"הפקידות הבכירה לא נותנת לסניה לעבוד. "תוקעים" לו פרויקטים בעיר"

כך טוענים מקורבי סגן ראש העיר, שמעון כצנלסון שיוחלף הערב כיו"ר ועדת בניין ערים על ידי עו"ד גבי כנפו. מקורביו משרטטים תמונה עגומה לפיה מהנדס העירייה ומנכ"ל העירייה, מצרים את צעדיו של כצנלסון בעבודתו בוועדה. משבר שעשוי להוביל לפרישה מהקואליציה במסגרת ההערכות לבחירות בעוד שנתיים

האידיליה הסתיימה? לסרי סניה וכנפו. צילום: ארכיון
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

הערב זה אמור לקרות. סגן ראש העיר, שמעון סניה כצנלסון, יו"ר הוועדה לתכון ובנייה בעיריית אשדוד, הוועדה אולי החשובה והיוקרתית בעירייה, יוחלף על ידי ממלא מקום ראש העיר, עו"ד גבי כנפו. בסוף השבוע, במפתיע, הודיע כצנלסון על כוונתו לפרוש מהוועדה, שהוא כל כך אוהב והשקיע בה בשלוש השנים האחרונות המון ודרכה קידם לא מעט פרויקטים. הוא סירב להשיב ישירות למה פרש וטען כי מדובר בנסיבות אישיות, אולם מקורביו מצביעים על מאבק קשה שיש לו עם הפקידות הבכירה: מהנדס העיר ומנכ"ל העירייה, שלדבריו "תוקעים" לו פרויקטים.

מקורבים לכצנלסון מספרים כי כצנלסון חש באחרונה כי הוא לא יכול לקדם פרויקטים בוועדה בשל חוסר שיתוף פעולה מצד הפקידים הבכירים. הם מכוונים את האצבע לעברו של מהנדס העיר, דורון חזן, שמקורבי כצנלסון טוענים כי הוא מופעל על ידי מנכ"ל העירייה, אילן בן עדי. השאלה האם המנכ"ל מקבל הנחיות מראש העיר ד"ר יחיאל לסרי. מהניסיון המצטבר התשובה חיובית.

עו"ד כנפו. יחליף את סניה.

"לכצנלסון יש 6 מנדטים ו-4 תארים ומתברר כי הוא לא יכול לקבוע מדיניות בתחום המומחיות שלו בוועדה" אומרים מקורביו ומציינים כי באחרונה הוא נתקל בהמון חילוקי דעות מקצועיים במינהל ההנדסה.  מקורבי כצנלסון טוענים  עוד  כי עיקר הבעיה שלו היא עם  מהנדס העיריה דורון חזן, שלא רק שלא משתף פעולה אתו אלא במרה הגרוע הוא תוקע מקלות בגלגלי כמה פרויקטים שכצנלסון מבקש לקדם, כמו פרויקט כיכר הסיטי ועוד.  "זה מזכיר את מה שעברה סגנית ראש העיר הפורשת שרון מרק, שגם היא עברה כזה תהליך שלא שיתפו אתה פעולה מצד הפקידות הבכירה. עכשיו זה קורה במינהל ההנדסה. יש תחושה שהגישה של פקידות מול נבחרי ציבור היא שהפקידות מנהלת את העירייה ולא מי שצריך לקבוע את המדיניות מי שהציבור בחר. הפקידות יכולה וצריכה לתת את הפן המקצועי אבל לא לקבוע מדיניות ציבורית"

מקורבי כצנלסון מסרבים להצביע על הדרג הנבחר כאשם במצב, כמו למשל ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי או ממלא מקומו גבי כנפו. אחרי הכל הם אלה שמנווטים את המדיניות והם אלה שמכתיבים את הקצב מול הפקידים. אגב, בתגובה לפרישה מסר עו"ד כנפו כי "שמעון ביקש פסק זמן , מכבד את רצונו ובמקביל נקווה שנוכל שפסק הזמן יהיה קצר".

אז מה קורה כאן? בעירייה אומרים כי שני הצדדים מצויים במשבר אבל משאירים זאת על אש קטנה. נכון הוא שלפני כחודשיים המשבר היה גלוי אחרי שכצנלסון "הבריז" לקואליציה בהצבעה על בחירת סגן ראש העיר אלי נכט.

המשבר הוביל את לסרי וכנפו להכריז כי הוא "ייענש" ואכן מייד נלקחו הסמכויות ממנכ"ל חפ"א, מקורבו של כצנלסון, וכמי שמחזיק את תיק חפ"א, והוכרז כי הוא יוחלף בוועדה לתכנון ובנייה.  מאז לא קרה הרבה והוא נותר בתפקיד ודומה היה כי העניינים הסתדרו. כניראה שהעניינים לא הסתדרו ויש להזכיר שבעוד שנתיים יש בחירות וכניראה הצדדים נערכים.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן