מ"בטטת כורסה" לטריאתלון: המהפך של רויטל

לפני שנתיים וחצי ואחרי לידת בנה השלישי שקלה רויטל ביטון- ברכה בת 36 מאשדוד 125 קילו. לאחר שירדה ספונטנית 15 קילו החליטה לקחת את עצמה בידיים: היא החלה לאכול נכון ולהתאמן. תחילה הלכה ואז החלה לרוץ והשילה 40 קילו ממשקלה. כיום היא פועלת לפתוח קבוצת ריצה בעיר: ”השאיפה שלי שנשים ימצאו לעצמן את הזמן 3 פעמים בשבוע לתת לגוף לזוז להשקיע בו"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

רויטל ביטון-ברכה בת 36, עובדת הייטק מאשדוד שקלה שלוש ספרות. לדבריה, גם בצעירותה הייתה שמנמונת אבל עם השנים עלתה במשקל. רויטל, נשואה  ליובל ואמא ל-3 שאת שלושתם ילדה בניתוח קיסרי ומספרת כי בקושי עשתה פעילות גופנית. בגיל 33.5 ולאחר לידת בנה השלישי שקלה 125 קילו. אבל די מהר היא השילה 15 קילו. "הלידה, ההנקה ונוזלים שהצטברו וירדו" היא אומרת. הירידה הספונטנית הזו נתנה לה מוטיבציה לקחת את עצמה בידיים, או נכון יותר ברגליים ולהתחיל לשמור על אורח חיים בריא. זה לא היה פשוט עם 3 ילדים קטנים ובכושר לקוי אבל היא הייתה נחושה: "החלטתי לקחת את עצמי בידיים הגעתי למשקל של 110 ק"ג נרשמתי לסדנא בפייסבוק של תזונה וכושר. בסדנא הזו עם הזמן ירדתי 35-36 ק"ג לקח לי כמו שנה וחצי". היא מספרת ומציינת שאת 4 הקילוגרמים האחרונים היא הורידה במהלך הקורונה, למרות שלא היה פשוט להיות סגורה בבית עם הילדים: "ירדתי לאט לאט. לפעמים 100 גרם לשבוע, לפעמים הירידה נעצרה, אבל בסוף זה הצטבר ל- 40 קילו”.

אז איך מתחילים?

"כשהתחלתי לא יכולתי לרוץ גם לא ללכת הרבה. רופאת הנשים שלי אישרה לי ללכת חצי שעה. במשקל של 110 ק"ג יצאתי להליכה בטיילת אשדוד עם העגלה, זה היה קשה מאוד. היום אני יודעת שבחצי שעה הלכתי 2 ק"מ, לא היה יותר מידי. ואז החלטתי שאני רוצה להתחיל לרוץ. הייתי רואה שאנשים רצים והייתי אומרת לעצמי ׳איזה כייף להם שהם יכולים לרוץ׳ ולהניע את הגוף שלהם בחופשיות בלי יותר מידיי כבדות, והחלטתי שאני רוצה להחיל לרוץ. בתחילה רצתי אט כ-100 מטר, או דקה ריצה 2 דקות הליכה, וככה לאט לאט הגברתי את זמן הריצה שלי ואז הגעתי במצטבר לזמן רצוף חצי שעה 40 דקות כמה קילומטרים בודדים. נרשמתי לקבוצת התמיכה של איציק שעבן התמדתי 3 פעמים בשבוע בלימודי ריצה וכוח״. עם ההתמדה באה גם ההצלחה והיום היא כבר הצליחה לרוץ ריצת חצי מרתון ואז גם מרתון שלם. "עכשיו אני מתכוננת לטריאתלון”, היא אומרת בגאווה ומציינת כי הסוד הוא סבלנות והתמדה גם בתזונה וגם בספורט. "מהתחלה אמרתי לעצמי שייקח זמן זה לא קסם אני לא ארד 40 קילו ביום אחד.  אסור להסתכל על ה-40 קילו הגדולים  אלא להסתכל על המטרות הקטנות. הייתי נותנת לעצמי מטרות כמו לדוגמא החודש אני רוצה להוריד 4 ק"ג, חודש הבא אחרי החגים אני רוצה להוריד 3 ק"ג, בפסח אני לא רוצה לעלות במשקל כל פעם היה לי יעד קטן מטרה קטנה. כל פעם הסתכלתי על היתרון ולא על זה שאני לא יורדת. אני רואה נשים שיש להן הרבה קילוגרמים לרדת  והן לא מעריכות את הקילו ואת המאה גרם שהן יורדות כי זה כלום ואז הן נשברות וחוזרות אחורה, ואני הבנתי שאני לא רוצה לחזור אחורה  כל מה שאני ארד במשקל אני אומר תודה”.

״למתוקים אין סוג של נחמה

בתקופת הקורונה היא החליטה להוריד במשרה בעבודה כדי להשקיע זמן בריצה. בין היתר היא מתכוונת לפתוח קבוצת ריצה לנשים שרוצות לעשות שינוי, וזקוקות לדרבון ותמיכה. "החלטתי שזה באמת משהו שאני רוצה לעשות ולקדם אנשים, וגם לעשות את זה ולזוז ממצב בטטה כורסא להניע את עצמנו. .רוב הנשים אומרות לי: 'אין לי זמן לעצמי ואני לא יודעת איך אני אעשה את זה,?'  עד עכשיו אני מקבלת טלפונים מנשים שמהססות ולא בטוחות שהן יכולות למצוא זמן. המטרה שלי היא גם לשלב את הריצה וגם לבוא ולהגיד לנשים. "יש להם את כל הזמן שאתן רוצות רק תחליטו  שזה מספיק חשוב' גם לי היה קשה כי עם 3 ילדים בבית כביסה, אבק, כלים, וניקיונות ואלף ואחד דברים מצאתי זמן לעצמי. ויתרתי בין אם זה יהיה אימון של שעה ובין אם זה היה אימון של עשר דקות. לא איכפת לי כי אני עושה ממני משהו אחד טוב. וככה תוך כדי השינוי הזה למדתי גם להחמיא לעצמי, לפרגן לעצמי, להגיד דברים טובים, לראות את הטוב שאני עושה במהלך היום ולא רק את הלא הספקתי ולא הספקתי…במקום לראות מה לא אני רואה מה כן הספקתי, גם אם עשיתי רבע שעה אימון למדתי לפרגן על הרבע שעה. אני אומרת לעצמי כל הכבוד מצאת לעצמך את הזמן וזו השאיפה שלי שנשים ימצאו לעצמן את הזמן 3 פעמים בשבוע. כי מגיע לנו שעה לעצמנו לנשום אוויר להתרענן לתת לגוף לזוז להשקיע בו כי לבסוף הכל חוזר אלינו . תמיד אחרי אימון יש יותר אדרנלין, יש יותר אנרגיה יש יותר כוח, תמיד שאני חוזרת מאימון וכל הכביסה שמחכה לי ונראית לי אין סוף ואיך אקפל את כל זה אחרי אימון ומקלחת מתחילה לקפל ולוקח לי חצי מהזמן שהיה לוקח לי לפני".

חוץ מספורט שינית גם את התזונה?

"כן. אני אוכלת הרבה יותר בריא. כל התפיסה שלי על האוכל בבית השתנתה, אני לא אוכלת שאריות של הילדים, (עם 3 ילדים יש הרבה שאריות…היא צוחקת). אני יושבת איתם ואוכלת ארוחת בוקר וארוחת ערב, אני אוכלת בריא והם רואים, וזה משפיע על כל הבית.גם  לבית הספר לוקחים בריא. למדתי לבחור, לא אשקר אני גם אוכלת עוגת גבינה אוכלת מצה עם שוקולד, אני אוכלת את המינון הנכון בכמות הנכונה ואני עושה סוג של איזון, גם אם אני אוכלת מצה עם שוקולד אני עושה ריצה בערב או שיום למחרת אני רוכבת על אופניים, ותמיד לדעת לאזן את זה. אין לי ממתקים בבית, גם אם הילדים רוצים איזשהו ממתק יורדים למכולת וקונים. הרצון הכי גדול שלי היה שוקולדים, הייתה לי מגירה מלאה שוקולדים, ואם אנשים נורמליים אכלו שורת שוקולד עם נס קפה אז אני הייתי אוכלת חפיסת שוקולד עם נס קפה וגם מזה נגמלתי, הבנתי שכל החפיסה היא טעם ואין לזה באמת צורך. זה מקום ריגשי שגורם לך לאכול את כל החפיסה אז למדתי לאזן את זה, למדתי שלמתוקים אין סוג של נחמה”.

איך הילדים מגיבים לשינוי שחל בך?

"הילדים רואים אותי שחשוב לי לרוץ, שהזמנים שלי קובעים , אני לא  מוותרת על זה, יש פה הרבה דוגמא אישית, הם גם מבינים שאם הם רוצים משהו אפשר להשיג אותו, הם צריכים להתמיד ולהשקיע זה לא עניין מה בכך. כמה פעמים חזרתי הביתה הם הכינו לי מדליות, מכתבים בדואר, זה הכי דוגמא אישית להתמדה מעבר לכושר, לראות את אמא שלך משתנה ככה מול העיניים, מתמידה ומשקיעה וגם שקשה אני רוב הזמן לא בחדר כושר אני עובדת בבית, הם רואים אותי עם המשקולות והתרגילים שאני עושה,  פתאום הם עוברים ושואלים אמא כמה עשית ? אני אומרת 20, טוב, אמא אני סופר לך עד שלושים כולם בתוך זה וזה כיייף".

ולסיום יש לך טיפ איך לעבור את פסח בשלום?

"ברור, כמה טיפים. מבחינת כושר במידה ואתן עושות כושר אני מציעה דווקא בתקופה הזו להתמיד בכושר  ולא להגיד  שבחגים עושים הפסקה. נכון שהילדים בחופשה והם בבית כן למצוא את הזמן להשקיע בעצמנו לפחות חצי שעה ביום, רבע שעה ביום התחושה הטובה שאנחנו עושים לעצמנו זה גורם לנו לקום למחרת בבוקר להמשיך שוב למרות שבחגים  האוכל מפתה אבל לשים בצלחת מה שאני רוצה לאכול  ולא למלא שוב ושוב. אני למשל עושה את זה בשבועות מכינה עוגת גבינת פירורים ואני לא אוכלת ממנה חתיכה קטנה אני אוכלת ממנה כמו שאני אוהבת ונהנית ממנה. ולא צריכה להרגיש שאני צריכה עוד ועוד, ומאזנת עם כושר לאחר מכן, ועוברים את החג בשלום".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן