והגדת לבנך, יאסו

״יאסו״ ספר ילדים מרתק שכתב שי יאסו (46) מאשדוד, המתאר את סיפור עליית משפחתו מאתיופיה לישראל. מסע נדודים ותלאות שסופו עלייה לארץ הנכספת. יאסו הקטן בן ה-6, שעבר כברת דרך ארוכה עד שהגיע לישראל, הוא היום עו״ד וסגן ניצב במשטרה ואבא לילדים

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

״כלום לא היה חסר לנו, רק דבר אחד. ירושלים. בכל פעם שראינו את החסידות חוזרות מעונת הנדידה שלהן, היינו מרימים עיניים ופורשים את זרועותינו למעלה ואומרים: ׳חסידה חסידה האם הבאת לנו בשורות מירושלים?׳. תמיד חלמנו על ירוסלם, ולא ידענו איך ומתי נזכה להגשים את החלום הזה. ידענו שהסכנה גדולה. השלטונות לא התירו לצאת מאתיופיה. מי שנתפס בורח הוצא להורג או נכלא. אך, אנו ידענו שלמרות כל הסכנות והקשיים, אנחנו עוד נגיע. הרצון לעלות לירושלים היה חזק יותר מכל הפחדים והסכנות״.

תמיד חלמנו על ירוסלם

לאחרונה הוציא עו״ד שי יאסו מאשדוד את ספרו החמישי. הספר מספר את סיפורו של יאסו בן ה-6 מהכפר אדיבו שבצפון אתיופיה. וסיפור עלייתה של משפחתו לארץ ישראל. את השם יאסו (שפירושו באמהרית היא יהושע) הוא קיבל מסבו רבי יצחק זצ"ל שכיהן כראש קהילת "ביתא ישראל". ואשר קרא לו יאסו על שם אבא שלו. המשפחה חיה בכפר השליו והפסטורלי. משפחה מיוחסת שלא חסר לה כלום. יאסו הקטן היה משכים קום ובמקום ללכת לבית ספר הוא היה רועה ואחראי על הכבשים. פעם הוא הצליח לבדו להבריח תן רעב שנעץ שיניו החדות בגדי רך. יאסו הצליח להציל את הגדי מהטורף. סבו יצחק היה הקייס של הכפר ואחראי על חיי הדת. אבל החלום לעלות לירושלים שכולה זהב היה חזק והמשפחה יצאה למסע מפרך ומסכן חיים שארך מספר שנים, חצה מדינות וימים עד שזכו להגיע לישראל.

הספר כתוב בצורה קולחת ורהוטה, הוא מרתק ומעניין ומעורר השראה. ספר מיועד החל מגילאי הגן ועד בכלל. ספר שראוי שכל אחד יקרא ושיהיה בכל ספרייה ובכל גן.

יאסו כאמור, הוא היום רב פקד עו"ד שי יאסו, קצין קישור ותיאום לקהילת יוצאי אתיופיה במשטרה. הוא בעל תואר ראשון בקרימינולוגיה ותואר שני במדעי המדינה. תושב אשדוד בן 46 ואבא ל-4. במסגרת עבודתו במשטרה הוא משמש כראש מדור תודעה ופיתוח ביחידה לשיוויון מיגדרי לגיוון תרבותי. הוא גם פעל רבות בצוות אמון קהילה- משטרה שהוקם ב-2015 . אבל הדרך שלו להנגיש את מורשת יהודי אתיופיה, היא באמצאות הכתיבה. זה לא ספרו הראשון בנושא אולם הפעם מדובר בספר חלוצי וייחודי המיועד לקוראים הצעירים, במטרה לחשוף את העבר והתרבות של יהודי אתיופיה כבר מגיל צעיר כדי לקרב לבבות ולגשר על השוני התרבותי והחיצוני בחברה. והספר משיג את מטרתו, החל מהאיורים הצבעוניים, הסיפור המרתק ועד למילון המונחים בסוף הספר. יאסו הוא סופר מוכשר ובאמצעות הספר שהוא סיפורו האישי הוא מהווה דוגמא והשראה לכולם. בסוף השבוע נסב כולנו לשולחן הסדר ונספר ביציאת מצרים. ראוי שנקרא ונלמד גם על יציאת עולי אתיופיה.

את הספר קרא גם נשיא המדינה ראובן ריבלין אשר כתב ליאסו: ״קיבלתי בברכה את ספרך, ׳יאסו׳, המגולל, דרך סיפורך האישי , את סיפור העלייה יוצאת הדופן של יהודי אתיופיה לישראל דרך סודאן ׳ כלום לא היה חסר לנו׳, אתה מעיד בספר, ׳רק דבר אחד- ירושלים׳ ואכן, במשפט הזה אתה לוכד את הכמיה הייחודית, הבוערת, של הקהילה היהודית באתיופיה, שהעבירו מדור לדור את הכיסופים לציון. בעוד מספר ימים נציין את יום ירושלים, יום איחוד העיר. בכל שנה, אנחנו זוכרים את המחיר הכבד ששילמו הקהילות היהודיות באתיופיה על מימוש הכיסופים לירוסלם, ירושלים- אנחנו זוכרים את ההורים, הילדים, הסבים והסבתות שלא יכלו לתלאות הקשות שבמסע המפרך מאתיופיה לארץ האבות. כולי תקווה שהספר המרתק שלך, סיפורם של עולי אתיופיה, סיפור המצית את הדימיון, יגיע לידיהם של ילדים ובוגרים רבים, שילמדו מתוך הקריאה בו על החלק החשוב הזה בהסטוריה של עמנו, ושל התנועה הציונית המודרנית״.

את הספר ניתן לרכוש, בעלות מוזלת של 20 שקלים, דפוס מיקוד בטלפון 077-4245226 או במייל  100yaso‪@gmail‪.com

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן