ומאז היא כאן. "הגעתי אל אשדוד בעקבות בעלי, אריה שהוא אשדודי במקור" היא מספרת. השניים נפגשו לראשונה במכללת ׳ספיר׳, בה למדה אורלי לתואר ראשון  בתחום המחשוב. את התואר השני סיימה  גם במערכות מידע באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע. "לא עבדתי עם לקוחות בבנק, אלא  בניהול פרויקטים בחטיבה הטכנולוגית בבנק" היא אומרת ומעידה כי תמיד "הייתי אומנית בנשמה אם בציור ועם בתחום המוסיקה”.

חוץ מהעבודה בבנק. היית גם דיג'יי לא?

"נכון. הייתי דיג'יי בגלגול הקודם שלי, נקרא לזה ככה.  לפני שהחלטתי לעבור באופן מקצועי לקונדיטוריה עסקתי ביצירה זאת אומרת יצרתי מוסיקה, די. ג'יי זה נגזרת מי שיוצר מוסיקה יש כאלה שעושים בדרך ההפוכה, אבל מכיוון שאני באה ממקום של יצירה וזה מהות. תמיד הייתי סולו כל חיי אני סולו הייתי לבד, יצרתי לבד, נקלטתי ועד שבעצם נולדו הילדים, אז התחום הזה היה פחות רלוונטי בבית כי בכל זאת מדובר במקום שצריך להשקיע בשעות הלילה. בשעות הלילה הייתי עם הילדים בהרדמות".

לפני כ-5 שנים היא החליטה להתמסר לתחום הקולינארי ובחרה בקונדיטוריה של קינוחים ומאפים צרפתיים. ״רציתי משהו יצירתי שעושים עם הידיים" היא אומרת. היא למדה בבית הספר הקולינרי ׳דנון׳ שם למדה את היסודות ואז המשיכה בעצמה "הבנתי שהלמידה הכי טובה ונכונה היא דרך הידיים. עשיתי, ראיתי, טעמתי ושיפרתי. אין דרך אחרת" היא אף למדה מספרי אפייה בצרפתית למרות שהיא דוברת צרפתית בסיסית, היא מעידה שהצליחה לקרוא את ההוראות ולמה מהם המון.

לפני כשנה היא פתחה את "לה גוטה" פטיסרי (שעת הטעימות בצרפתית) אפשר למצוא במקום שילוב של קלסיות צרפתיות . כץ מקפידה על ההכנה של כל המאפים והקינוחים בקונדיטוריה. החל משיטות ההכנה וכלה בהקפדה שכל מה שאפשר ייעשה במקום – מקרמים ועד ממרחים, שעליהם עובדים באבני ריחיים, ואכן התוצאות מדברות בעד עצמן.

׳לה גוטה׳, שעת הטעימות

למה בחרת דווקא את הקינוחים הצרפתיים?

"כי אני בנאדם של מאכלים טעימים ומיוחדים וגורמה מאז שאני זוכרת את עצמי, אני אוהבת דברים שהם מיוחדים, זאת אומרת לא משהו בנאלי, לא משהו מוכר ואני חושבת שהקונדיטוריה הצרפתית האמתית  לא קיימת באמת בישראל. יש מלא פטיסריים, נפתח כמו פטריות אחרי הגשם, אבל אין הרבה שעושים פטיסר אותנטי, זאת אומרת החך הישראלי אוהב הכל מאוד מתוק ומושחת, כי התרבות האמריקאית מאוד חדרה לכאן וזה הכל בגדול ,מתוק וצבעוני .אינסטגרמי ומצטלם, ולדעתי הפטיסר הוא מאוד מאוד נשאר מסורתי מה שנקרא 'טיים לייט'הוא לא מתוק, ולא מתחנף והוא לא צועק: 'אני רוצה להצטלם בצורה הכי מגניבה באינסטגרם, ׳אלא הוא מיועד לאנשים שיודעים להעריך את האיכות, את ההקפדה .ובעצם הנוסטלגיה הצרפתית זה הביס שטעמו כשהיו ילדים קטנים ופתאום כשהם באים וטועמים אצלי וזכיתי לראות כמה צרפתים שסיפרו, כמעט עם דמעות בעיניים, שהחזירו אותם למקומות ההם שהם אהבו פעם וקשה למצוא אותם".

כשאני שואלת אותה אם בכיתה של ילדיה המורה מבקשת לאירועים כיתתיים שאמא תכין עוגה? היא צוחקת: "מה שמצחיק אני מכינה פטיסרי צרפתי קלאסי, זאת אומרת שזה לא מתוק מידי, זה מאוזן, זה הפירות והאגוזים, השוקולדים המוכרים, והילדים יותר בקטע של קרין גורן מושחת, סוכריות צבעוניות ההפך הגמור שאני דוגלת בו".

ומה מכל מה שאת מכינה אהוב עליך במיוחד?

"אני מאוד אוהבת הפריסט פיסטוק, פלאן, ואת הקנאלה דל בורדו. לדעתי השילוב של קרמל ווניל זה שילוב הכי מנצח״.

למה החלטת לפתוח את הקונדיטוריה במקום שהיה מסעדה מוכרת?

"לקחתי את מסעדת ׳אספניה׳ לשעבר, וזה התאים לי מאוד מכמה סיבות .כי חיפשתי מקום באווירה שכונתית לא משהו שהוא מסחרי שזה לא פונה לעוברי אורח, אלא לאנשים שבאים במיוחד למקום הזה לחוות את 'לה גוטה 'את הטעימות והטעמים המיוחדים. חיפשתי מקום שיאפשר לי לייצר ולמכור באותו מקום, ובאשדוד לא מאפשרים דבר כזה כי לרוב יש באזור התעשייה ואז מביאים לחנות מוכן. אצלי נעשה הכל במקום ואפשר לראות מהחלונות מה נעשה במטבח וזה גם נורא מגניב, שביום שישי יוצא מגש של קינוחים שבדיוק זילפנו והכנו אותם .הכי טריים וזה מעניין לראות את המבטים של הלקוחות שאנחנו מלווים עד הוויטרינה, בימי שישי אנחנו לא מספיקים להניח בוויטרינה וזה כבר נמכר ללקוח".

 למרות שהיא סיפור הצלחה היא נותרה אדם צנוע וביישן. לתוכניות ריאליטי בטלוויזיה כמו "בייק אוף" היא לא תירשם. בטח לא בעצמה, אבל היא אומרת על התוכניות האלה שהן מבורכות מסיבה אחת, כי בעצם הן מעלות את תחום הפטיסרי לתודעה ואנשים יותר מתעניינים, אנשים רוצים יותר לדעת וללמוד ולגלות ועם השנים אנשים יותר מבינים ומכירים כל מיני קינוחים. היא עצמה מעדיפה להישאר בנישה הנוחה שלה ״אני לא מחפשת להגדיל את מספר העוקבים או להיות מיני סלב בשבילי, אם לקוח נהנה ממה שהכנתי ואומר 'וואו זה טעים’, אז אני הכי מאושרת בעולם"

 ולסיום, חדשות טריות מן התנור כץ מספרת בהתרגשות כי בקרוב בנוסף לפטיסרי גם  תתחיל להיכנס  לתחום המאפים. "שזה אומר כל נישות הלחמים, בגטים, מאפים מיוחדים יהיו גם ימי פופ אפ מיוחדים שהם יהיו מארץ איטליה ועוד״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן