הפתעה לא צפויה: הדיון על אישור שינוי כיכר הסיטי ירדה מסדר יום

בשל ענייני תכנון באשר לשינוי תכנית כיכר הסיטי במסגרת פרוייקט התחבורה ובמטרה להפחית העומס הוסרה התכנית בהוראת היור שמעון כצנלסון בוועדת בניין ערים

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

דיון סוער הערב בוועדת בניין ערים הוצגה התכנית שיש עליה ויכוחים באשר לנחיצותה. באופן מפתיע לאחר זמן קצר של דיון ושאלות של חברי הוועדה החליט היור סגן ראש העירייה שמעון כצנלסון להסיר את הדיון על התכנית מסדר יום. זאת בניגוד לעמדתו שם ממלא מקום ראש העיר עו"ד גבי כנפו שדבר לקיים דיון והצבעה על התכנית.

כיכר רמון הנמצאת על ציר בגין הולכת להשתנות ולהשתלב בתכנית התחבורה הכללית, כך שתמצה באופן אופטימלי את יתרונות הדרך עבור התחבורה הציבורית, תוך שיישמרו מרבית מקומות החניה לטובת המסחר ברובע וגם תנועת כלי הרכב תתאפשר בצורה סדירה. כפי שהוסבר, כיכר רמון, כחלק משדרות מנחם בגין המשודרג, הולכת לעבור מתיחת פנים ולהשתלב בתכנית התחבורה הכללית, כך שתמצה באופן אופטימלי את יתרונות הדרך עבור התחבורה הציבורית.

סוחרים ותושבים במקום מתלוננים כי התכנית תזיק להם לעסקים והודיעו כי הם מתנגדים לתכנית. בכוונת העירייה להציג בימים הקרובים את התכנית בפני התושבים. בעירייה אומרים כי לא יבוטלו מקומות חניה והתכנית תפחית מהעומס.

מהעירייה נמסר כי עומס התנועה על הכיכר הוא גדול ויעידו על כך הן הסוחרים והן התושבים המתגוררים בסמוך לכיכר. מהותה של התכנית המפורטת ב׳כיכר רמון׳, נועדה בראש ובראשונה להקל על עומסי התנועה ולאפשר תנועה חופשית בלב העיר, להנגיש את מרחב הכיכר והעסקים במרחב לתושבי העיר, לאפשר תנועת כלי רכב פרטיים בתנועה ישירה ולא מעגלית, וליצור דרך ישירה ושוטפת לנתיבי התחבורה הציבורית. במפה המצורפת ניתן לראות בבירור את נתיבי הדרך עבור הרכבים הפרטיים, הכוללים הן תנועה ישרה ורציפה בשני מסלולים והן פניות ימינה לאזורי המגורים ו/או פניות שמאלה באמצעות נתיב נוסף לשני הכיוונים. המפה מלמדת שלא רק שלא תהיה בעיה לרכב הפרטי, אלא שהוא נלקח בחשבון ומשולב היטב במיזם"

עוד אומרים בעירייה:"התכנית כאמור הינה חלק מתכנית התחבורה הציבורית והיא דומה במהותה לכיכר דיזנגוף בתל אביב. לא רק שאינה פוגעת בחזות הכללית אלא תאפשר הסדרה והנגשת הדרך לטובת כולם – הדיירים, הסוחרים והלקוחות. גם נושא החניות מקבל התייחסות על שדרות מנחם בגין, משני צדיו. כיכר רמון מתוקצב בפרויקט התחבורה הציבורית ופועל במסגרתו ".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן