בן עזרי: הורדת רף ההסכמה לא תגדיל את מספר הבניינים שיצטרפו לתמ"א 38 באשדוד

יזם או קבלן יזהרו מאוד לפני שייכנסו לבניין משותף שבו רק 51 אחוזים מהדיירים יסכימו לבצע תוכנית תמ"א 38". כך אומר שלומי בן עזרי, מנכ"ל ארגון הקבלנים באשדוד והשפלה בעקבות תיקון חוק שמשרד השיכון מעוניןי לקדם לפיו, תידרש הסכמה של 51% מהדיירים לתכניות התחדשות עירונית במבנים המוגדרים כמסוכנים

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל



כיום יש צורך בהסכמה של 80 אחוזים מהדיירים ובחוק ההסדרים החדש ישנה כוונה להוריד את הרף ל-66 אחוזים בלבד. בן עזרי מנכ"ל ארגון הקבלנים: "כשנכנסים לפרויקט של תמ"א 38 הקבלן צריך להשקיע כספים רבים בתכנון הבניין לאחר התמ"א, הוצאת היתר מהמועצה המקומית, גיוס צוות פועלים, עלויות חומרי בנייה ועוד. לכן שיעור של 51% אחוזים הוא מאוד שברירי. מספיק שדייר אחד ימכור הדירה לאחר והבעלים החדשים יתנגד לתמ"א בכדי לתקוע את כל הפרויקט"לדבריו הורדת רף ההסכמה מ-80 אחוזים או 66 אחוזים ל51 אחוזים בלבד, יפרנס בעיקר עורכי דין שייצגו את הצדדים. בן עזרי: "יחד עם זאת מדובר בהחלטה בכיוון הנכון שצריכה לעודד ועדי בתי בתים לשכנע דיירים ואת הדיירים להזדרז ולהכניס הבניין המשותף שלהם לפרויקט של תמ"א 38 לפני שהתמ"א תבוטל מסיבות כאלה או אחרות, בטח בבניינים ישנים עם פוטנציאל לקריסה עקב רעידת אדמה, עייפות החומר או ירי טילים".
בן עזרי מנכ"ל ארגון הקבלנים באשדודוהשפלה: "בסופו של דבר היזם מנסה למזער את הסיכון והחשיפה שלו. הפחתת אחוז ההסכמות ל 51% יצמצם חשיפה ויזרז את "פתיחת הליך היזמות", אך בל נשכח שבסופו של הליך, אם לא יהיו 100% חותמים, הפרויקט לא ייצא לדרך. זה צעד נכון, לכוון נכון אבל ללא זה לא סוף הדרך".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן