ה״מכה ה-11״: מטרד רעש האופנועים והטרקטורנים

כבר שנים שתופעת האופנוענים והטרקטורונים שנוסעים ברעש בלתי נסבלת, בעיקר בלילות וממררת את חיי תושבי העיר. כשהעירייה והמשטרה מגלים אוזלת יד, אז התופעה רק מתגברת. ״די! תנו לישון בשקט״, מבקשים תושבי אשדוד

צילום: אור ירוק
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

 זה אולי לא תופעה המיוחדת רק לאשדוד, אבל אין ספק שהיא מטרידה את התושבים בעיר. בשנים האחרונות התפשט טרנד חדש, בה אופנוענים ורוכבי טרקטורונים נוהגים במהירות ברחובות העיר ברעש מחריש אוזניים, עם אגזוז מרעיש במיוחד, שנועד להעצים את הרעש או החוויה של משתתפי הנהיגה ברחובות העיר, בעיקר בשעות הלילה. הם יוצאים להם בחבורות ברעש גדול שמקפיץ לתושבים את הלב ומפריעים להם בשנתם. מדובר בתופעה שמטרידה מאוד את התושבים החשים חסרי אונים למול אוזלת היד שמגלים הרשויות. מידי פעם מתלוננים תושבים ממספר מקומות בעיר ומלינים על התופעה הזו. גם בתקופת מבצע ״שומר החומות״ שאשדוד חטפה טילים מעזה, לא ריחמו האופנוענים על התושבים והמשיכו בשלהם כאילו אין מלחמה. הרעש הבהיל את התושבים. חלקם התלוננו וטענו כי רצו בבהלה לממ״ד מחשש לאזעקה.

אחד התושבים: ״המצב נהיה יותר גרוע״

ברשתות החברתיות לא מפסיקים לכתוב על התופעה הזו שמפריעה כל כך. כך מספרת תושבת רובע ב׳ שקופצת בבהלה מהמיטה בלילות, כשהאופנוענים מגיעים ברעש ודוהרים במהירות בשד׳ הרצל׳. ״הנכד שלי התינוק מתעורר בבכי מהרעש״ היא מספרת.

תושבים פונים לא פעם אל המשטרה או לעירייה אך התופעה לא מפסיקה, להיפך ״המצב נהיה גרוע מיום ליום, או מלילה ללילה״, אומר תושב רובע ט״ו. לדבריו ״אני כותב שורות אלה אחרי שאבדו כבר התקוות. אני גר מזה 25 שנה ברחוב מארק שגאל באזור ט״ו. בשנים האחרונות אנו עדים למפגע חמור הן בטיחותי והן מבחינת איכות חיים. לילה לילה בין השעות 01.00 ל02.00 מספר אופנועים וגם מכוניות עושות מירוצים או סתם דוהרים לאורך שדרות משה דיין. אתמול בלילה זה היה כבר שיא השיאים….לאחר השעה 01.00 רעש אדיר בלתי נסבל הקפיץ אותי, ואני מניח עוד כמה דיירים לאורך השדרה משנתם. זה לא ייתכן כך להמשיך״ האיש, כותב מדם ליבו בשמם של תושבי האזור כולם שסובלים וחשים חסרי אונים.

פנית למשטרה?

״מה שהכי מפוצץ לי את המוח זה כשאתה מתקשר למשטרה, אז היומנאי/ית אומרים לי: ׳מה צבע האופנוע ? מה המספר שלו? מה נסגר איתם? אני גר בדופלקס, צריך להרים את התריס, להוציא את המצלמה ולצאת החוצה והם כבר מזמן המשיכו בנסיעה… מצטער  עניתי ליומנאית, הוא לא הסכים לחכות שאצלם אותו. אני לא מבין את זה זה לא התפקיד שלי. אני הגעתי ב-1961 בגיל 13 לאשדוד, עבדתי , משלם מיסים. היום אני בן 73 לא מגיע לי לישון בלילה?! המטרידים האלה שמשתוללים על הכביש והמשטרה לא דואגת לנו למנוחת הלילה שלנו. פשוט מקומם, זה גועל נפש. העיקר עושים כבישים יפים ופארקים ובונים בניינים ואנחנו בבוץ. זה לא יכול להיות כזה דבר. אני כותב בשם דיירים רבים ששנתם מופרעת לילה לילה, ללא כל סיבה ואשמה מצידנו. מדוע לא מגיע לנו לישון בשקט ? מדוע אין טיפול בנושא? מדוע המשטרה בכלל שואלת שאלות מטומטמות?״.

ש. האם לעירייה פניתם?

״פניתי גם לראש העיר….לא קיבלתי תשובה. הגיע הזמן שראש העיר יתעורר. חבל שאין לי את הטלפון שלו, כי אם אני לא ישן בלילה גם הוא, שלא יישן בלילה. אני פונה מכאן שוב לראש העיר, בבקשה לעשות הכל על מנת להפסיק את ההשתוללות שלוחת הרסן, את הפגיעה בחוק ופגיעה בתושבים. אתם, העירייה, מחלקת התנועה, המשטרה, תמצאו את הדרך המתאימה והמקצועית להפסיק את זה. לא אני אמור לתת לכם עצות. אפשר להשתמש במצלמות, באמפרים, לא חשוב העיקר שזה יפסק כבר״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן