חודש אלול

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מזלו של חודש אלול הינו מזל בתולה.הקדמונים נתנו סימן לחודש אלול בראש תיבות "אני לדודי ודודי לי" – מתוך מגילת שיר השירים. בחודש אלול אלוהים קרוב לעם ישראל וחודש זה מכונה במסורת "חודש הרחמים והסליחות”, מכיוון שהוא מקדים את ראש השנה ויום הכיפורים, ונוהגים בו להרבות בתפילות מיוחדות שקוראים אותם וסליחות.

חודש אלול הוא החודש האחרון בשנה ע"פ מניין השנים המתחיל בתשרי וזה בא מלשון "שובי" – כלומר האדם בחודש הזה ישוב אחורית מלשון "יישוב הדעת". על האדם לנצל חודש זה על מנת להתיישב בדעתו ולבחון את עצמו כיצד התנהג בשנה שעברה עליו, ולעשות בדק בית ולבדוק את עצמו איך התנהג ואת כל מעשיו במהלך השנה ולהתכונן לקראת השנה החדשה.   

בחודש אלול ניתן לחוש בקרבת אלוהים בדרגה גבוהה, דבר המעיק על קרבה והתחדשות ביננו לבין הבורא. מאחר וחודש זה הינו האחרון לפני יום הדין מרבים בו בסליחות ותחנונים. אנשים רבים נוסעים לאומן, עושים עלייה לקברי צדיקים ולכותל ומתפללים בתחנונים ובבקשות רבות לקראת השנה החדשה. רבים גם נוהגים לטבול במקווה כסמל לטהרה והתחדשות לקראת השנה החדשה. חודש אלול הוא חודש מיוחד מבחינה רוחנית ובחודש זה אלו הם ימי רצון והתשובה בהם מתקבלת יותר משבשאר ימות השנה.

לכל אדם יש רצון לשוב בתשובה, אך באלול זה זה עולה למקום יותר גבוה. אנחנו רוצים לחזור למקור ולהיטהר ולהתחיל התחלה חדשה והתחלה נקייה כמו לוח נקי וחלק. בחודש זה הרבה עושים חשבון נפש עם המחשבות, עם התוכניות, עם העלבונות והמון בלבולים, כעסים, ייאוש, והרבה דברים שמגבילים אותנו.  יש לעצור ולהתבונן שאין מלבדו הקב"ה שומע קול תפילה ותחנונים, לכן יש להרבות בתפילות ולהתקרב לחברים, משפחה, ובני זוג. בחודש הזה יש צורך גדול יותר להתחברות לאהבה ולמציאת זיווג. מומלץ לתת צדקה ומעשים טובים ולהיות בשמחה, ופתוח דף חדש ונקי.      

הרבה גם מתחדשים בבגדים חדשים, נעליים חדשות, ריהוט חדש לבית, ניקיון יסודי של הבית, כסמל לטיהור והתחדשות. לאלה מכם המחפשים זיווג זה הזמן לקרוא את תפילת שיר השירים 40 יום רצוף ואת שירת הים.  רצוי לרכוש תכשיט קבלי לזיווג + אבן שמיועדת לאהבה או קמיע לזיווג.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן