המירוץ ללשכת ראש עיריית אשדוד בקומה 5

איני יודע אם יש עיר בארץ שמתמודדים בה שבעה מועמדים לראשות העיריה וחמש עשרה רשימות למועצת העירייה. כמי שמלווה מערכות בחירות מזה חמישים ושתיים שנה, לא זכור לי שהיתה איזו מערכת בחירות עם הרבה מתמודדים לראשות העיר ולמועצה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

כמי שמלווה מערכות בחירות מזה כחמישים ושתיים שנה, לא זכור לי שהיתה איזו מערכת בחירות עם כל כך הרבה מתמודדים לראשות העיר ולמועצת העירייה. חלקם הודיעו שהמטרה שלהם להוריד את ד"ר לסרי מכסאו, ולא מעניין אותם מי ייבחר, כך למשל הודיע אבי אמסלם וברק סרי המטרה: להוריד את ד"ר יחיאל לסרי מראשות העירייה.

יש מועמדים שבבחירות האחרונות היו ממש על סף הסיבוב השני, כמו ד"ר אלי לחמני או שמעון כצנלסון, וזה מדגדג אותם להתמודד גם הפעם לראשות העירייה.שניהם זכו בכעשרים וחמש אחוז כל אחד, עכשיו עם ריבוי המועמדים לראשות העיר, יש סיכויים על פי חשבונם והגיונם ועם פיזור הקולות בין הרבה מועמדים, סיכוייו של ד"ר לסרי לזכות כבר בסיבוב הראשון הוא קלוש.

אם נסיק מסקנות לפי תוצאות הבחירות האחרונות 2018, סיכוייהם של כצנלסון וד"ר לחמני גדולים יותר להגיע לסיבוב השני מול ד"ר לסרי, לעומת זאת אם נסיק מסקנות לגבי תוצאות הסקרים בחודשים האחרונים, סיכוייה של עו״ד הלן גלבר להגיע לסיבוב השני מול ד"ר לסרי הם גדולים, דבר אחד אין עליו חולק והוא בכל מקרה, מה שבטוח לסיבוב השני יגיע ד"ר יחיאל לסרי, זו ההערכה להיום. אני מדגיש מדובר בהערכה להיום, הכל יכול להשתנות עד יום הבחירות.

מערכת בחירות נקייה אצל ד״ר לחמני

למיטב זכרוני לא כל מי שהגיע במערכת בחירות אחת להישגים גדולים, זו ערובה  להישגים במערכת בחירות שתבוא אחריה. ניקח לדוגמא את ד"ר לחמני שלדעתי מנהל מערכת בחירות תרבותית, ללא השמצות, ללא הבטחות שווא. עבור ד״ר לחמני זו מערכת הבחירות הרביעית שלו. היתה לו בעבר מערכת בחירות שזכה בכמה מאות קולות, ובמערכת הבחירות האחרונה זכה ל-24% מכלל המצביעים, ולמועצה זכה בשלושה מנדטים. אין לו שונאים, והוא לא מותקף ולא מושמץ. שלטי הרחוב שלו נותרו שלמים ברחבי העיר. הפעם ערך ברשימתו שינויים קלים. הוא הפתיע כאשר הציב במקום השלישי את ולדימיר גרשוב, שהיה סגן ראש העיר שנים רבות, שיש להניח שיביא מאות ואלפי קולות מהמגזר הרוסי  לרשימתו. ולכן אם ד"ר לחמני יזכה בארבעה מנדטים, ולמעלה מ-25% לראשות העיר, זה יהיה גם לזכותו של ולדימיר גרשוב.

התעלומה הגדולה הלן גלבר

מעמדה של עו"ד הלן גלבר הולך ומתחזק. לפי הסקרים תגיע לסיבוב השני מול ד"ר לסרי, כך גם לפי האווירה ברחוב וגם לפי רוב הסקרים. בפעם הקודמת זכתה עו״ד גלבר בתשעת אלפים קולות לראשות העירייה, ולמועצה זכתה רק במנדט אחד. הפעם למדה לקח מהבחירות הקודמות, החליפה את צוות הייעוץ, ולפי הסקרים תגיע לסיבוב השני מול ד"ר לסרי, אם יהיה סיבוב שני. עו"ד גלבר הציבה מועמדים חדשים, כאשר במקום השני העמידה את השרה וחברת הכנסת לשעבר סופה לנדבר. יש להניח שלנדבר תביא מאות ואולי אלפי קולות מהמגזר הרוסי.

גם שלטי הרחוב שלה כמעט ולא הושחתו, מלבד שלטים בודדים שהושחתו ע"י חרדים בגלל תמונת אשה בפרהסיה. עו"ד גלבר לא מיהרה לפרסם את רשימתה למועצת העירייה, והיא בדקה בקפידה רבה כל מועמד ומועמדת במקומות ריאליים, על מנת למנוע פרישתם מסיעתה באמצע הקדנציה, כמו שעשו הרבה חברי וחברות מועצה.

רשימתו של ברק סרי מורכבת משבעת חברי מועצה בעבר ובהווה

רשימת "אשדוד מתקדמת" בראשותו של ברק סרי שמורכבת מרשימות ושמרסיסי רשימות מפליטים, ממורמרים ומשאיריות שהיו בעבר, אמורה לקבל בבחירות האלה לפחות ארבעה מנדטים. פחות מכך זה יהיה כשלון, החשבון פשוט, צחי אבו שעומד מאחורי מועמדותו של ברק סרי, התמודד לפני שתי קדנציות למועצת העירייה וזכה בשני מנדטים, והיו חסרים רק כמה מאות קולות למנדט השלישי. לרשימת ברק סרי הצטרפה שרון מרק שעמדה בבחירות האחרונות בראש רשימת "הלביאות" וזכתה בשני מנדטים. במהלך השנים האחרונות רשימת "הלביאות" התפרקה, והתפצלה. מרק שרון הצטרפה לרשימתו של ברק סרי. בין התומכים בברק סרי הצטרף פעיל מרכזי מאוד ליאון בן לולו שהיה סגן ראש העירייה, וזכה בשני מנדטים מטעם הליכוד. בן לולו מנהל מטה הבחירות של ברק סרי. החשבון הסופי: רשימתו של ברק סרי מורכבת ונתמכת ע"י ששה חברי מועצה לשעבר. להוסיף את ראש הרשימה ברק סרי שאמור לפחות להביא עוד שני מנדטים, על אף מבחינה תיאורטית רשימתו של ברק סרי אמורה לקבל שמונה מנדטים. יש להוסיף עוד מנדט של עו"ד חנוך דרך ארליך, שהסיר את מועמדות לראשות העירייה ולמועצה, והצטרף לברק סרי, יוצא שרשימתו של ברק סרי "אשדוד מתקדמת" תומכיה הם תשעה מנדטים. חשבון פשוט: ליאון בן לולו (2 מנדטים) צחי אבו (2 מנדטים) מרק שרון (2 מנדטים) חנוך דרך (1 מנדט) ברק סרי ראש הרשימה שאמור להביא עוד שני מנדטים לפחות, בסה"כ תשעה מנדטים.

שמעון כצנלסון הולך להזיע הפעם מול אלי נכט

רשימת "אשדוד ביחד" בראשות שמעון כצנלסון, כנראה הגיע סוף הצלחתה. בבחירות האחרונות זכתה רשימתו לששה מנדטים, ולראשות העירייה זכה למעלה מעשרים וחמשה אחוזים ורק כמה מאות קולות הפרידו בינו לבין הסיבוב השני מול ד"ר לסרי, הפעם מתמודד מולו עו"ד אלי נכט בחור צעיר, יליד ברית המועצות נקלט היטב בארץ עו"ד במקצועו, אהוב ומקובל מאוד בקרב יוצאי חבר העמים, בעיקר בקרב הצעירים. זוכה להצלחה רבה גם בקרב הוותיקים. עו"ד אלי נכט איש ארגון, פעיל במפלגה הרשימה הממלכתית של בני גנץ. גם דוד אסייג מועמד במקום השני מוכר ואהוב  מאוד בקרב תושבי אשדוד, ואני מניח שיביא לעו"ד נכט נידוניה טובה. אם עו"ד אלי נכט יתאחד עם כצנלסון, הרשימה המאוחדת סיכוייה להגיע הסיבוב השני הוא גדול מאוד, ואם יהיה סיבוב שני זה יהיה מול ד"ר לסרי. ואם לא יהיה איחוד, לאף אחת משתי הרשימות לא תעבור את החמישה עשר אחוזים, ואפילו פחות. חשוב לזכור שולדימיר גרשוב שהיה סגן ראש העיר שנים רבות פרש מרשימתו של כצנלסון, והצטרף לרשימתו של אלי לחמני, גם סופה לנדבר הצטרפה להלן גלבר ותיקח קולות משמעון כצנלסון.

המטרה של אבי אמסלם להוריד את ד"ר לסרי

ברק סרי ואבי אמסלם, לדעתי לא מתכוונים ברצינות להיבחר לראשות העיר, ונדמה כי יש להם מטרה אחת להדיח את ד"ר לסרי מתפקידו, כי זה רצונו של צחי אבו התומך בהם, ועומד מאחוריהם.

בעצה אחת עם הרב אריה דרעי ראש תנועת ש"ס שהפך לשונאו של ד"ר לסרי, בגלל שפגע בנציגו באשדוד אבי אמסלם במשך שנים. לסרי ביקש בחודשים האחרונים שלוש פעמים לפגוש את אריה דרעי, וזה סירב בתוקף. דרעי ניזון גם מברק סרי שהיה דוברו בשנים האחרונות, וכמובן השפעתו של צחי אבו על דרעי היא גדולה מאוד מאוד. ההשערה שלי שאבי אמסלם לא יזכה בששה מנדטים, ולראשות העירייה יקבל כמה אחוזים. בסוף מערכת הבחירות יסיר את מועמדותו לראשות העירייה ויתמוך בברק סרי. אם זה יקרה ש"ס תתרסק, כי החרדים המסורתיים יעדיפו מועמד דתי ולא מועמד חילוני.

תרגיל ראשון לא הצליח

תחילה הריצו את ברק סרי לראשות העירייה. כי ברק סרי מוכר פחות באשדוד, ובארץ מוכר בגלל הופעותיו הרבות בטלוויזיה. אבל אז באו הסקרים  והוכיחו: ברק סרי  זה לא האלטרנטיבה לד"ר לסרי שהביא הישגים רבים, החל מפתיחת בית החולים וכלה בסיום היציאה השלישית בצפון העיר העומדת להיפתח בחודשים הקרובים. הסקרים הקיפו גם את בוחרי ש"ס, שעל פי הפרסומים הראשונים הם התומכים של ברק סרי, אבל זה לא עזר. על פי הסקרים ברק מדשדש למטה, מאחר ומצביעי ש"ס לא יצביעו במועמד חילוני כמו ברק סרי, כאשר יש להם מועמד ירא שמיים כמו ד"ר לסרי.

תרגיל שני לא הצליח והתרגיל השלישי שיפגע בתנועת ש"ס

מריצי ברק סרי חששו שמצביעי ש"ס ילכו כולם לד"ר לסרי והחליטו להעמיד את אבי אמסלם לראשות העיר מטעם ש"ס. גם צעד זה יגרום להרבה מצביעי ש"ס לא להצביע ש"ס הפעם למועצת העירייה. אבל לפי  יודעי דבר, יגיע התרגיל השלישי לקראת הסוף אבי אמסלם מוריד את מועמדותו ותומך בברק סרי. וזה יהיה ברגע האחרון, מטה לסרי מודע לכך והם מכינים הסברה מהירה תוך מספר שעות ולפרסם את כוונתו של אבי אמסלם, שלדבריהם הוא יהיה חוטא ומחטיא את הרבים, אם יסיר את מועמדותו בדקות האחרונות לפני פתיחת הקלפיות ויקרא למצביעי ש"ס להצביע עבור ברק סרי.

הערכה: אמסלם יסיר מועמדתו מראשות העיר ויתמוך בברק סרי

הפעם ערך ד"ר לחמני ברשימתו שינויים קלים, הוא הפתיע כאשר הציב במקום השלישי את ולדימיר גרשוב, שהיה סגן ראש העיר שנים רבות, יש להניח שיביא מאות ואלפי קולות מהמגזר הרוסי  לרשימתו של ד"ר לחמני

מעמדה של עו"ד הלן גלבר הולך ומתחזק, לפי הסקרים תגיע לסיבוב השני מול ד"ר לסרי, כך לפי האווירה ברחוב וגם לפי רוב הסקרים

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן