המרצה הדגול לספר "מורה נבוכים" של הרמב”ם, הלך לעולמו

במוצ"ש ליוו אלפים את דוד גולן (74) למנוחת עולמים באשקלון. דוד גולן היה בן 74, יליד מרוקו נשוי למרים ולהם 5 ילדים ונכדים. את עיסוקיו התחיל כמורה למתמטיקה, המשיך בפיזיקה, למד משפטים וכעורך דין פתח משרד באשקלון. גם בנו עורך דין

האיש שידע הכל על הרמב״ם. דוד גולן ז״ל.
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

דוד היה מוכר כאיש צנוע, איש שלום. ומתוקף תפקידו כעורך דין, זוגות שבאו אליו להתגרש תחילה ניסה לפשר בשלום בית, התעקש, אך כשראה שזה לא עובד, הכין לזוג את הגט. כמו כן, דוד אהב פיוטים והשתתף "ביגל יעקב" באשדוד. את מרוקו הכיר כמו את כף ידו ואף הדריך בה.

בהלוויתו השתתפו אלפים. בין המספידים, ראש עיריית אשקלון הקודם אלי דיין, ראש העיר הנוכחי תומר גלאם, הפייטן אמיל זריהן ששר פיוט לזכרו, רבנים חברים, תלמידים ובני משפחה.

על דוד גולן נאמר: "אין היום כמוהו ולא יהיה כמותו". בהרצאות שונות ובכנסים רבים היו מגיעים פרופסורים ומרצים על הרמב”ם, וכשאמרו איזה משפט הביטו בדוד שיאמת את מה שאמרו, דוד זה המילה האחרונה. הוא היה גאון הדור בפילוסופיה, בפיסיקה ומתמטיקה. בעל חכמה, בינה ודעת.

כמשתתפת בשעוריו בחוג הרמב"ם באשדוד מזה 13 שנה, אותו ייסדו שאול בן שמחון ז״ל, איציק גל, פליקס דהן ודוד דנן, הייתי מרותקת להרצאותיו ולא רק אני. כל החוג באשדוד וגם באשקלון. את שעוריו נתן, בהתנדבות מלאה. זו אבדה גדולה לחינוך, לתרבות ולפיוט.

דוד לקה במחלת הסרטן לפני כשנתיים, אושפז בבית חולים ולאחר תקופת מה הבריא חזר לעצמו. לפני כחודש חלה במחלת ריאות קשה, אושפז בבית חולים "ברזילי", שם היה מונשם ומורדם וכאמור ביום שישי האחרון נפטר.

שושנה גלילי

במסגרת

נפרד ממורי ורבי

במוצאי שבת האחרון ליווינו למנוחות את מורנו ורבנו, עו"ד דוד גולן בבית העלמין באשקלון. השתתפו רבים מאד מכל קצוות הארץ. ידיעת לכתו מאיתנו עפה לה ברחבי הארץ והעולם והעציבה רבים.

רבי דוד גולן זצ"ל הקדיש לנו (עשרות רבות של חברות וחברים) שעות לימוד רבות במשך 13 שנה רצופות, בהתנדבות מלאה ובמסירות אין קיץ.

דוד היה בעל ידע נדיר ורחב בכל מיני תחומים, שילב תורה ומדע בכישרון וידע נדיר שאין דומה לו, תוך יכולת הוראה והפשטה הראויה לכל שבח.

רבי דוד גולן זצ"ל שימש בתפקיד התנדבותי בעוד שני ארגונים וולונטריים: חבר וועד המנהל בארגון העולמי של יהדות צפון אפריקה,יו"ר וועד המנהל בבית אבות באשדוד "בית שאול" במשך שנים רבות בהם העניק לי השראה ותמיכה. לא ידעתי עד כמה הייתי קשור אליו.

 אנו חברי החוג באשדוד כואבים את לכתו, מוסרים את אהבתנו לרעייתו ומשפחתו, שאיבדו אותו בטרם עת, מרכינים את ראשנו בפני האיש הענק הזה על תרומתו למען הרבים, ועל הקניית הידע לכל כך הרבה אנשים כל כך הרבה שנים.

יהי זכרו ברוך.

פליקס דהן,

ממקימי החוג באשדוד

כיתוב

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן