השופט שפסק נגד עיריית אשדוד חשוד בהעתקת פסקי של אחרים

עיכוב קידום וסכנת הדחה משיפוט. בעירייה מתלבטים מה לעשות עם פסקי הדין שפסק נגדם ובעיקר בתיק המצילים שבו קבע כי היו ממצאים חמורים וניהול בעייתי של המנכ"ל והאם בכוונתה לבקש בדיקה חוזרת של החלטותיו

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

שופא בית הדין האיזןורי לעבודה בבאר שבע לא חסך את שבט לשונו ואת פיסוקתיו נגד עיריית אשדוד. כעת עם החשיפה החמורה לפיה הוא העתיק לכאורה פסקי דין של שופאים אחרים, בעיריית אשדוד שוקלים לערער ולפעול נגד החלטותיו השנויות במחלוקת.

בעיקר מדובר בפסד הדין שקיבל תהודה גדולה בנוגע לתנאי המצילים שתבעו את העירייה ואת מה שנחשף לכאורה במהלך המשפט בו נטענו טענות קשות נגד מנכ"ל העירייה אילן בן עדי בכך שהוא מעדיף לקדם בעירייה את אנשיו ואת אנשי שלומו.   פרשת השופט יוחנן כהן שופט בית הדין האזורי לעבודה במחוז דרום, נחשפה בגלובס בכתבת תחקיר של  אבישי גרינצייג. נחשף שהשופט הזה העתיק פסק דין ונתפס. כעת הוא עשה זאת שוב ונמצא בסכנת הדחה מכס השיפוט ובעירייה שוקלים לערער.

זהו פסק הדין ששופט כהן כתב נגד עיריית אשדוד ומנכ"ל העירייה:

'גלובס' מדווח כי תחילת הפרשה החלה במאי 2020, אז דחה השופט כהן את תביעתו של ד"ר ערן ישעיהו אלמגור נגד החלטת אוניברסיטת בן גוריון שלא להאריך את מינויו כחבר בסגל האקדמי. בתגובה לפסק הדין, ד"ר אלמגור הגיש תלונה לנציב, בטענה שהשופט כהן העתיק את פסק דינו מתוך סיכומי האוניברסיטה ומתוך החלטה של שופט אחר בהליך אחר. "בחלק ה'דיון והכרעה' אין דיון ואין הכרעה. רק העתקה נטו", התעקש אלמגור.

לאחר בירור התלונה, הנציב אישר שהשופט כהן אכן העתיק עשרות עמודים בפסק דינו. אלא שהמבוכה לא הסתיימה כאן – לאחר הגשת התלונה, ביקש הנציב שהם את תגובת השופט כהן להאשמות. כהן הכחיש הטענות נגדו, והשיב: "אין מדובר ב'העתקה' כמכלול אלא לכל היותר בליקוט של טענות בהן השתכנעתי. לפיכך, טענות הנתבעת בסיכומיה וההחלטה בהליך הזמני היוו נדבך מרכזי בפסק הדין".

בן עדי. שוקל לערער על החלטות השוםפט בעניינו

אולם, הנציב שהם תקף בהחלטתו את נימוקיו של כהן, וטען שאין מדובר ב"ליקוט של טענות". אם לא די בכך, הנציב קבע שאפילו תשובת השופט כהן הועתקה מתוך סיכומי האוניברסיטה בערעור שהוגש לביה"ד הארצי. בשל כך, זימן שהם את כהן לפגישה, ורק בשלב זה לקח האחרון אחריות על התנהלותו והביע עליה צער.

השופט לא חדל ממעשיו

אירוע העתקה של השופט כהן היה רק יריית הפתיחה – בתלונה חדשה שהגיש ד"ר אלמגור, הוא תקף את טענת השופט כהן. לדברי אלמגור, השופט לא אמר אמת בדבריו ואף לא הפנים את חומרת מעשיו, שכן כך נהג גם במקרים נוספים. אם לא די בכך, לדברי המתלונן, מעשיו של כהן גרמו להטיית הדין בתלונתו הקודמת על השופט, מאחר שהנציב שהם נמנע מלהמליץ על נקיטת צעדים נגדו.

בעקבות התלונה החדשה, הנציב שהם התייחס לשלוש פסיקות של השופט כהן: באחת, כתב הנציב שמתוך 80 סעיפי פסק דין, הועתקו 19 סעיפים מתוך פסק דין של שופט אחר, שלא על דרך הציטוט, ושבנוסף הועתק סעיף אחד מתוך פרסום בכתב עת. מדובר בהעתקה בהיקף של כ-25% מן הכתוב.

בנוגע לפסק הדין השני, ציין הנציב שהם שמתוך 114 סעיפי "דיון והכרעה", הועתקו 61 סעיפים מתוך סיכומי הנתבעת באותו הליך, ושישה סעיפים נוספים הועתקו מתוך פסק דין אחר של שופטת אחרת – שוב שלא על דרך הציטוט. כלומר, העתקה בהיקף 58%. בהתייחסותו לפסק הדין השלישי, קבע הנציב שהועתקו 12 סעיפים בהיקף 23% משני פסקי דין של שופטים אחרים ללא הפניה.

לדברי הנציב שהם, "בשלושת ההליכים נמצא שהשופט לא 'נעזר' או 'ציטט' דברים כטענתו, אלא העתיקם באופן נרחב, מעשה שלא ייעשה".

בעקבות זאת, הנציב שהם הגיע למסקנה שהשופט כהן "המשיך בהתנהלותו הפסולה" גם לאחר מתן ההחלטה. הנציב המליץ לשר המשפטים להגיש קובלנה נגד השופט לבית הדין המשמעתי לשופטים בגין מעשי העתקה ואי אמירת אמת במהלך בירור התלונה הקודמת. במסגרת ההליך, השופט כהן שכר את שירותיו של השופט בדימוס אמנון סטרשנוב על מנת שייצג אותו.

מדוברת הרשות השופטת נמסר בתגובה: "החלטת הנציב בעניינו של השופט התקבלה ומדברת בעד עצמה. נוכח המלצת הנציב לנקוט בהליך משמעתי נגד השופט, ובהינתן שהסמכות להגיש קובלנה משמעתית נתונה לשר המשפטים, לא התקימה שיחה בין השופט לנשיאה בנושא וממילא לא דובר עימו על אפשרות פרישה. ככל שהשופט פנה לשר המשפטים בעניין הוא עשה זאת על דעתו בלבד".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן