הקרב על השם: סאגה שלא נגמרת בין הפועל לאדומים אשדוד

המאבק על השם ׳הפועל׳ חזר והשבוע, אחרי הפנייה של יוסי כנפו מבעלי האדומים אשדוד להתאחדות, מרכז ה׳פועל׳ ו׳הפועל אשדוד׳ פנו בדרישה למנוע את המהלך. בליגה: ׳האדומים׳ אשדוד ניצחו את נורדיה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

שוב מלחמה על השם הפועל באשדוד: ביום שלישי האחרון קיימה ההתאחדות לכדורגל ישיבה שלא מן המניין בכדי לדון בבקשה של הפועל אשדוד מליגה ב' דרום ב' להתנגד לשינוי השם. נזכיר, ב-20 באוגוסט פנה הבעלים של ׳האדומים אשדוד׳ יוסי כנפו וביקש ממהתאחדות לשנות את השם של אגודת ספורט אשדוד להפועל אדומים או לאגודת ספורט הפועל אדומים. באותו המכתב הציג כנפו את תמיכתם של מועדונים נוספים למהלך בהם הפועל פתח תקווה, בית"ר ירושלים, הפועל ירושלים, עירוני ניר רמת השרון, מכבי פתח תקווה, מכבי תל אביב, בני ריינה ועוד. כנפו הזכיר את הסדר הפשרה שהושג בשנת 2016 ובו אושר להשתמש בשם הפועל אדומים לפי סעיף 1.8 בו נטען כי הקבוצה תהא רשאית לשנות מעונת 17/18 ואילך את שמה להפועל אדומים ברישומי ההתאחדות.

בשבוע שעבר, עם הפרסומים על הבקשה של כנפו לשינוי השם של האדומים אשדוד, הפועל אשדוד ומרכז הפועל פנו באמצעות עו"ד עמרי אפלבאום ממשרד עורכי הדין גורניצקי ושות', להסיר מסדר היום של האסיפה הכללית שהתקיימה ביום שלישי האחרון את בקשת אגודת ספורט אשדוד המנוהלת תחת עמותת בית"ר אשדוד, לשינוי שם הקבוצה. לטענתם, "מרכז הפועל נדהם (ממש כך), מבקשת המבקשת (אשר צורפה להזמנה לאסיפה הכללית) בכללותה וממקרא סעיף 7 לבקשה בפרט, אשר כל האמור בו אינו נכון בלשון המעטה, ומהווה ניסיון מכוון להסתיר ולהטעות את האסיפה הכללית אשר ממילא אינה מוסמכת לדון ולהחליט בבקשה", נכתב במכתב. עוד נכתב כי "מרכז הפועל שמחזיק במלוא הזכויות בשם וסמל 'הפועל', אינו מסכים לבקשת המבקשת. להיפך – הוא מתנגד נחרצות לשינוי שמה של המבקשת ושימוש שלה בשם 'הפועל'. די בכך לגרום לדחייתה והורדתה מסדר היום".

לטענת עורך הדין אפלבאום, הסכם הפשרה שניתן היה מול העמותה הקודמת של אגודת ספורט אשדוד, האדומים של אשדוד 1957 שהתפרקה בשל קשיים כלכליים, כשהמועדון עבר לניהולה של עמותת בית"ר אשדוד, נתבקש המועדון על ידי מרכז הפועל לשנות את התקנון – אך זה לא נעשה. "והנה שבה אגודת ספורט אשדוד, הפעם דרך עמותת בית"ר אשדוד, ומבקשת ללא היתר ממרכז הפועל לשנות את שמה ובהתנהלות פסולה ובניסיון להטעות את ההתאחדות, מצהירה בסעיף 7 לבקשתה כדלקמן: 'יובהר כי המועדון קיבל את אישור מרכז הפועל, אימץ את תקנון מרכז הפועל וחתם על הסכם קבלת השירותים וכתב השירות המחייב מטעם מרכז הפועל. נכון למועד זה, לא ידוע למועדון על מניעה מצד מרכז הפועל לאפשר למועדון לעשות שימוש בשם הפועל'. יובהר ויודגש שוב – לא היה ולא נברא. אין כיום כל הסכמה של מרכז הפועל לבקשת המבקשת. תתכבד המבקשת ותציג את אישור מרכז הפועל אשר ניתן לה לטענתה. עמותת בית"ר אשדוד מעולם לא קיבלה את אישור מרכז הפועל לשנות את שם קבוצה, היא לא אימצה את התקנון אותו התחייבה לאמץ והיא מפרה באופן סדרתי את הסכם הפשרה ואת ההסכם בינה לבין מרכז הפועל. קיימת גם קיימת מניעה ואף התנגדות מצד מרכז הפועל לאפשר למבקשת לעשות שימוש בשם 'הפועל'. מכל מקום, אין זה מתפקידה של ההתאחדות, בין אם באמצעות הנהלתה או באמצעות האסיפה הכללית, לדון, לפרש או להכריע בעניינים או מחלוקות הנובעים מהסכם הפשרה. ככל שיש למבקשת טענות הקשורות בהסכם, מוזמנת היא לפנות לבית המשפט המוסמך". עוד נטען כי בקשתה של אגודת ספורט אשדוד היא מנוגדת לתקנון היסוד של ההתאחדות לכדורגל ואף מפרה את הסכם הפשרה עליהם הם מתבססים. לבסוף, ההתאחדות לכדורגל החליטה להוריד מסדר היום של האסיפה הכללית את עניין שינוי השם ולמעשה הקבוצה עדיין תקרא א.ס אשדוד.

נזכיר כי בעבר פירסמנו על מלחמות השימוש בסמל ובשם הפועל, בין האדומים להפועל אשדוד, אך נדמה ששוב אותה סאגה מצליחה עדיין לשבש את מערכת היחסים של שני המועדונים.

ממרכז הפועל טרם נמסרה תגובה.

טולמסוב טוען: לא שילמו לי

מאמנה של עירוני קריית מלאכי, דניאל טולמסוב, פתח במתקפה חריפה על קבוצתו הקודמת, האדומים אשדוד, וטען שהקבוצה חייבת לו את המשכורת של חודש אוגוסט השנה. "לא הפרתי חוזה, היה לי זכרון דברים". כזכור, לפני שעבר לאמן בקריית מלאכי, טולמסוב אימן באשדוד לצידו של דוד רביבו גם בחודש שעבר, והוא טוען שבעלי האדומים, יוסי כנפו ומלכי אינג'ר לא עונים לטלפונים שלו ומתחמקים מתשלום השכר.

נזכיר שטולמסוב מונה בסוף העונה שעברה למאמן שני לצידו של דוד רביבו ולקח חלק גדול בבניית הקבוצה, ולאחר שקריית מלאכי פיטרה את המאמן הקודם שלה יואל סוויסה, שעלה איתה מליגה ב', טולמסוב קיבל הצעה להיות מאמן יחיד בקריית מלאכי ולכן החליט לעזוב את האדומים אשדוד.

״לא הפרתי חוזרה, היה לי זכרון דברים״. טולמסוב

תגובתם של אנשי האדומים אשדוד לטענותיו של טולמסוב הובאה ע"י הבעלים יוסי כנפו: "אין שום התייחסות לדברים שהוא אמר. הוא תקע לנו סכין בגב".

היה גם כדורגל

האדומים אשדוד השיגו סוף סוף את הניצחון הראשון שלהם העונה. הקבוצה, שהפסידה בדו קרב פנדלים בדרבי האשדודי בגביע המדינה, ופתחה את העונה עם תיקו נטול שערים נגד מכבי יבנה, יצאה למשחק חוץ קשה נגד העולה החדשה מליגה ב', א.ס נורדיה ירושלים, וניצחה בזכות שער של יצחק אספה, אחד השחקנים היותר משמעותיים שחתמו בקבוצה העונה. היום (חמישי) יארחו האדומים את עירוני מודיעין החזקה של המנהל המקצועי שי מאור, מי שאימן במכבי עירוני אשדוד והעלה אותה מליגה ב' לליגה א'.

ירגה גטו מצטיין המשחק

בתוך כך, בקבוצה חתם יהב אפריאט בשבוע שעבר, והקבוצה עוקבת אחר החלוץ בן מייזן ששיחק במ.ס אשדוד וגל קעטבי ששיחק בהפועל עפולה מהליגה הלאומית.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן