קרע בקואליציה: כצנלסון הסיר הצעה מסדר יום בניגוד לעמדת עו"ד כנפו

כזה מארב לא חברי ולא קולגיאלי לא היה מזמן אם בכלל בעיריית אשדוד בין סגן ראש העיר, שמעון כצנלסון מצד אחד וממ"ק ראש העיר עו"ד גבי כנפו מצד שני. כצנלסון הסיר תכנית שינוי כיכר העיר בהצבעה בה עו"ד כנפו נותר במיעוט. עו"ד כנפו: "הייתי בהלם ממנו זה חוסר אמון מצידו"

עו"ד כנפו, כצנלסון ולסרי ביום חתימת הסכם קואליציה. זה נגמר?. צילום: ארכיון
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

זה קרה הערב בישיבת ועדת בניין ערים שבפניה הונחה תכנית חדשה לכיכר הסיטי. התכנית מדברת על שינויי תוואי המסלולים והריסת המבנה שבנוי עליה, מבנה חסר שימוש. התכנית שהודלפה עוררה סערה בקרב סוחרים ותושבים במקום שטוענים כי התכנית לשינוי הכיכר תהרוס להם את העסקים ותפגע בהם קשות.

למרבה ההפתעה והמבוכה של ממלא מקום ראש העיר, עו"ד גבי כנפו, שהגיע במיוחד להצביע בוועדת המשנה של בניין ערים עבור התכנית שהוא מוביל בהתאם לחזונו של ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, הוא מגלה שיו"ר הוועדה, סגן ראש העיר שמעון סניה כצנסון מודיע כי הוא מסיר את הסעיף של שינוי התכנית מסדר יום.

כיכר המריבה

עו"ד כנפו דרש כן לקיים דיון והצבעה על אישור התכנית, שלדבריו עמלו עליה רבות, אך כצנלסון התנגד בעוצמה והעלה זאת להצבעה. כנפו ושני חברי ועדה חרדים בלבד נותרו במיעוט והצעתו של כצנלסון זכתה לרוב בגיבוי יו"ר האופוזיציה, ד"ר אלי לחמני. התכנית הוסרה מסדר יום למורת רוחו של עו"ד כנפו.

עו"ד כנפו היה בשוק ועזב את הישיבה בזעם. בשיחה מאוחרת עם "אשדוד10" הוא הביע את אכזבתו הרבה מכצנלסון:"כצנלסון מונע משיקולים זרים במה שעשה". אומר עו"ד כנפו. "אני הייתי בהלם, מוכרח לומר. לא האמנתי שזה קרה. מדובר באיש קואליציה ואם היו לו שאלות או הערות, הוא יכל היה לעשות זאת לפני כן. מינינו אותו לתפקיד יו"ר ועדה, והוא לא מייצג את עצמו הוא מייצג את העירייה את ראש העירייה ואת החזון שלנו".

עו"ד כנפו אומר עוד כי "מדובר במהלך פגום של כצנלסון. המהלך שלו הוא הבעת חוסר אמון בנו ובתכנית. אבל זאת זכותו אנחנו נתמודד"

עו"ד כנפו: "כצנלסון מונע משיקולים זרים. מה שעשה הוא חוסר אמון בנו ובתכנית עליה עבדנו והיא מאוזנת. הייתי בהלם מהתנהלותו. יש איתו שבר פוליטי ונתמודד עם מה שעשה"

ש. מה יהה עם התכנית? לא תדונו עליה שוב בוועדה?

"לא. נביא אותה למליאת המועצה הקרובה לכלל חברי המועצה".

ש. אתה יכול לשער מה קרה? אולי הוא קשוב לתושבים שטוענים שיש בעיה עם התכנית?

"אני מכיר את התכנית. היא מאוזנת, יש בה מסלולים לתחבורה ציבורית, יש חניה, לא פוגעים במסחר. נכון יש ההתנגדות של תושבים שכניראה הבהילה אותו, אבל אבל יש מדיניות ויש מנהיגות. אנו עובדים שנים על התכנית ובסוף זה מגיע לוועדה וזה מה שקורה? לא לעניין".

ש. אפשר לקרוא למה שקרה משבר פוליטי?

"יכול להיות. אין ספק שיש שבר מסויים אבל אני מקווה שנתגבר על זה. בסך הכל המהלך שלו היה הפתעה אני הייתי בהלם מהתנהלותו".

יו"ר האופוזיציה ד"ר אלי לחמני מסר:

"אין אישור של הועדה אז אסור להם לפעול.
חשוב קודם להציג תוכנית סדורה לתושבים שהתושבים גם יביעו דעתם כאשר אסור שהתוכנית תמנע גישה של לחבורה פרטית לכיכר וכן תכביד על תנועת הולכי רגל עקב ריבוי רמזורים למען התחבורה הציבורית.
הרשות צריכה להבין שהם אמורה להתחשב בצרכי הציבור וככול הנראה רוצים לבטל חניות לאורך הרחוב יפגע אנושות בכול החניות בשדרת הרחוב.
אסור לאשר את התוכנית מבלי לידע ולשתף את הציבור:.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן