הרב תומר בן שטרית נפטר בגיל 39 מסיבוכי הקורונה

לאחר שמצבו של הרב תומר בן שטרית, רב בית הכנסת של בית החולים ׳אסותא׳, החמיר, הרופאים נאלצו להרדים ולהנשים אותו, אולם ביום הראשון של השנה החדשה הוא נקרא לישיבה של מעלה. בצאת החג ליוו רבים את הרב בן שטרית בדרכו האחרונה. הוא נטמן בחלקה החדשה של שומרי שבת. עין לא נותרה יבשה שבנו יוסף חיים קרא קדיש. יהי זכרו ברוך!

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מגפת הקורונה גובה מחיר כבד, השבוע נפטר ממנה הרב תומר בן שטרית והוא בן 39 בלבד. הרב תומר בן שטרית היה איש מאיר בנשמתו שמאז שחזר בתשובה פעל רבות למען הזולת ולמען התורה.

הרב בן שטרית היה, בן היתר הרב של בית הכנסת בבית החולים ׳אסותא׳, והרבה לעודד ולסייע לחולים ולבני משפחתם בשעתם הקשה. למרות שהוא הקפיד לשמור הוא נדבק בקורונה. לאחר שמצבו החמיר הוא אושפז בבית החולים, בו פעל רבות . הרופאים נאלצו להרדים ולהנשים אותו.  לפני שהורדם עוד הספיק לשוחח בטלפון עם ידידיו ואמר כשיחלים שיקבעו לו שיעורי תורה.. תושבי העיר אשדוד וכל מוקירי  ואוהבי הרב קרעו את השמיים בתפילות לרפואתו, אולם ביום א' תשרי הוא נפטר.

במוצאי ראש השנה, השמועה הקשה הכתה את כל מי ששמע על כך, בכל מקום פרצו בבכי נסער וכאבו את האבדה הגדולה, במסדרונות בית החולים כבר ביום ראש השנה הורגש הכאב בכל פינה ואת הצער על פניהם של צוות הרפואי בבית החולים, לקראת חצות לילה המונים צעדו לבית העלמין שם התקיימו ההספדים. במועצה הדתית מציינים כי באותו לילה התקיימו 8 לוויות, הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית דאג בצורה מהירה מיד עם צאת החג לזרז את קיום ההלוויה עוד באותו לילה, למרבה המזל בדיוק נחנך באשדוד חדר טהרה ייעודי לנפטרי קורונה. דבר שקיצר את זמן מועד הלוויות נפטרי הקורונה. רבים הגיעו לבית העלמין כשהם ממררים בבכי ומתקשים להאמין לרוע הבשורה. הרב יעקב קיהן – רב בית החולים "אסותא" שהכירו כבר מיום הראשון בתפקידו, בדבריו כשהוא נשנק בקולו תיאר את גודל אהבת החסד של המנוח כלפי החולים אין יום שלא ראו אותו צועד בין החדרים במחלקות השונות, ומעודד בכל דרך את החולים על מנת להקל מעליהם מעט מסבלם,

הכדורגלן שהפך לרב

בכתבה שנכתבה על הרב בן שטרית אשתקד באשדוד10 סופר סיפורו המיוחד. הוא בן למשפחה מלח הארץ, משפחת בן שטרית שעלתה ממרוקו ליבנה. הרב תומר ושלושת אחיו גדלו במשפחה מסורתית. אמו יפה דאגה לגידול הילדים והאב ניסים עבד בחברת חשמל. הרב תומר לא שייך למשפחת רבנים והוא אף בצעירותו למד בתיכון גינסבורג והיה שחקן כדורגל מוכשר במכבי יבנה. לפני כ- 18 שנים חזר בתשובה. למד במסגרת שיעורי תורה וכולל אברכים. לאחר שעבר לאשדוד המשיך את סדר לימודיו בכולל ברובע ב' ואחר כך המשיך להתמיד את לימודיו בכולל שע"י ישיבת "זוהר התורה" ברובע ח' בעיר. בשנים האחרונות הקים את עמותת "תשובה וישועה" כדי לאגד בתוכה את פעילות החסדים שהיו נר לרגליו הכוללים בתחומים רבים כמו, עזרה לחולים ולמשפחותיהם בבית החולים, כולל אברכים, עזרה למשפחות בנושאים שונים ועוד.

עד מהרה הוא הפך למוקד עלייה לרגל עבור תושבים מכלל רחבי המדינה, שכינו אותו "רואה הנסתרות", ו"הרנטגן מאשדוד".  אבל הוא הצטנע והעדיף להקדיש עצמו לכל נזקק. בכתבה עליו לפני שנה בדיוק לפני ראש השנה הוא עסק בחלוקת ילקוטים לתלמידים וכן חילק תלושי מזון למשפחות נזקקות לקראת ראש השנה.  סדר יומו כפי שסיפר התחיל השכם עם שכר בתפילה הלימוד ופעילויות העמותה – ומסתיים בשעות הקטנות של הלילה לאחר שהוא עורך פדיונות נפש ותיקונים כפי שהוא מבטיח לציבור שפונה אליו בעניינים מגוונים. "אם זה בענייני רפואות, אם זה בענייני פריון, אם זה בעניינים של אנשים שהיו ממש על סף מוות וברוך ה' הרבה תפילות קיימנו עליהם, גם אם זה בארבע בבוקר", הוא משתף. "היה בן אדם אחד שהיה במצב קריטי, מורדם ומונשם, הרופאים לו נתנו לו סיכוי לחיות, אבל אנחנו לא מאבדים תקווה על אף אחד – זהו יסוד של תורה, שדוד המלך אומר 'אפילו חרב חדה מונחת על צווארו של אדם אל ימנע עצמו מן הרחמים' – ואני זוכר שכל יום בשעה 3 לפנות בוקר היינו נכנסים אליו לחדר בטיפול נמרץ בתל השומר ומתפללים עליו, בתענית דיבור של שעה. היום, ברוך ה', הבן אדם הוא נס מהלך"..

 הרב הותיר אחריו אישה, 7 ילדים: 6 בנות ובן שאמור בקרוב לחגוג בר מצווה, הורים ואחים. יהי זכרו ברוך!. יהי זכרו ברוך!

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן