הפאשלה של חזן

סייים את תפקידו בנבחרת. אלון חזן.
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

השבוע היה שבוע לא קל למאמן נבחרת ישראל בכדורגל אלון חזן האשדודי, וזאת לאחר התבוסה הקשה של הנבחרת לאיסלנד בפלייאוף העלייה ליורו 2024 בתוצאה 4:1.

נבחרת ישראל עלתה למשחק עם שלושה אשדודים בהרכב רוי רביבו, גדי קינדה ודור תורג׳מן. קינדה אף החליף את אוסקר גלוך, כוכב הנבחרת, דבר שעורר הרבה ביקורות וחצים נגד מאמן הנבחרת. חזן סיים את דרכו כמאמן הנבחרת וזאת לאחר שביום רביעי האחרון ההתאחדות לכדורגל הודיעה על פיטוריו של המנהל המקצועי יוסי בניון. אנחנו שוב נחזור לצפות ביורו הבא מהבית, ונקווה שאת הטורניר האולימפי נצליח בשלום ואולי אפילו נחלום על העפלה היסטורית למונדיאל.

מ.ס אשדוד מתחילה את מסע ההישרדות

מ.ס אשדוד פותחת את הפלייאוף התחתון כשהיא במקום הלפני אחרון. ביום שבת הקרוב הקבוצה תתארח באצטדיון ׳המושבה׳ ושם תפגוש את מכבי פתח תקווה. השבוע במהלך אימוני הקבוצה נשמעו אזעקות באשדוד בזמן שהשחקנים היו באצטדיון, וחלקם קצת נלחצו.

מסע ההישארות לא יהיה פשוט, אשדוד כאמור, מגיעה למשחק מהמקום הלפני אחרון ומתחת לקו האדום עם יכולת התקפית הכי גרועה בליגה, הקבוצה כבשה בסך הכל 20 שערים ב-26 משחקים ובחלק ההגנתי היא ניצבת במקום השני והמפוקפק בטבלת הספירות, דבר שמעיד על היכולת ההגנתית הלא טובה של הקבוצה, את המקום הראשון תופסת יריבתה מכבי פתח תקווה, אך היא הרבה יותר טובה בחלק ההתקפי.

המשחק השני מתוך שבעה בפלייאוף צפוי להתקיים ביום שלישי בשעה 18:00 ובו מ.ס אשדוד תארח את מכבי נתניה. בשני המשחקים הראשונים נדמה כי אשדוד מגיעה כאנדרדוג והיכולת על המגרש לא שכנעה לאורך כל העונה ואם בעבר היה במערכת אדם כמו יוסי מזרחי שנקרא למילואים בכל פעם שהקבוצה במשבר – היום אין את זה. ואלי לוי, שמקבל את האמון המלא לאורך כל העונה, ייאלץ לשלוף שפן מן הכובע על מנת להישאר בליגה.

קרגולה עדיין בלתי מנוצח, האדומים שוב פישלו

מכבי עירוני אשדוד עדיין בלתי מנוצחת בקדנציה השנייה של המאמן אורי קרגולה בקבוצה. ביום שישי האחרון הקבוצה התארחה אצל מ.כ חולון ׳ירמיהו׳ מהמקום החמישי בטבלה בקרב די ישיר לעבר הפלייאוף. הפעם המשחק נגמר בתיקו 0:0 והאשדודים רושמים ארבעה ניצחונות רצופים ושתי תוצאות תיקו. כרגע, הפער עומד על 5 נקודות מחולון ועירוני במקום התשיעי. במשחק הקרוב, ביום שישי הקבוצה תארח את מכבי יבנה מהמקום השישי, של המאמן האקס אלי כהן. המשחק הזה יפתח מסע של שבעה משחקים לעבר הפלייאוף ולאשדוד אסור לאבד יותר מדי נקודות. הדבר המעודד היחידי הוא הפער שגדל בצמרת הטבלה בין מ.ס דימונה להפועל כפר שלם. ברגע שמאבק האליפות יסתיים לפחות שני משחקים לסיום העונה – שתי הקבוצות יאבדו עניין במשחק נגד עירוני אשדוד, שכן דימונה תאלץ להתכונן לפלייאוף, שהמקום השני די מובטח לה והפועל כפר שלם כבר תעלה. בין כה וכה יש לעירוני אשדוד עוד חמישה משחקים שבהם הם צריכים לעשות תוצאה טובה יותר.

האדומים ועירוני במרדף לעבר הפלייאוף העליון (צילום: עו״ד איציק שטיינוורצל)

בצד השני של העיר, קבוצת א.ס אדומים אשדוד נמצאת במצב יותר טוב מבחינת נקודות וגם בטבלה הקבוצה ניצבת במקום השביעי, אך האדומים לא מפסיקים להפתיע ביכולת הרעה שלהם. בשישי האחרון הקבוצה הפסידה 1:0 למכבי קריית מלאכי של המאמן האשדודי דני טולמסוב והאקס לישי ביטון, ובכך הקבוצה הסתבכה שוב במאבקיה לפלייאוף. הערב (חמישי) הקבוצה תצא למשחק חוץ בכפר קאסם נגד שמשון המקומית, מדובר במוקש שכן שמשון כפר קאסם היא הקבוצה הכי לא צפוייה בליגה. שתי הקבוצות האשדודיות די הבטיחו את הישארותן, אך המטרות שלהן כעת הן להשתתף בפלייאוף העליון. כפי שזה נראה, זה לא יהיה פשוט.

פתחה את הפלייאוף ברגל שמאל

מכבי בנות אשדוד פתחה את הפלייאוף העליון בליגת העל לנשים ברגל שמאל, עם הפסד למחזיקת הגביע הפועל לב ירושלים. עבור ירושלים היה מדובר בפלייאוף הראשון שלה אי פעם, והשחקניות שלה הגיעו למשחק עם ידיים רועדות. אשדוד נראתה מוכנה יותר מבחינה מנטלית לשלבים המכריעים של העונה. הניסיון של כל שחקניות החמישייה העלה את כולן על לוח התוצאות ובשיא עמד היתרון על 4:17 לאורחות. הזרות של ירושלים נכנסו לעניינים לקראת סיום הרבע הראשון והורידו את הפיגור ל-24:15. ירושלים התקרבה במהלך הרבע השני ונראתה שיצאה מההלם הראשוני, אבל אלה היו הישראליות המנוסות של אשדוד שידעו לשמור עבורה על מרווח ביטחון. תחילה טל יעקב, שהציגה מחצית כמעט מושלמת עם 13 נקודות ב-71 אחוזים, ולאחר מכן טל לב, שהשתמשה בניסיון שלה כדי לעצור בכל פעם את הניסיון של ירושלים לייצר מומנטום. 32:44 לאשדוד בהפסקה. ירושלים חזרה שונה למחצית השנייה ואחרי רבע שלישי גדול בו צימצמה את הפיגור לפער של שתי נקודות בלבד, וברבע הרביעי ניצחה 79:87 ועלתה ל-0:1 חשוב בסדרת חצי הגמר.

קלעו לאשדוד: ויויאנס 24, יעקב 17, קארש 13, הארט 12, לב 11, רווח 2.

היום (חמישי) מכבי בנות אשדוד תארח את הפועל ׳לב ירושלים׳ למשחק השני של הפלייאוף, ותנסה לעשות הכל בכדי למחוק את הפיגור בסדרה.

איבדו יתרון עצום. מכבי בנות אשדוד (צילום: דני מרון, מנהלת ליגת העל בכדורסל נשים)

כדוריד: מאבק עיקש על חצי הגמר

שתי נקודות הפרידו בין הפועל אשדוד מ.כ חולון לפני המפגש, כשמשוואה הייתה ברורה. ניצחון של אשדוד – והיא עולה למקום הרביעי – וגם יוצרת יחס ישיר לזכותה מול חולון. מנגד, ניצחון של חולון סוגר את הסיפור ואת הרביעייה לפליאוף, שכן עם 4 נקודות ויחס ישיר – מעשית הסיפור גמור.

המשחק הסתיים בשיוויון 35:35 ואשדוד נחלצה מהפסד עם שער שיוויון של ניבו לוי שתי שניות לסיום. המאבק יימשך (ואגב – אם השתיים יסיימו בשיוויון – מה שיקבע זה יחס השערים ולא היחס הישיר בין השתיים שכרגע מאוזן), כשזו שתסיים במקום הרביעי תפגוש בחצי גמר הפליאוף את רמת השרון.

שער דרמטי. ניבו לוי (צילום: אגם לוי)

האירוע הבולט בדקות הפתיחה, שבהן היתרון עבר מצד לצד, הייתה ההרחקה של אלכסנדר באביץ' מאשדוד כבר בדקה ה-12, והמחצית הראשונה הסתיימה בפער של 4 נקודות מצד חולון. אשדוד הצליחה לסגור את הפיגור בדקות האחרונות. חולון כבר הובילה 33:35 דקה וחמש שניות לסיום. אבל אז עמרי קושמרו הקטין שוב את הפער 50 שניות לסיום. חולון איבדה כדור כשנותרו 16 שניות. ניבו לוי השווה שתי שניות לסיום.

כעת נותרו שלושה משחקים לסיום הבית העליון ולאשדוד שלושה משחקים קשים, הראשון בהם הוא ביום שני הקרוב והקבוצה תתארח אצל א.ס רמת השרון החזקה. בשישי הבא הקבוצה תארח את מכבי ראשון לציון ובמחזור הסיום הקבוצה תתארח אצל מכבי תל אביב. כאמור, אין יותר מדי ברירות אבל הפועל אשדוד.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן